Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest influensa
Skrevet

Har ligget med influensa siden onsdag før påske, er fortsatt syk, hele ferien gått i vasken. Noen som vet om jeg har rett til å kreve å få ta ut disse feriedagene senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påsken er ikke feriedager, men helligdager, og da har du nok dessverre ingen rett til å få disse dagene på nytt.

Avvikler du derimot avtalt ferie og blir sykemeldt er saken en annen. Da kan du søke om ny ferie på et senere tidspunkt.

Skrevet

Såvidt jeg vet går ikke det med helligdager. Tok du derimot ut noen dager ekstra, f.eks. mandag-onsdag så får du disse dagene igjen med sykmelding fra legen.

Skrevet
Såvidt jeg vet går ikke det med helligdager. Tok du derimot ut noen dager ekstra, f.eks. mandag-onsdag så får du disse dagene igjen med sykmelding fra legen.

Tror faktisk man må være syk i en uke eller mer, men det er jeg ikke helt sikker på.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Nå er det vel ikke feriedager du har tatt ut i helligdagene da, hvis du ellers ikke skulle ha jobbet da. De fleste som jobber vanlig dagtid har jo fri da, og de dagene kan ikke tas ut senere.

Hvis du har brukt av ferien din mens du har vært syk, kan du ha rett til å få den senere. Det vil si at du må ha vært syk mer enn 6 virkedager og du må ha sykmelding fra lege. I så fall kan du ta det opp med arbeidsgiveren din med en gang du kommer tilbake på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...