Gå til innhold

Paris: Orly - CDG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å planlegger en mulig tur til Brasil til sommeren.

Og flybillettene blir fryktelig mye billigere om jeg bestiller flybillett Paris-Rio enn om jeg bestiller Norge-Paris-Rio. Sparer flere tusen på å fly med Norwegian fra Norge til Paris.

Saken er at Norwegian flyr til Paris Orly, og flyet til Rio går fra Charles de Gaulle.

Er det noen som vet om det er lett å komme seg fra Orly til CDG? Og ca hvor lang tid dette tar/jeg bør beregne. Og hvilken reisemåte som er å anbefale? Tog, Buss, Taxi osv

Tusen takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

RER linjen som går fra Orly går gjennom Paris og direkte til Charles de Gaulle . Linje B, hvis jeg ikke tar helt feil.

Tror det tar rundt 1 times tid

Endret av ToveM
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha beregnet relativt lang tid på å skifte da flyplassene ligger på hver sin side av byen. Som innlegget over sier, kan du ta RER linje B, men jeg lurer på om du må skifte helt på slutten og ta ei annen linje et eller to stopp, uten at jeg er helt sikker. Jeg har ikke vært på Orly, men CDG er litt uoversiktlig synes jeg, og det kan ta litt tid å finne riktig RER-linje, kjøpe billetter etc. Det er nok ikke vanskelig å skifte iom at du kan ta samme linje gjennom hele byen, men beregn god tid. da jeg var i Paris sist, tok jeg RER linje B inn til St. Michel som ligger ca. midt mellom de to flyplassene, og jeg tror vi brukte ca. 2 timer på å komme oss fra flyplassen til hotellet (inkludert venting på baggasje etc. altså).

Skrevet

Det er i alle fall ikke vanskelig å finne toglinjen på Orly, Det går et lite Intern tog frem til RER stasjonen enkelt og greit,, PÅ CDG har jeg ikke tatt tog, så jeg aner ikke hvordan det er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...