Meteline Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg var en av to forlovere til bruden i fjor. Morsomt å være to som fikk dele planlegginga og dagen med bruden;)
Betsy Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Ja, men det er vel bare den ene som får signere papirene...?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 det er en uting etter min mening, jeg er en av to forlovere, og kunne helst sett at jeg slapp.. hadde det kunn vært meg hadde jo vært anderledes, men når vi er to synes jeg det skal kunne gå ann å tekke seg, sagt at jeg vil trekke meg og at det ikke er nødvendig med 2 forlovere da det kunn er en juridisk, men neida det var det ikke snakk om, er en del sur på venninna mi.. uff..
LilleSiri Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Synes det blir litt sånn skrullete wannabe amerikansk greie :s, men men, hver sin lyst.
Daenrys Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Synes det blir litt sånn skrullete wannabe amerikansk greie :s, men men, hver sin lyst. Dette her skjønner jeg ikke i det hele tatt. Den amerikanske greia er vel å ha flere brudepiker, ikke ha flere forlovere, er det ikke sånn? Dvs. "voksne" brudepiker som er venninne av bruden, ikke barn som det som oftest er her i landet. Jeg var selv en av to forlovere nå i sommer, og grunnen til at min venninne valgte den løsningen var fordi vi var tre jenter som alltid har vært bestevenninner helt siden tidlig i barndommen. Derfor syntes hun det ville være unaturlig å velge bare en av oss. (det hadde slettes ikke noe med "trend" eller "wannabe amerikansk greie" å gjøre) Til deg som vil trekke deg fra å være en av to forlovere; bruden kan vel ikke akkurat nekte deg det..?
Betsy Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg var selv en av to forlovere nå i sommer, og grunnen til at min venninne valgte den løsningen var fordi vi var tre jenter som alltid har vært bestevenninner helt siden tidlig i barndommen. Derfor syntes hun det ville være unaturlig å velge bare en av oss. (det hadde slettes ikke noe med "trend" eller "wannabe amerikansk greie" å gjøre) Akkurat som i mitt tilfelle.
-sandra- Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Jeg skal ha to forlovere, men det har ingenting somhelst med trender osv å gjøre... Det er rett og slett fordi jeg har to søstre, som det ville blitt meget vanskelig å velge mellom
Eplekake Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Jeg skal ha to, rett og slett fordi jeg vil.....
Gjest Gjest_forloveren_* Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 jeg er også en av to forlovere, og grunnen til det er at bruden ikke klarte å velge. Greit nok, men synes det er litt mye mas med to forlovere. Litt vanskelig å samarbeide..men det går sikkert greit. Har et spørsmål til kjole jeg, er litt ny på dette. Vil denne kjolen funke i et bryllup, eller er det for mye hvit på denne? Kan evnt sy igjen splitten litt?? http://www.divax.no/Graphics/Products/1392.jpg
Eplekake Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 jeg er også en av to forlovere, og grunnen til det er at bruden ikke klarte å velge. Greit nok, men synes det er litt mye mas med to forlovere. Litt vanskelig å samarbeide..men det går sikkert greit. Har et spørsmål til kjole jeg, er litt ny på dette. Vil denne kjolen funke i et bryllup, eller er det for mye hvit på denne? Kan evnt sy igjen splitten litt?? http://www.divax.no/Graphics/Products/1392.jpg syns jeg ikke du bør! var kjempefin!!
Daenrys Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Personlig syns jeg ikke det er for mye hvitt på den kjolen, syntes den var veldig fin. Men for å være heeelt sikker, bør du vel kanskje spørre bruden selv hva hun syns? (Ikke at jeg for alt i verden kan forstå at hun skulle mene noe sånt men ) Skjønner at samarbeidsproblemer kan legge demper på det å være to forlovere. Selv var jeg heldig i og med at den andre forloveren jo var min beste venninne. Dere får vel prøve å tenke positivt og husk at dette er noe dere gjør for bruden. Klart avtalte oppgaver/ansvarsområder kan vel også være greit å ha (sånn i forbindelse med utdrikkningslaget).
Arkana Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 (endret) Jeg skjønner ikke poenget med å ha to forlovere, for rent formelt sett er det bare én av dem som er den virkelige forloveren, dermed må man jo likevel velge mellom venninnene sine hvis det er det som er problemet. Er det noen spesiell ære å være nr 2 som egentlig ikke har noen annerledes rolle enn en hvilken som helst gjest? Endret 24. mars 2008 av Arkana
Daenrys Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Riktignok er det bare en som skriver under på papirene, men det er jo den minste delen av det å være forlover, det tar jo fem sekunder. (Ja, den kan godt være den formelt viktigste) Når man er forlover "nr. 2", så har man en veldig annerledes rolle enn en hvilken som helst gjest, i og med at man arrangerer utdrikningslag, man sitter oppe ved alteret i kirken, evt. leser opp noe i kirka, hjelper bruden med kjolen, holder tale, pakker ut gaver etc. Man gjør alt det som alle forlovere gjør, forskjellen er at man er to, og dermed deler på "oppgavene".
Arkana Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Når man er forlover "nr. 2", så har man en veldig annerledes rolle enn en hvilken som helst gjest, i og med at man arrangerer utdrikningslag, man sitter oppe ved alteret i kirken, evt. leser opp noe i kirka, hjelper bruden med kjolen, holder tale, pakker ut gaver etc. Man gjør alt det som alle forlovere gjør, forskjellen er at man er to, og dermed deler på "oppgavene". Alt dette kan man jo delta i som god venninne også. Hvorfor må det absolutt kalles forlover all den tid man faktisk ikke er forlover?
Daenrys Skrevet 24. mars 2008 #17 Skrevet 24. mars 2008 Alt dette kan man jo delta i som god venninne også. Hvorfor må det absolutt kalles forlover all den tid man faktisk ikke er forlover? Fordi man faktisk er forlover, da man har blitt spurt om å være det av brudeparet?
Arkana Skrevet 24. mars 2008 #18 Skrevet 24. mars 2008 Fordi man faktisk er forlover, da man har blitt spurt om å være det av brudeparet? En forlover er per definisjon vitne i et bryllup. Det kan bare være én forlover. Men for all del, hvis folk vil finne på sine egne definisjoner, så vær så god.
Noli Skrevet 24. mars 2008 #19 Skrevet 24. mars 2008 En forlover er per definisjon vitne i et bryllup. Det kan bare være én forlover. Men for all del, hvis folk vil finne på sine egne definisjoner, så vær så god. Jeg er faktisk helt enig med deg. Man er ikke forlover med mindre man skriver under på forlovererklæringen, og det er det kun én som kan gjøre.
augustjenta Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. mars 2008 Grunnen til at jeg tenker to forlovere er at jeg har så vanskelig med å få bestemt meg.. Har en venninne som på en måte er en "selvfølge", vi har vært venninner siden vi var små. Men kontakten har ikke vært sånn som da vi var yngre... Har da en annen venninne jeg ble kjent med for ca 10 år siden, som jg har vært mer sammen med, og som jeg har pratet mer med når ting har vært vanskelig.. Derfor får jeg ikke bestemt mg. Har absolutt ingenting med trender å gjøre. Føler rett og slett bare at jeg ønsker å innvolvere begge to i bryllupsplanleggingen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå