Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Temping
Skrevet

Hei!

Er det noen her som orker og forklare meg hvordan temping foregår? Jeg mistenker at jeg har eggløsning sjelden. Sluttet med pillen i aug 07, og prøver og få en oversikt over syklusen min, før en eventuell prøving til våren. :-)

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noen ekspert på dette, men du må i alle fall ha et termometer med to desimaler etter komma. Ta tempen i munnen hver morgen til ca samme tid. Det finnes masse forskjellige "kalkulatorer" du kan plotte inn temperaturen din i, og den vil fortelle deg om du har eggeløsning eller ikke. Noen gir også grønt lys for ufruktbar (ikke eggeløsning) og rødt lys for fruktbar (eggeløsning). Vil du ikke investere så mye i det, går det an å bare bruke termometeret, og notere ned temperaturene. Temp. stigning skal bety eggeløsning. Finnes også skjemaer på internett hvor du kan skrive inne talla dine.

Gjest Temping
Skrevet

Hvor får man kjøpt slike termometere? Dyre? Jeg har vanlig termometer, men ikke med to desimaler. :( Noen som har linker til slike skjema som er nevnt ovenfor?

Takk for hjelpen så langt! :D

Skrevet

Babyornot.no selger basaltermometer. Jeg anbefaler deg absolutt å tempe til samme tid hver morgen etter minimum 3 timers sammenhengende søvn, da vil du få et mye mer korrekt bilde og det vil være mye enklere å tolke tempeskjemaet.

Vil også ambefale å sjekke sekret, da er det lettere å fastslå når man har EL og når EL er over :)

Anbefaler som andre pernille.info og FertilityFriend :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...