Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bella_*
Skrevet

Hei alle sammen.

Kvinner på 39-41 er de for gamle for å få barn? Tenker da at de nærmer seg 50 når første skoledag kommer, nettverk med andre mødre og barn på samme alder muligens begrensa pga aldersforskjell osv. Jeg lurer fordi jeg er der selv aldersmessig har tenkt litt på å få et barn til.......Min yngste er nå 4 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er flere og flere som får barn når de er 40, så tror ikke du skal tenke altfor mye på at du blir "alene" sammen med de andre foreldrene. Man kan da vel omgås andre foreldre selv om det er 10 +/- år som skiller?

Om du får barn når du er 40, er du 60 når barnet er 20 og (forhåpentligvis?) flytter hjemmefra. Du er mao fortsatt yrkesaktiv. Jeg har en del venner med gamle foreldre og det virker ikke til å være noe kjempeproblem, selv om de kanskje ikke har samme kapasitet til å sitte barnevakt for barnebarna, osv.

Skrevet

For gammel er du vel ikke. Men jeg synes absolutt at man er "gammel mor/far" når man får barn i 40-års-alderen. Man må nesten vurdere selv hva man vil. Jeg ville nok ikke vurdert å få barn i den alderen...

Skrevet

Jeg var 39 da jeg fikk yngstemann, og føler meg ikke som en gammel mor (selv om jeg sikkert er det...) Men jeg ville nok ikke prøvd aktivt å få barn etter fylte 40.

Gjest Gjest
Skrevet

Min grense gikk ved 38 år. Jeg fikk yngste da jeg var 31 år. Jeg kjenner ingen kvinner som har fått barn etter de ble 40 år. Vet om et par menn som ble fedre da de var i midten av 40-årene. De er over 60 år nå, og har fortsatt tenåringer. De virker gamle og har ikke så god helse.

Skrevet

Sikkert litt OT men for meg hadde det spilt rolle om jeg hadde barn fra før. Jeg ser ikke for meg at hele voksenlivet mitt fram til jeg blir pensjonist, skal dreie seg om barn, og skjønner ikke de som setter i gang med kull etter kull. Men hadde jeg vært barnløs og funnet en jeg ville ha barn med, kunne jeg godt prøvd å bli mor som 40 åring, og hva andre ville si hadde da brydd meg mindre.

Skrevet

Tja...er man for gammel?

Jeg fikk barn veldig tidlig og var en veldig ung mor. Da jeg var 24 ville jeg sterilisere meg, men etter datidens regler var jeg for ung.

Nå har jeg en samboer som ønsker seg barn. Han har to barn fra før, hvorav den yngste er over konfirmasjonsalder.

Jeg har passert 40, og syns dette er vanskelig å forholde seg til.

Skrevet

Jeg syns man må vurdere selv, men jeg tenker at en mor på 40+ er en gammel mor. Det behøver ikke være noen ulempe, men heller ikke noen fordel.

Personlig satte jeg grensen ved 35, derfor har jeg et barn, ikke fler.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns vel det er ingen andre enn dere som har noen rett til i det hele tatt mene noe om dere er for gamle eller ikke!

Det er det bare dere som skal vurdere og tenke hva dere har lyst til, og er i stand til.

Så her hadde jeg kun hørt på mine egne tanker og meninger om jeg var deg, for jeg kunne ikke selv lelvd med å ha valgt bort barn pga noe noen her inne hadde sagt, for så å våkne opp og ikke være i stand til å få flere......

Lykke til med valget :)

Gjest Emera
Skrevet

35 år var den absolutte grensen for meg og, og derfor ble det ikke mer enn ett barn på meg heller. Jeg hadde ikke orket å ha grunnskolebarn til jeg var oppi femtiårene.

Men jeg ser jo at det er flere og flere som får barn når de er nærmere førti. Enten det er første barn eller en attpåklatt. Så for gammel er man ikke, sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...