Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Om et år skal jeg begynne på skole i Oslo. Jeg bor nå i Trondheim med min samboer og har det kjempefint i det snart 4 år lange forholdet vi er inne i nå.

Jeg skal som sagt begynne på skole i Oslo om et år og her er problemet. Han vil ikke være med, han har en jobb som hant rives i her og han er mye mer familikjær enn meg. Dvs. at han har mye mer behov for å være med sine foreldre og søsken. Jeg er oppdratt litt mer uavhengig og har ikke vanskeligheter for å være en stund uten familien min. Han er ikke interessert i avstandsforhold, fordi han sier at det blir for vanskelig for han.

Jeg vet at jeg skal satse på den utdannelsen jeg har valgt og at det er det rette for meg, men jeg vil jo også være med han. Men jeg vet at når den tiden kommer får vi et problem, men jeg er usikker på hva som vil skje.

Noen som har lignende erfaringer? Jeg tar gjerne i mot tips.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Om et år skal jeg begynne på skole i Oslo. Jeg bor nå i Trondheim med min samboer og har det kjempefint i det snart 4 år lange forholdet vi er inne i nå.

Jeg skal som sagt begynne på skole i Oslo om et år og her er problemet. Han vil ikke være med, han har en jobb som hant rives i her og han er mye mer familikjær enn meg. Dvs. at han har mye mer behov for å være med sine foreldre og søsken. Jeg er oppdratt litt mer uavhengig og har ikke vanskeligheter for å være en stund uten familien min. Han er ikke interessert i avstandsforhold, fordi han sier at det blir for vanskelig for han.

Jeg vet at jeg skal satse på den utdannelsen jeg har valgt og at det er det rette for meg, men jeg vil jo også være med han. Men jeg vet at når den tiden kommer får vi et problem, men jeg er usikker på hva som vil skje.

Noen som har lignende erfaringer? Jeg tar gjerne i mot tips.

Det ser jo ut til at det er du som må ta et valg! han eller skole

Skrevet

Finnes det ikke tilsvarende utdannelse i Trondheim?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan tyde på at han vil presse deg til å fortsatt være i Trondheim. Er jo klar trussel det om at drar du så er det over fordi han ikke vil ha et avstandsforhold. Eller kanskje han synes det er greit at det tar slutt?

Jeg hadde ikke godtatt en sånn trussel. Dra til Oslo og ta den utdannelsen du vil ha. Det er noe du gjør for deg som du vil ha glede av resten av livet. Du kan risikere at det tar slutt. At han virkelig mente det han sa. Eller når han skjønner alvoret går med på et distanseforhold. Dere har jo en solid plattform når dere har vært sammen i 4 år så et distanseforhold for en periode burde gå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare..

Jeg forstår samboeren din veldig godt, fordi det er vanskelig å "gi opp" det trygge livet man er glad i for å gjøre noe en annen ønsker. Samtidig er utdannelse viktig, og du -som er det viktigste i livet hans håper jeg- ønsker dette. Jeg flyttet med samboeren min selv om det var veldig vanskelig for meg, jeg ville aldri holdt ham igjen på å ta den utdannelsen han ønsket, og jeg ville ikke gått over til avstandsforhold etter å ha vært samboere lenge.

Skrevet

Forstår jo samboeren din at han ikke vil flytte, han har sin jobb, hvorfor skal han gi opp den for å følge deg for at du skal gå på skole et annet sted. Er dere virkelig glad i hverandre burde ikke avstanden være et problem, det er ikke SÅ langt mellom Tronheim og Stavanger. Så hvis han syntes at et avstandsforhold, for en periode ikke holder, da tror jeg faktisk ikke forholdet hadde holdt uansett.

Gjest tasha
Skrevet

Heisann !

JA jeg skjønner problemet ditt, da jeg har akkurat gått igjennom akkurat det samme.. jeg har nettop flyttet fra kjæresten min for å begynne på skole til høsten, så fikk jeg leilighet allerede og måtte bare flytte finne ny jobb, og innen 2 uker var livet mitt helt nytt etter 3 års samboerskap! Nå har jeg ikke sett kjæresten min på 1 mnd og jeg kan bare fortelle deg at det er veldig tungt, men å tenke på seg selv og sin fremtid er det viktligte av alt, er dere ment til å være sammen blir det dere alikvell. jeg tror hvis man elsker noen så gir man ikke opp bare fordi man må leve fra hverandre en stund.. og går det til helvette så hadde dere sannsynligvis ikke klart dere sammen de vanskelige stundene (som desverre, nesten alle må igjennom i løpet av ett langt liv sammen!)uansett !? Håper du finner ut av det , og håper du tar det rette valget for deg og din framtid !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...