Gå til innhold

Sparetiltak

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

I påsken ryddet jeg i alle magasinene mine .. har spart dem opp over lang tid så det var snakk om ganske store bunker.

Jeg la til side 3-4 stykker som jeg vet at jeg vil ha bruk for når vi nå står overfor endel opppussing her hjemme.

Mens jeg ryddet og kastet disse bladene så fant jeg ut hvor enormt mye penger jeg bruker på slikt hver måned - helt vanvittig. Jeg abonnerer på Bonytt, Bo Bedre og Hagetidend - i tillegg til at jeg kjøper store mengder andre magasiner hver måned.

Så jeg sendte mail til Bonytt, Bo Bedre, Norsk Hagelag og Dagens Næringsliv - og sa opp abonnementet på alt sammen .. Heretter skal jeg kun kjøpe interiør- og hageblader når jeg er ute og reiser med jobben - for da trenger jeg lesestoff på flyet og diettpenger fra arbeidsgiver dekker dermed det jeg kjøper av lesestoff.

Må legge til at jeg har en haug med uleste bøker hjemme og skal heller bruke ledig tid på å lese disse enn å kjøpe haugevis med magasiner ...

Måtte bare si det :ler:

(har ikke dårlig økonomi - fikk bare en tankevekker da jeg åpnet skapdøren og alle magasinene kom til syne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lagt merke til det samme, så jeg sa opp alle abonnementer utenom ett. Sparer masse!

Skrevet

Mange biblioteker har også abonnement på blader. Ofte kan man lese denne ukens der, men tidligere uker kan man låne med seg hjem. Dersom man vil spare penger kan det jo også være greit å låne bøker på biblioteket, vet i alle fall at mine hyller er mer enn fulle (og det til tross for at jeg har gitt bort kassevis med bøker).

Gjest Tnita
Skrevet

Selv abonnerer jeg på ELLE og ELLE interiør, så kjøper jeg ikke det i butikken iallefall, og hvis jeg reiser litt, kjøper jeg ofte med meg britiske(?) Glamour da det er så lett å ha med i veska. Ellers hender det at jeg i perioder får lyst til å lese alle interiørbladene som finnes så det blir fort noen hundrelapper. Bladene er så dyre! Pluss Costume hender det jeg kjøper da jeg syns jeg får mye ut av det. Men - f eks: To motemagasiner koster like mye som en enkel basic topp. En finner uansett masse spennende lesestoff på nettet. F eks glamour.com så jeg prøver å skjerpe meg med det for det er sant - det blir dyrt og det er masse penger å spare!

Skrevet

jeg har også lagt merke til at blader er en av de tingene jeg bruker mye penger på.. det ksoter jo ikke sååå mye, men legger man det sammen blir det drit dyrt.... prøver å la være å kjøpe blader og låner heller bladene på biblioteket...

Skrevet

Et tips om man vil fortsette å abbonere på blader, men likevel å spare penger er å abbonere på blader fra utlandet.

Vi abbonerer for eksempel på ReadyMade, det kommer ut annenhver måned og et årsabbonement koster $31 (ca 165 kr). Om dette bladet hadde blitt solgt hos Narvesen er jeg ganske sikker på at et blad hadde kostet omtrent det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...