Gjest RAM Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har lyst til å prøve krystall-sliping for å bedre huden min. Har noen av dere erfaring med å gjøre dette hjemme? Ble resultatet bra? Hva slags merke brukte du?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Er det kanskje peeling du mener? Krystallsliping er bittesmå krystaller som går gjennom et rør med et hull på veldig enkelt forklart. Når dette hullet plasseres på huden dannes det et vakuum og krystallene "sliper" huden på sin vei forbi åpningen. En slik maskin koster mange, mange penger, så jeg tviler veldig sterkt på at så veldig mange har en slk hjemme... Jeg vet noen prod på apoteket reklamerer for hudsliping eller liknende, men det er ikke krystallsliping. Det er mer en røffere form for peelign som skal brukes som kur. Eller et pussepapir eller noe.... Det er veldig bra om man har litt problematisk hud å ta krystallsliping i alle fall. Peeling også, men ikke så effektivt som krystallsliping nei. Som merke er det egentlig det samme. Det gjelder bare å finne en som ikke har så grove korn at de skader huden din. Eller du kan velge en kjemisk en som ikke har korn i seg. Da liker jeg den fra dermalogica. Den tar skikkelig...
Ce'Nedra Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 De har krystallsliping hos enkelte hudpleiere. Hva heter den kjemiske peelingen fra Dermalogica?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg lurer også på hva den peelingen heter. Det er vel ikke den vanlige Skin Prep Scrub- kremen du mener? Og så neste viktige spørsmål: selges den på SN?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Tror den heter gentle cream exfoliater, eller noe i den duren i alle fall. Noe med gentle cream..
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 finnes hjemmesett med krystallsliping men ikke testet siden jeg er en smule skeptisk til å gjøre det selv. men husker at jeg googlet det en gang og fikk opp en del sider der folk hadde testet DIY med god effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå