Gå til innhold

5 på topp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bonita_*
Skrevet

Den var så morsomt å lese alt man irriterte seg over i en annen tråd, så vil gjerne starte en fem på topp liste. Min er irriterende hårfrisyrer:

1. Damer med "praktiske" gå-rett-ut-av-dusjen-frisyrer, gjerne som er klippet til rundt ansiktet, type Blindern eller 50+

2. Gutter/menn med utvokst frisyre, dette er ikke måten å spare til langt hår på ved å bare gi f...

3. Gutter/menn som krampaktig prøver å skjule at de har viker til nakken eller som beholder håret på bakhodet, type Trond Giske. Enorme panner er ikke hot!

4. Damer med grått hår, selv om man begynner å bli gammel er det ingen unnskyldning for å la alt forfalle (herunder faller også slitt hår og flisete tupper)

5. Folk som aldri skifter/varerier frisyre

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bonita_*
Skrevet

Må bare lage en til på irriterende kolleger:

1. De som må oppsummere alt som blir sagt i møter bare for å si noe for å vise seg for sjefen

2. Fortrinnsvis menn, men kolleger som skal svære seg og må bruke en evighet på å formulere noen helt enkelt og banalt. En spade er bare en spade

3. Kolleger som skal markere seg i møter og forteller tind som er helt opplagte eller som alle vet

4. Kolleger som prøver å være bestis med alle og smiske for sjefene. Noen må lære å akseptere at ikke alle kan like dem

5. Kolleger med dårlig humor som forsøker å være morsomme hele tiden eller konversere i heisen, enkelte verdsetter faktisk litt rolige øyeblikk innimellom

Gjest Jente37
Skrevet

Hei. Morsom tråd!

Topp 5 irriterende ting for meg :rope:

1) Stå i kø - køer av alle slag- Da klikker jeg nesten!

2) Folk som ikke har lommeboka klar når de står i kassa. Men bruker masse tid til å finne lommeboka, må løpe til bilen for å hente den eller betaler med masse småmynt.

Argh..jeg blir gal av sånne mennesker!

3) Folk som lover ting og driter i å holde løftet

4) Folk som Channel surfer uavbrutt med fjernkontrollen på TV'n

5) Baktalende kollega som sprer rykter og lager intriger på arbeidsplassen

Skrevet

1. Folk som ikke holder/glemmer avtaler! Under denne kategorien faller også de som ikke forstår at deres handlinger også kan gå utover andre!

2. Folk som blander seg inn i ting de ikke kan noe om eller har noe med å blande seg i! :nei:

3. Folk som tar det utover andre (særlig butikkpersonell) når de selv har en dårlig dag! :kjefte:

4. Når ting går i stykker/man blir syk/noen gjør det slutt/osv osv akkurat den ene dagen som det passer EKSTREMT dårlig å skulle takle sånne ting...

5. Å måtte sitte å se på folk ikke klare noe du kan (foreksempel på data eller liknende) også får du ikke lov til å gjøre det! For de skal klare det selv :kjefte: Jeg har ikke god tålmodighet når det gjelder sånt!

Skrevet

1. Folk som vagger kjempesakte i butikken og aldri skjønner at andre skal forbi.

2. Gamlinger som alltid snakker om sykdommen(e) sine.

3. Fjortiser som ALLTID fniser og kollektivt henger over mobiltelefonen til en i gjengen.

4. Folk som glaner og som går med munnen åpen.

5. Folk som ikke sier takk når jeg holder opp døren for dem. Det pleier jeg forøvrig å parere med å rope "Vær så god!" etter dem, jeg klarer ikke å la være.

Gjest Gjest
Skrevet

1.Dårlige hårdager

2.Stilen til (fjortis)gutter som er in nå,sideskill masse gele bustete bak,diamantørdobber,store jakker og sokker utenpå buksa

3.Folk som legger ut om alt i mobilen,dermed vet jeg hva de jobber med,og begynner å lure på hvordan det står til med alle vennene og familien deres.

4.Skrivefeil.Særlig i aviser,blader osv.som det BURDE stå riktig!

5.Gamle folk i biler som ikke stopper når jeg skal over!De surrer rundt i sin egen verden,bryr seg ikke eller tenker at de tross alt har stoppet for folk i mange år og trenger fri nå som de er gamle.

Gjest Tnita
Skrevet

Mine 5 er naboene mine!

1. Naboene som roper og hyler i trappeoppgangen og vekker oss andre naboene, spesielt om nettene!

2. Naboer som slenger dørene så det smeller og rister!

3. Naboer som ringer på MIN ringeklokka klokka fem på morgenen, bare fordi de er for fulle til å finne sin egen dør!

4. Naboer som spiller Alanis Morisette på full guffe hele natta på ukedager og gir oss andre naboene null sjangs til å sove litt!

5. Naboer som står opp klokka åtte på søndagsmorgenen, for å stå utenfor vinduet mitt og skrape is(!)

Gjest Gjest
Skrevet

- Mødre som tror de 'ruler gata' med barnevognen sin

- Nordlendinger - jeg takler bare ikke den sytende dialekten

- Jenter som i fullt alvor bruker begrepet 'negative kalorier'

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lett for å irritere meg, men faktisk er det ikke så mange ting som plager meg til hverdags. Kommer på noen (og da må jeg inn til byen for å bli sur):

1) folk som går sakte/i veien, og gjerne setter fra seg barne- og handlevogner på skrå så de stenger hele passasjer i butikkene mens de somler oppmerksomt med noe annet.

2) folk som sniker i kø (godt voksne damer er overrepresentert her)

3) folk som trøkker seg inn på t-banen, toget osv før folk har kommet av (dette er egentlig nr 1, men siden fenomenet ikke er utbredt i byen jeg bor nærmest havner det lengre ned på lista.

4) mennesker som ikke klarer å se at noe annet enn A4 med 2,1 barn, oppussing av kjøkken osv er meningsfyllt (noen sier det rett ut) og dermed ikke klarer å holde i gang en samtale om noe annet enn dette.

5) Alt det unødvendige som står i avisene; drapssaker og ulykker i USA, pjatt om kjendiser osv.

Gjest hjertesukka i.i.
Skrevet

1- At det fremdeles finnes mange biler i dette landet som mangler BLINKLYS!

:sprettert::reise:

2- Altfor mye sport på TV. :pisk:

3- At dumhet og frekkhet ofte henger sammen! :sprettoy:

4- Tabloidoverskrifter som insinuerer at jeg som leser er under middels intelligent. :sprettoy:

5- Folks som altfor ofte føle seg forurettet og urettferdig behandlet! Og som tror at jeg vil delta i hylekoret! :nei:

Skrevet
1.Dårlige hårdager

2.Stilen til (fjortis)gutter som er in nå,sideskill masse gele bustete bak,diamantørdobber,store jakker og sokker utenpå buksa

3.Folk som legger ut om alt i mobilen,dermed vet jeg hva de jobber med,og begynner å lure på hvordan det står til med alle vennene og familien deres.

4.Skrivefeil.Særlig i aviser,blader osv.som det BURDE stå riktig!

5.Gamle folk i biler som ikke stopper når jeg skal over!De surrer rundt i sin egen verden,bryr seg ikke eller tenker at de tross alt har stoppet for folk i mange år og trenger fri nå som de er gamle.

Den med skrivefeil var ekstra artig.

Etter punktum og komma skal det være mellomrom før neste ord. Feie for egen dør før man irriterer seg over andre?

Mine topp 5 irritasjonsmomenter:

1. Folk som insisterer på å ligge på fartsgrensen eller litt under når JEG har det travelt.
  2. Damer som går ved siden av hverandre og opptar hele fortauet når JEG har det travelt.
  3. Mammaer som setter fra seg barnevognene sine på tvers inne i butikkene så det er umulig å komme frem uten å måtte gå mange ekstra meter!
  4. Puljer med foreldre og barn som skal på ekskursjon og hvor alle skal betale for seg og sitt barn enkeltvis og som ikke vet på forhånd hva det vil koste, eller har pengene klare.
  5. Folk som lett irriterer seg for de minste ting.

Skrevet

Denne siden her var jo et artig avbrekk i en ellers ganske trist dag! :ler: Irriterer meg ikke så mye...MEN:

-lange fingernegler hos menn OG; for guds skyld: klipp tåneglene deres gutter!

-jålete jenter på bytur som stirrer på deg fordi du ikke har last news når det kommer til Gucci og Dior! Vel, jeg klarer meg fint med min imiterte skinnveske fra H&M takk!

-de samme jentene som glaner når du bestiller en øl i baren istedet for en cosmopolitan. Hallo????

-gutter i fotball-trøyer på byen

-sokker i sandalene. Hvem sa at dette er ok? Til og med min far går med sandaler uten sokker!!!!

Skrevet

1. Folk som søler øl eller annen drikke på meg. Jeg blir helt spinnvill! Dette skjedde da jeg var ute sist, ikke nok med at jeg fikk drinken sølt på meg - men det var min egen drink! Jeg satt på en barstol i en veldig trang bar, da det dukket opp en type med ryggsekk på. Det var trangt nok fra før, og det ble ikke bedre av at jeg fikk en fyr med ryggsekk midt i trynet. Fyren klarte selvfølgelig ikke å stå i ro, full som han var, og rett som det var dultet han skikkelig borti meg, og slo med ryggsekken drinken min (cranberry og vodka) ut av hånda mi og rett i fanget mitt. Hadde på meg hvit bluse, som fikk rød saft over det hele. Aaaaaaaaaaaaarg!

Fyren som kjørte ryggsekken opp i fleisen på meg var veldig angrende, og kjøpte meg sporenstreks ny drink, men kameraten hans luktet blod, og forsøkte på beste måte å egge opp til kamp. Han sa "å skal du få kjæresten din til å banke oss opp, nå da", og jeg bet på og svarte "jeg trenger da ikke en mann til å ordne opp i mine problemer, så er det noen som skal banke noen opp er det meg." Heldigvis hadde disse to andre kompiser, som dro de med seg før det eskalerte... :rodme:

2. Folk som ikke holder avtaler

3. Skrivefeil i avisen

4. Folk som sniker i kø

5. Folk som avbryter og blander seg inn i ting de ikke har noe med.

Gjest StoreSky
Skrevet

Bra kommentar til yppe-gjengen Alice Ayres!

Mine fem på topp irritasjoner:

1. Uten tvil: folk som ikke venter til folk har kommet seg av bussen/trikken/t-banen før de presser seg på.

2. Stå til høyre, gå til venstre i rulletrapper, er det så vanskelig????

3. Folk som absolutt skal følge (teite) motetrender de VET er teite!

(som sokker utenpå bukser, aaalt for mye solpudder, hårbånd/strikk i håret på gutter, PYSJAMAS-BUKSER!!, etc etc..)

4. Overdrevent negative folk, sånne energi-stjelere! Har du et problem i livet ditt, så gjør noe med deg God Damn, ikke kast den dårlige energien på MEG! (men det er ok å spørre om hjelp til å ordne ditt&datt)

5. Skrike/hviiine-jenter på byen, som gjerne oppfører seg som om IQ'en falt til 50, i samme sekund de fikk på seg "ut på byen tøyet" -såååååå fjollete azz'! Oppfør deg skikkelig menneske! Du er IKKE mer attraktiv av å oppføre deg som ei fjolle!

Skrevet
Bra kommentar til yppe-gjengen Alice Ayres!

Mine fem på topp irritasjoner:

1. Uten tvil: folk som ikke venter til folk har kommet seg av bussen/trikken/t-banen før de presser seg på.

2. Stå til høyre, gå til venstre i rulletrapper, er det så vanskelig????

3. Folk som absolutt skal følge (teite) motetrender de VET er teite!

(som sokker utenpå bukser, aaalt for mye solpudder, hårbånd/strikk i håret på gutter, PYSJAMAS-BUKSER!!, etc etc..)

4. Overdrevent negative folk, sånne energi-stjelere! Har du et problem i livet ditt, så gjør noe med deg God Damn, ikke kast den dårlige energien på MEG! (men det er ok å spørre om hjelp til å ordne ditt&datt)

5. Skrike/hviiine-jenter på byen, som gjerne oppfører seg som om IQ'en falt til 50, i samme sekund de fikk på seg "ut på byen tøyet" -såååååå fjollete azz'! Oppfør deg skikkelig menneske! Du er IKKE mer attraktiv av å oppføre deg som ei fjolle!

Hi, hi.... kaller dette for paringsropet til fjortiser....

Skrevet
Hi, hi.... kaller dette for paringsropet til fjortiser....

:jepp: Det er nettopp det det er: SE på meg gutter, her ER jeg... hviiiiiiiiiin!!

Skrevet
:jepp: Det er nettopp det det er: SE på meg gutter, her ER jeg... hviiiiiiiiiin!!

Og jeg er full og klar for det meste. Kjøp meg en øl, og jeg er din for kvelden...

Gjest StoreSky
Skrevet

Hoho! Utrolig bra det er flere som er enig..Er nemlig ALTFOR mange som driver med disse parringsropene. Og det irriterer meg inn i granskauen, føler at hele mtt kjønn som oppegående, stort sett saklig og fornuftig menneske blir uglesett av disse påfugl-ropene!

FYYYYYYY!!

Gjest StoreSky
Skrevet

1. Bruk blinklys for faaahann!

TROR du alle andre er tankelesere eller? Hvordan i pokker skal jeg vite du skal til høyre eller venstre eller til fanden og hans oldemor??

(jepp, øvelseskjører i oslo...)

2. Høyhæla sko, schtøgg jobbebukse og paraply i øsende regnvær, får deg ikke til å se "ung og fresh" -bare gammel og sørgelig...

(observert på Tøyen rett før øvelseskjøring)

3. Foreldre som er over-hysteriske på vegne av sine barn, også lurer de på hvorfor ungen oppfører seg som den gjør. Noen starter sørgelig nok mens ungen enda ikke er født! Skulle ikke tro at en eneste unge ble født sunn og sterk for 20-30 år siden! (paradokset er at astma, allergi, psykiske sykdommer, etc blomsterer opp for tiden....)

4. Kollegaer som skal snakke jobb HELE TIDEN. Altså; jeg ER glad i en god diskusjon og jeg brenner for mitt fag, men jeg har andre interesser også. Faktisk så stiller ikke jobben opp som 5-på-topp av viktigste ting i mitt liv.

5. Om du spør meg om hva jeg synes om klær, innredning, veske, etc -så forvent er ærlig svar. SPØR -DU FÅR ET SVAR! (ja jeg synes caps er styggt på de aller fleste, hippie-klær er ikke fint, gullsmykker er stort sett tacky, Burberry er for Casuals, og den frisyren som er på moten, kler nødvendigvis ikke deg.)

Skrevet

Denne var en höydare! :lol:

Siden jeg har en liste for når jeg har PMS, og en når jeg er mer normal kommer en av dem her, så kan dere gjette hvor i syklusen jeg er. :mohahah:

1. Kollegaer som har omlag et lysår i responstid.

2. Kollegaer som ikke forstår at lysåret faktisk gjør at andre blir forsinket med sine ting.

3. De der tåpelige NetCom Familie reklamene.

4. Folk som ikke ser seg for i butikker og ender med å fly i veien for andre

5. Dårlig kaffemaskiner, og den overnevnte type kollegaer igjen, som ikke får fingeren ut med å bestille ny.

(Er det lov å ha mer enn fem?)

6. IT-problemer

7. STØV!

8. At det tar sånn tid før selvangivelsen legges ut på Altinn

9. At noen forleder meg til å tro at selvangivelsen kommer på Altinn to dager før den faktisk gjør det

10. At jeg ikke har sjokolade i hus

11. At det enda er to dager til fredag

12. Hotel Cæsar

13. For lang lugg

14. At jeg glemmer å ringe frisøren min for å sjekke om han er i salongen så jeg kan dumpe innom å få vekk ponnyluggen.

Det var vel det jeg kom på i farten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...