Kosemose Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 Mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg syns faktisk ikke det er en direkte sammenheng mellom frekke svar og bedrevitenhet her på KG.
Gjest Besserwisser Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 Jeg synes det var gøy! Faktisk hadde jeg tenkt til å skrive det selv. Og se hvor lang tid det tok før det ble påtalt, siden jeg hadde tenkt å droppe ironismilyen. "Tenkt å" ikke "tenkt til å"!
Gjest Helen Parr Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg syns faktisk ikke det er en direkte sammenheng mellom frekke svar og bedrevitenhet her på KG. Jeg har vel heller inntrykk av at de frekkeste er de som vet minst.
Gjest Helen Parr Skrevet 23. mars 2008 #24 Skrevet 23. mars 2008 "Tenkt å" ikke "tenkt til å"! Ooops.
Gjest Tigress Skrevet 23. mars 2008 #25 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har vel heller inntrykk av at de frekkeste er de som vet minst. Støttast.
Black Eyed Susan Skrevet 23. mars 2008 #26 Skrevet 23. mars 2008 Det er mange grunner til at folk velger å svare på et innlegg. Velger man å være frekk er man kanskje ute etter en respons på det. Jeg har sett i mange tråder at frekke kommentarer galant blir oversett, mens de i andre tiltrekker seg stor oppmerksomhet. Jeg velger å se det som at man ikke kan irriteres/såres/terges der man ikke er irritert/såret/terget fra før...
Gjest Eurydike Skrevet 23. mars 2008 #27 Skrevet 23. mars 2008 "Tenkt å" ikke "tenkt til å"! Denne skjønte jeg ikke helt, men hvis du mener å si at det er feil å skrive "tenkt å" og riktig å skrive "tenkt til å", så stemmer det ikke! Dette er et språklig ugress som brer som seg for tiden (særlig i østnorsk?), og det irriterer meg grenseløst. *melder meg inn i BW-klubben*
Kosemose Skrevet 23. mars 2008 #28 Skrevet 23. mars 2008 Denne skjønte jeg ikke helt, men hvis du mener å si at det er feil å skrive "tenkt å" og riktig å skrive "tenkt til å", så stemmer det ikke! Dette er et språklig ugress som brer som seg for tiden (særlig i østnorsk?), og det irriterer meg grenseløst. *melder meg inn i BW-klubben* Tror hun mente motsatt. At det er feil å skrive "tenkt til å"
Gjest Helen Parr Skrevet 23. mars 2008 #29 Skrevet 23. mars 2008 Jeg synes det var gøy! Faktisk hadde jeg tenkt til å skrive det selv. Og se hvor lang tid det tok før det ble påtalt, siden jeg hadde tenkt å droppe ironismilyen. Denne skjønte jeg ikke helt, men hvis du mener å si at det er feil å skrive "tenkt å" og riktig å skrive "tenkt til å", så stemmer det ikke! Dette er et språklig ugress som brer som seg for tiden (særlig i østnorsk?), og det irriterer meg grenseløst. *melder meg inn i BW-klubben* Det var jeg som sto for det språklige ugresset denne gangen. *luker*
Gjest Eurydike Skrevet 23. mars 2008 #30 Skrevet 23. mars 2008 Tror hun mente motsatt. At det er feil å skrive "tenkt til å" Du har rett!
Gjest Eurydike Skrevet 23. mars 2008 #31 Skrevet 23. mars 2008 Det var jeg som sto for det språklige ugresset denne gangen. *luker* Og jeg for min del har leser ikke nøye nok for øyeblikket, tydeligvis. Jeg får skylde på den alt for gode rødvinen til middagen.
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 23. mars 2008 #32 Skrevet 23. mars 2008 Noen er sånn fordi de totalt mangler sosiale antenner og dette er den eneste arenaen de klarer å hevde seg på.
Gjest Tigress Skrevet 23. mars 2008 #33 Skrevet 23. mars 2008 Og jeg for min del har leser ikke nøye nok for øyeblikket, tydeligvis. Jeg får skylde på den alt for gode rødvinen til middagen. Nei, nei, nei, Eurydike, her hadde du alle gode moglegheiter til å vere ei verkeleg god besserwisserin, og så innrømmer du feil?! Må ikkje skje igjen, altså!
Gjest Eurydike Skrevet 23. mars 2008 #34 Skrevet 23. mars 2008 Nei, nei, nei, Eurydike, her hadde du alle gode moglegheiter til å vere ei verkeleg god besserwisserin, og så innrømmer du feil?! Må ikkje skje igjen, altså! Beklager. Og der gjorde jeg det jammen igjen likevel!
Gjest GossipGirl Skrevet 23. mars 2008 #36 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er enig i at det noen ganger kan være på sin plass å gjøre et medlem oppmerksom på at han/hun kanskje vil ha utbytte av å tenke alternativt. Jeg har selv fått slike tips ved flere anledninger, og tro det eller ei, men det har faktisk hjulpet meg. Når det er sagt, synes jeg det er forskjell på å diskret hinte om noe, til å buse ut med uttalelsen på en måte som sårer noen. Jeg har heller aldri sett relevansen i å påpeke andres skrivefeil. Jeg skriver ganske korrekt selv, og ja, jeg irriterer meg til tider over skrivefeil, men jeg ser ingenting positivt i å kritisere andres formuleringsevne, ala "lær deg å stave riktig". Jeg må også innrømme at jeg får dårlig inntrykk av folk som hele tiden pirker på andre skrivefeil. Ingen er perfekt, og de aller fleste vil nok oppleve å kaste stein i glasshus en eller annen gang. Og for å presisere; jeg hinter ikke til noen personlig, dette er mer en generell oppfatning.
prinsessa Skrevet 23. mars 2008 #37 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er helt enig med TS jeg. Syns også at det er masse frekke svar her inne og at det er mange personer her inne som finner stor glede i og latterliggjøre brukere som spør om tips og råd. Mange krangefanter her inne som umulig kan ha et godt liv når de har stor trang til og være frekke og prøve å såre andre mennesker.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 25. mars 2008 #38 Skrevet 25. mars 2008 Jeg syns det er helt på sin plass å si fra når andres erfaringer kolliderer med mine erfaringer. For når jeg personlig har erfart noe helt annet enn f.eks. TS så er det jo min erfaring som gir det mest korrekte bildet, tross alt!
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. mars 2008 #39 Skrevet 25. mars 2008 Nå er det jo åpenbart stor forskjell på hva man oppfatter som frekt. Hvis man påpeker noe man mener er feil på en saklig og hyggelig måte, så kan jeg ikke se det frekke i det. Jeg syns det har alt å gjøre med hvordan det blir lagt fram på. Men jeg ser jo at noen oppfatter andres svar som frekke bare de er uenige med dem. Når det er sagt, så får jeg inntrykk av at en del slenger ut råd og påstander uten at de nødvendigvis vet hva de snakker om. Når dette skjer i helseforumet f.eks, så forstår jeg at andre kan reagere litt krasst, fordi de syns det er så hårreisende at andre kan gi visse råd. I mange sammenhenger fins det likevel flere likeverdige sider av saken, og da går det an å presentere råd nr. 2 på en hyggelig måte. Samtidig syns jeg flere gjerne kan formulere seg litt mindre bastant om det ikke er noe de har god peiling på. Å gjøre narr av ts fordi h*n lurer på noe, syns jeg forresten er lavmål. Det samme gjelder å kommentere andres skrivefeil (med mindre det gjøres med humor).
Gjest Tigress Skrevet 25. mars 2008 #40 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Eg meiner at ein bør ha toleranse for at nokre rett og slett veit betre. Endret 25. mars 2008 av Tigress
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå