Gå til innhold

"bessevissere"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg har tenkt på noe...

Slike forum er så fint, der kan vi spørre om ting, gi råd og støtte hverandre.

Men så er det alltid noen som må ødelegge. Gjøre narr av andre og latterliggjøre ens ideer eller tips og råd.

Hvorfor er det slik? Hvorfor synker folk så lavt og må henge ut andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente37
Skrevet
Hei.

Men så er det alltid noen som må ødelegge. Gjøre narr av andre og latterliggjøre ens ideer eller tips og råd.

Hvorfor er det slik? Hvorfor synker folk så lavt og må henge ut andre?

Fordi den personen har liten selvtillitt og/eller selvinnsikt. Generelt sett, jo mindre selvtillitt h*n har, jo mere uspiselige og større drittsekker er de.

Skrevet

Eller fordi man blir provosert av dumhet og hårreisende dårlige råd.

Skrevet (endret)

Eller fordi man har vanskelig for å la være å kommentere åpenbare skrivefeil som f.eks. bessevisser når det skal være besserwisser. ;)

Sorry, kunne ikke dy meg.

Endret av Saeria
Skrevet

Enkelte ganger må bedrevitere opplyse uvitende om at de tar feil.

:kose:

Skrevet

Kanskje den eneste plassen de tør si hva de mener..?

Gjest Gjest
Skrevet
Enkelte ganger må bedrevitere opplyse uvitende om at de tar feil.

:kose:

Helt enig! I virkeligheten er de noen pyser. Men dårlig gjort å gjøre narr av andre. Se bare på enkelte svar i denne diskusjonen...

Gjest Gjest
Skrevet
Eller fordi man har vanskelig for å la være å kommentere åpenbare skrivefeil som f.eks. bessevisser når det skal være besserwisser. ;)

Sorry, kunne ikke dy meg.

Vel, du er jo åpenbart en av de som liker å gjøre narr av andre. Nyter du det og er du like tøff i vikreligheten? Neppe......

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje den eneste plassen de tør si hva de mener..?

Jepp, der har vi det!

Skrevet

Men her er det da mange som gjør narr av de stakkars besserwisserne som attpåtil sliter med dårlig selvtillit fra før. Er det bedre å gjøre narr av besserwissere enn av andre?

Skrevet

Er det noe trøst så irriterer jeg meg mest over egne skrivefeil. Synd folk ikke klarte å ta spøken min da. ;)

Skrevet
Er det bedre å gjøre narr av besserwissere enn av andre?

Ja, det vil jeg si. Hvis noen er frekke så er det legitimt å være frekk tilbake.

Skrevet
Ja, det vil jeg si. Hvis noen er frekke så er det legitimt å være frekk tilbake.

Er det virkelig det? Med slik tankegang blir det nok heller ifred enn fred, men det vet du nok allerede.

De som syns det er legitimt å være frekk tilbake er mennesker som kjeder seg, og som finner det å krangle, eller være vitne til andres krangel, underholdende fordi de ikke klarer å finne på noe selv.

*generalisering* - siden jeg regner med at noen ikke klarer å forstå det selv.

Skrevet

Ok. Så forskjellen på en besserwisser og en annen er at besserwisseren er den som var frekk først?

Skrevet
Ok. Så forskjellen på en besserwisser og en annen er at besserwisseren er den som var frekk først?

Nå var det ikke jeg som brukte ordet besserwisser, men jeg synes absolutt ikke det er noe rart at man lar seg hisse opp av folk som angriper en.

Du mener kanskje at hvis noen beskylder deg for å være en dårlig mor (det har jo skjedd her inne), så skal man bare være stille og godta det selv om det er en urettferdig beskyldning?

Skrevet (endret)

Det er da et godt stykke mellom å spøkefullt påpeke en skrivefeil (det var hvertfall intensjonen min, dog den tydeligvis slo helt feil) og beskylde noen for å være en dårlig mor.

Er noen frekke kan man f.eks. si i fra om at en syntes det var unødvendig/slemt/sårende sagt, i stedet for å "ta igjen" med samme mynt.

Syntes du innlegget mitt var støtende, så beklager jeg det. Det var ikke det som var meningen.

Endret av Saeria
Skrevet
Det er da et godt stykke mellom å spøkefullt påpeke en skrivefeil (det var hvertfall intensjonen min, dog den tydeligvis slo helt feil) og beskylde noen for å være en dårlig mor.

Er noen frekke kan man f.eks. si i fra om at en syntes det var unødvendig/slemt/sårende sagt, i stedet for å "ta igjen" med samme mynt.

Syntes du innlegget mitt var støtende, så beklager jeg det. Det var ikke det som var meningen.

Nei, jeg snakket ikke om ditt innlegg (og jeg ble ikke støtt av det heller), men vi snakket vel mer generelt her? Altså om hva som jevnlig blir skrevet på KG. Og da kan jeg nok være enig med TS i at det er ganske mange som rakker ned på andre mennesker.

Skrevet (endret)

...

Endret av Fren
Skrevet

Det er mulig at det er det, men det er også mange hyggelige mennesker her. I et forum som er åpent for alle, finner man de fleste typer mennesker. Noen er veldig direkte (som kan oppfattes som sårende, frekt, spydig mm.), noen er faktisk direkte frekke, men de fleste er hyggelige og helt vanlige mennesker.

Problemet med forum er at man ikke får med tonefall, ansiktsutrrykk og øyne, slik at noen svar som ikke var vondt ment blir oppfattet som sårende.

Dette i tillegg til at det forekommer at noen (i god tro) gir helt feil råd og andre da prøver å rette opp i feilen. Dette kan også oppfattes på mange måter.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Er det noe trøst så irriterer jeg meg mest over egne skrivefeil. Synd folk ikke klarte å ta spøken min da. ;)

Jeg synes det var gøy! :hoppe:

Faktisk hadde jeg tenkt til å skrive det selv. Og se hvor lang tid det tok før det ble påtalt, siden jeg hadde tenkt å droppe ironismilyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...