Ce'Nedra Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Bød på en ting på Ebay som i grunnen ikke kostet rare greiene. Nå har selgeren beregnet fraktkostnader på rundt 700 kroner. Jeg sendte personen en post om dette var korrekt og fikk et ja tilbake. Hva i all verden gjør jeg da? Kan ikke fatte at det koster så mye å sende en ting samme hvor i verden det er..
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Derfor er det alltid greit å sjekke porto før man byr. Veldig mange selger ting for omtrent ingenting, men sette frakten kjempehøyt. Egentlig et lite salgstriks tenker jeg, ettersom man byr såklart på det som er billigst, og veldig få sjekker porto kostnadene som står der.
Gjest Piper Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Er det fra USA kan frakten fort bli så dyr, for det er dyrt å sende fra USA. Og er tingen litt tung, er det ikke rart at det koster mye å sende den. Har selv fått motorsykkestøvler sendt fra England, og de kostet ca 500 å sende. Derfor spør jeg alltid hva frakten vil bli, før jeg byr på noe som helst.
Meaty Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Du kan jo be om dokumentasjon på at det koster så mye, det er ikke sikkert at selgeren har valgt billigste fraktmåte. Jeg bestilte en gang et håndlaget stearinlys fra USA og butikken valgte å sende med UPS. Da kom det et bud på døra mi og leverte pakken, og jeg måtte betale 1000 kroner i porto. Jeg kontaktet butikken og sa at jeg faktisk hadde bedt om å få billligste fraktmåte, og de refunderte da 900 kroner. En gang jeg solgte en CD-boks på eBay til en fyr i USA protesterte han først på fraktbeløpet, men jeg linket til postens portosider og til en side for konvertering av valuta og da sa han at det var greit. Han så jo at jeg faktisk snakket sant.
Ce'Nedra Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 Fikk hevet kjøpet mot at jeg ga ham positiv feedback. Var nok litt av en luring som sikkert ikke ville ta til takke med et litt lavt bud det her..
Anglofil Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Bra det ordnet seg, men det å sjekke porto er kjempeviktig! Det er noe av det første jeg gjør etter å ha sjekket pris, samt om de faktisk leverer til Norge. Mange har brent seg på det tidligere.(..) Mvh Yvonne
Ce'Nedra Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 Skjønner det, og pleier alltid å sjekke. Men her stod det ingenting om shippingen, og budrunden var snart over.
Anglofil Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Ja, jeg skjønner, et dilemma det der. Selv ble jeg "lurt" en gang av en fyr som hadde ført opp at han sendte varer til HELE Europa, også utenfor EU. Da jeg hadde vunnet varen og skulle til å betale, sto det plutselig at han kun sendte til Uk og at han kun tok sjekker og ikke paypal, som han også hadde oppført. Heldigvis ordnet det seg ettersom jeg kontaktet ham med en gang osv. Så jeg forstår frustrasjonen din. Mvh Yvonne
Ce'Nedra Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2008 Skjønner at det finnes en del sleipinger ja.. Man får bare være litt på vakt og kun handle av dem man får all info fra.. Og se mer på disse stjernene enn på feedback. Skjønner nå at det ikke går an å stole på den heller, da jeg egentlig ønsket å gi negativ feedback men ikke fikk gjort det (da hadde jeg kanskje ikke fått hevet kjøpet likevel, samt at han sikkert ville gitt meg negativ feedback tilbake).
Anglofil Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Nei, da er det kanskje bedre å svelge stoltheten, selv om den andre har feil. Så slipper man ihvertfall å betale for noe til ingen nytte. Men enig at man skal passe seg. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå