Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snart prøver
Skrevet

Hei,

Mannen og jeg har bestemt oss for å bli prøvere om en måneds tid.

Er normalvektig,røyker ikke og skal starte med folat i morgen.

Er det noe mer vi kan gjøre? Vil jo gjerne at dette skal klaffe så fort som mulig :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger med på denne....

Vi skal starte prøvingen i mai :)

Skrevet

Nei, det er ikke mer du behøver å gjøre. Men dersom du har et høyt alkoholforbruk, kan jo dette redusere sjansen for å bli gravid, samt skade barnet når det har blitt unnfanget, før du vet at du har blitt gravid.

Det som skal til for å bli gravid, er jo at du har sæd i deg når egget er fruktbart. Siden egget bare lever i ca ett døgn etter eggløsning, er det jo essensielt å time samleiene med eggløsningen. Da kan det være greit å vite sånn ca når man har eggløsning. De kan man holde rede på på mange ulike måter. Dersom du nylig har sluttet, eller skal slutte på hormonprevenesjon, er det nok greiest å se det litt an til du vet omtrent hvordan syklusene dine er, før du begynner med el-tester, temping osv. Det er litt styr, og ganske så bortkastet dersom det viser seg at du ikke får igjen mensen før om 10 mnd.

Skrevet

Vi har begynt forberedelser allerede, selv om vi ikke skal begynne å prøve før til neste år. Jeg har blant annet sluttet på hormonell prevansjon slik at jeg skal få en oversikt over syklusene mine. Har lest om en del her som ikke får regelmessig mens før det har gått ganske lang tid etter de sluttet med hormoner.

Også trener vi regelmessig begge to. Kan jo være kjekt å være i god form når en skal gå rundt å bære på en liten en konstant i 9 mnd, og etter det ha en på armen i noen måneder. :fnise:

Skrevet

Ser vel ut til at jeg ligger ganske bra an :) ; knasker folat på 3. uka, er i god fysisk form (alltid trent mye) og har hverken kiloer for lite eller for mye, spiser sunt, drikker begrensede mengder kaffe og alkohol, røyker ikke, har aldri brukt hormonell prevensjon og har stabil syklus.

Men jeg skal jammen prøve dette "grapefrukttrikset" som jeg har lest om..

Så da er det bare å krysse fingrene for at naturen er på vårt lag.

Noe mere dere kan tenke på da (bortsett fra å "time" samleiene, naturligvis)?

:-D

Gjest Gjest
Skrevet

Drikk grapefruktjuice kun frem til EL. Etter EL kan det ha negativ effekt.

Unngå soyapropdukter rundt EL, da stoffer i soya visstnok kan ta knekken på sædcellene.

Skrevet

Hei hei!

Lykke til :)

Bare husk at det kan ta litt tid, så ikke skuffelsen blir for stor dersom det skulle vise seg at det ikke går med en gang.

Klemmings

Skrevet
Hei hei!

Lykke til :)

Bare husk at det kan ta litt tid, så ikke skuffelsen blir for stor dersom det skulle vise seg at det ikke går med en gang.

Klemmings

Jepp, vi er veldig klar over at det kan ta lang tid - hvis det i det hele tatt går... Vi tar ingenting for gitt. Vi krysser fingrene for at vi kan få barn, at det ikke tar altfor lang tid, og endelig at et eventuelt barn blir friskt.*krysser fingre og tær*

Jeg krysser alt for deg også!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...