Gjest *smak* Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er veldig fornøyd med plassen jeg bor på, derfor starter jeg en ny tråd med positiv vri. Jeg liker - huset vårt (bortsett for at det kunne være litt større) - turområder i nærheten - fine friområder for kattene - matbutikker i nærheten - blide naboer - sol hele dagen på terrassen - gode bussforbindelser (2 ganger i timen)
Cata Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 (endret) Naturen i nærområdene her. Og så liker jeg leiligheten min. Edit: ...jeg må plusse på "koselige naboer". Kan alltid slå av en hyggelig prat når jeg treffer dem ute eller når det gjelder bygget, men ingen av oss løper inn og ut dørene hos hverandre. Akkurat sånn jeg liker det. Endret 23. mars 2008 av Cata
Gjest Helen Parr Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg liker best at det er kort vei til stort sett alt man trenger. Dessuten at det er bare litt over en times kjøring til fjellhytta vår, samtidig som vi bor rett ved sjøen. Naturen er et steinkast unna, jaktterrenget til mannen fem minutter i bil unna, og ungene kan gå til skolen fra første dag. Ikke minst at boligprisene fremdeles befinner seg på et anstendig nivå - noe som gjør at man ikke trenger å eie alt sammen med banken. Dessuten er det aldri kø på vinmonopolet.
absinthia Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 (endret) Den laidbacke stemningen blant folk. Verdens kuleste og koseligste lille utested. Havet. At det er kort vei til alt. At det bare tar max 3 telefoner for å finne barn som er ute lengre enn de får lov til. Mangfoldet At ordføreren og sosialklienten kan sitte ved samme kafebord og presten går på puben. Endret 23. mars 2008 av absinthia
Gjest Morgan le Fay Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Kort avstand til spektakulær natur. Passe stor/liten by, men med internasjonal stemning. Fantastisk utsikt fra boligen vår, og ikke minst veldig trygt og stille nabolag.
Arkana Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 - Kort vei til offentlig transport (og flere alternativer) og kort vei til Oslo. - Kort vei til alt av butikker vi trenger (er spesielt fornøyd med at vi bor bare noen minutters kjøretur unna en velassortert dagligvarebutikk, i motsetning til der vi bodde før hvor vi måtte relativt langt for å finne tilsvarende butikk). - Mye grønt, perfekt for kattene våre. - Sol hele dagen på verandaen. - Veldig hyggelige naboer (som vi i skrivende stund er kattepassere for, deilig med en slik ordning). - Rolig og trygt område. - Rådyrene som kommer i hagen vår.
Gjest *Mim* Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 * natur og stillhet * at vi har alle basistilbud ti minutter fra hjemmet vårt * at det finnes større byer ikke langt unna * at det er mange hyggelige folk her * at det er oversiktlig
Tabris Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg liker naturen og omgivelsene. I tillegg er jeg femte generasjon som er født og oppvokst her (mine nevøer og nieser sjette generasjon), så jeg føler jeg har en litt spesiell historisk tilknytning til stedet.
Gjest milkyway Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Stille og rolig om man drar litt opp i skogen og vekk fra råne-veiene Jeg liker også rådyrene/dådyrene der oppe. Vet ikke hvilken av dem det er, men de er søte med store svarte øyne :D
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er veldig fornøyd med plassen jeg bor på, derfor starter jeg en ny tråd med positiv vri. Jeg liker - huset vårt (bortsett for at det kunne være litt større) - turområder i nærheten - fine friområder for kattene - matbutikker i nærheten - blide naboer - sol hele dagen på terrassen - gode bussforbindelser (2 ganger i timen) Akkurat det samme her Bortsett fra at bussen går en gang i timen (oftere i rushet) og at det er to-tre kilometer å gå til den, men det er lettvint nok bortsett fra at veien ikke er opplyst og mangler fortau - ikke noe for barn, men greit for meg. Dessuten er både hus og eiendom veldig vakre og velholdte, jeg blir glad av å komme hjem. At det er stille og landlig, men likevel nær by. Vi kommer til å flytte herfra fordi vi bare leier, men vil se etter steder med mange av de samme kvalitetene.
mysan Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Vi har flyttet hit i år, og jeg liker meg veldig godt pga disse tingene: Huset i seg selv, veldig koselig og passe stort Hyggelige naboer på alle kanter Fint for kattene som endelig får være utekatter Fint turterreng for meg (og lille vofs) Stille liten blindvei og noen få hundre meter til hovedvei som heller ikke er sterkt trafikkert Daglige innkjøpsbehov dekkes uten at jeg behøver å ta bilen Femten minutter til nærmeste by, som er liten og koselig, men som inneholder alt jeg trenger
Nabodama Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 (endret) -Stillhet og ro der vi bor -flott natur -hyggelige mennesker fra hele landet -kommunen har god økonomi -hyggelige naboer -gratis og helt nytt/fullt utstyrt teningssenter -turterreng rett utenfor huset Men kunne godt vært litt nærmere en by! Må legge til: -nært flyplass, flybuss har vi også -skikkelig god kaffebar, som er utested med god musikk i helgene Endret 24. mars 2008 av Nabodama
FoxyFish Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Vi bare leier frem til inntekten rekker "stort lån"-høyder og vi kan kjøpe hus. Likevel liker jeg jo noen ting her: - Bogstadveien - Sushi midt på natta om jeg vil (og det vil jeg!) - Kjempefin bakgård til bisken min - Frognerparken - Ikke alt for langt vekk fra opphavet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå