Gå til innhold

Krem mot kløe

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg klør så fælt og ingenting ser ut til å gjøre det bedre... Har byttet vaksepulver, tøymykner, såpe, og kremer, men ingenting ser ut til å virke. Ikke har jeg spist noe rart heller. Har klødd i ca 2 uker nå og holder på å bli smågal..

Er det noen kremer på markedet som kan lindre kløe? Noen som er avkjølende kanskje? Trenger en krem som jeg kan smøre på når jeg klør som verst...

Håper noen har noen gode anbefalinger!

Skrevet

Klør du over hele kroppen ? Vet ikke om du har utslett eller om det skyldes tørr hud eller annet. En tur til ege bør du kanskje vurdere.

Kortisonkrem vil hjelpe mot kløe/utslett. Dermovan er en sterk type men den må du få på resept.

Aloevera synes jeg også kan hjelpe. Da kanskje mest mot tørr/irritert hud.

Gjest Gjest
Skrevet

Her blir det brukt aurax ved kløe av f.eks insektbitt o.l. Men den er litt "klissete" så jeg vet ikke om den er så god på store områder...

Skrevet

Du kan jo prøve Avene Tri xera som er beregnet på tørr, irritert, kløende eksemhud. Er du litt tørr i huden ville jeg byttet ut dusjsåpe med dusjolje. Min kløende hud har blitt bedre etter jeg gjorde det.

Skrevet (endret)

Hvis det ikke er eksem. sjekk senga for midd.. da får du kløe da:P

Ellers bruker jeg noe som heter bruillidin på kløende eksem og slikt, for den gjør at huden "gror" igjen.

Endret av Jane F.
Gjest Huldali
Skrevet

Tusen takk for mange krem-tips! Jeg har ikke noe utslett, bare klør og klør...

Hvis det ikke er eksem. sjekk senga for midd.. da får du kløe da:P

Midden er så mini,mini,mini at den er umulig å se uten et godt mikroskop så tror nok ikke jeg klarer og få sett etter om det er midden som biter meg :)

Skrevet
Tusen takk for mange krem-tips! Jeg har ikke noe utslett, bare klør og klør...

Midden er så mini,mini,mini at den er umulig å se uten et godt mikroskop så tror nok ikke jeg klarer og få sett etter om det er midden som biter meg :)

hehe jah.. det var en spøk... da jeg bodde på hybel hadde jeg helt glemt å skifte på senga på flere måneder og jeg gikk å klødde hele tiden. Fikk et lite flashback av tråden din.

Gjest Huldali
Skrevet

Det er ganske ekkelt når man begynner å tenke på hva man deler seng med. Har sett bilder av midd, og må si at jeg er glad for at de er så små at vi ikke kan se dem. De ser virkelig grusomme ut!

Skrevet

Nei, de er ikke noe særlig syn for guder. Men om en lar dyna være nedbrettet etter en står opp, vil mye midd dø. De liker helst å ha det litt lunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...