Gå til innhold

kan noen redde denne pusen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest milkyway
Skrevet

:(

Skulle gjerne ha tatt henne jeg, men jeg har en guttepus fra før, og hun kom vel ikke så godt overens med andre sto det. Håper noen vil ha henne!

Skrevet

Det var en sjarmerende ærlig annonse. Dessverre er det ikke en katt som passer for oss da vi allerede har hund og katt i huset.

Skrevet

Synes denne var adskilig bedre enn mange av de "gis bort-umiddelbart-eller avlives" -annonsene. Håpren pusen får et godt hjem!

Skrevet

Jeg skulle gjerne tatt den, men jeg har NULL erfaring med katter....

Og føler da at det kanskje ikke er så lurt med en katt som dette... For kattens skyld...

Skrevet
Jeg skulle gjerne tatt den, men jeg har NULL erfaring med katter....

Og føler da at det kanskje ikke er så lurt med en katt som dette... For kattens skyld...

Tja, det er strengt tatt ikke SÅ mye kunnskap som skal til, bare kunnskapen du har/får er den rette :)

Det finnes mange bøker om generelt kattehold, eller du kan lese deg frem på nett. Leser du deg litt opp på katters oppførselsmønstre, kroppsspråk og sosiale behov, tror jeg du er like skikket til å ha katten som noen annen. Den trenger vel først og fremst å komme til et sted hvor det er fred og ingen fare så den blir trygg.

I tillegg kreves det tydeligvis en god dose tålmodighet med denne katten.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke avskrevet meg selv så kjapt *heia, heia*

Hadde vi ikke hatt to katter fra før og i tillegg bodd i blokk hadde jeg tatt katten på flekken. Vakker var den også.

Skrevet

:)

Jeg bor alene nå, men mannen min skal jo også bo der. Sånn ellers bor jeg i borettslag. Der bor det to andre katter. Går det greit tror dere?

Har også to hunder i familien, men de er jo ikke hjemme hos meg. Så akkurat det blir jo ikke noe problem.

*tenke hardt*

Gjest Gjest
Skrevet
:)

Jeg bor alene nå, men mannen min skal jo også bo der. Sånn ellers bor jeg i borettslag. Der bor det to andre katter. Går det greit tror dere?

Har også to hunder i familien, men de er jo ikke hjemme hos meg. Så akkurat det blir jo ikke noe problem.

*tenke hardt*

Det høres helt ok ut det. :) Mannen din er ikke allergisk? Og ikke du heller?

Skrevet

Så bra du vurderer det :)

Men (jeg trenger sikkert sikke si det, men gjør det likevel) husk at katten kan leve MANGE år, og du vil få et ganske annet forhold til ferier og sånne ting. Men hvis du har folk i nærheten (naboer eller familie) som kan passe på litt når du ikke er hjemme så bør det ikke være noe problem.

Utgifter er også noe å tenke på. Anbefaler å gi katten for fra dyrebutikker eller dyrleger. Dette er noe dyrere, men som regel bedre for katten. I tillegg bør den forsikres, slik at du ikke blir ruinert hvis katten blir syk. Prøver ikke å skremme deg, bare gjøre deg obs på det :)

Ang. borettslag så er det positivt at katten allerede er kastrert. Da vil den ikke jage rundt etter damer og være så streng på territoriemarkering, altså mindre slossing :)

Snakk med mannen din, han bør ha like lyst som deg til å ha katten for at den skal få det best mulig.

Skrevet

Ja, jeg tenkte jeg skulle høre med han i kveld :) Så får vi se hva det blir til.

Utgifter regna jeg med, da jeg er vant til hunder fra før. Så med tanke på forsikringer og for osv, så trenger jo en katt stort sett det samme av ting som en hund :)

Skrevet

Trist historie, men veldig flott annonse allikevel. Håper det ordner seg for denne fine pusen :)

Skrevet
Ja, jeg tenkte jeg skulle høre med han i kveld :) Så får vi se hva det blir til.

Utgifter regna jeg med, da jeg er vant til hunder fra før. Så med tanke på forsikringer og for osv, så trenger jo en katt stort sett det samme av ting som en hund :)

Hva ble det til? *spent*

Gjest StockDama
Skrevet

Nei, kan ikke redde den, dåg skulle gjerne gjort det....men er så mange katter jeg har lyst å bare ta inn når eierne ikke vil ha de lengre. Men bor i en leilighet midt i sentrum av hønefossen, så å ha utekatt ville vært uaktuelt.

Skrevet

Skulle gjerne reddet den også. Men på grunn av nære familiemedlemmer som er redde for katter lar det seg ikke gjøre. Sist jeg hadde en romkamerat med katt ville de ikke besøke meg på over ett år, så det sier jo sitt. Ellers ble jeg jo vant med katt, og kjenner til dyrlege utgifter og matkostnader.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi tok en slik katt inn i hjemmet vårt for 8 år siden, o hun bor her den dag i da. Historien hennes liknet på denne pusen sin, også hun var funnet med tre barn. Vi hadde på det tidspunktet to andre puser, så dyrebeskyttelsen var skeptisk.

Damene våre hadde noen fihter i begynnelsen, men det gikk seg til. Vi har alle tre ennå. Akkurat nå når dette skrives, ligger hun som var hittekatt en gang ved beina mine og maler som bare det.

Hun hadde en oppførsel som var rimelig vekslende i begynnelsen, men er blitt en snill, klok dame på ca 13 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...