Gjest Gjest*** Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Hei, Jeg er utenlandsk og sliter litt med å uttrykke kjærlighet på norsk. Er i et nytt forhold og vil ikke overdrive/skremme ham med for sterke ord heller. Så kan dere være så snille og hjelpe meg med å rangere følgende uttrykk, gjerne kom med flere, og si til meg når i forholde det er naturlig å si sånne ord. liker deg glad i deg elsker deg tiltrukket av deg forelsket i deg eller: lille venn vennen min kjæreste elsking ... Tusen takk for hjelp!
Ce'Nedra Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Det er nok ikke en fasit på dette, men jeg skriver slik jeg synes rangeringen er..: Fra svakest til sterkest: Liker deg (kan jo være mellom venner også) Tiltrukket av deg (når man begynner å bli betatt) Forelsket i deg (når man har blitt betatt) Glad i deg (når man har gode følelser for en person, enten venn eller kjæreste) Elsker deg (noen sier dette fort, andre bruker år) Det er jo veldig forskjellig hvilke kosenavn man bruker.. Og hvilke man faktisk liker. Jeg synes lille venn kan virke nedlatende, men dette trenger selvfølgelig ikke gjelde for andre. Uansett ville jeg synes at det var unaturlig å bruke på mannen min som nesten er to meter høy.. Vennen min er et veldig koselig uttrykk synes jeg. Det hender det at jeg bruker når mannen kommer hjem f.eks. "Hei vennen min!" Kjæreste er det sjelden jeg sier til ham, bruker kun "kjære" . Men snakker om kjæresten min eller min kjære. Elskling bruker jeg en del. Husker ikke når jeg begynte med det, men det var relativt tidlig i forholdet. Ellers sier jeg "Gutten min", "gullet mitt", "darlingen" når jeg snakker til ham og samboeren eller altså kjæresten min og min kjære når jeg snakker om ham.
Teriyaki Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Stort sett enig med Ce'Nedra Bortsett fra en ting, og det er lille venn. Jeg ser ikke på det som nedlatende, men det er kanskje et kjælenavn som passer mer på jenter? Jeg liker godt når kjæresten min sier lille venn til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå