Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har vært litt rundt omkring i Lillehammer og sjekket frisør. Synes det er vanskelig når man ikke kjenner til noen (er det noen som kan anbefale noen??) Jeg har fått pris fra 985,- pr. time, og da regner de 3 timer. Må betale ca. 350 for en prøvetime på forhånd. Jeg synes dette er noe dyrt, men det er kanskje den prisen en må regne med??? Hva slags erfaringer har dere. Make up er inkludert i prisen
Gjest *englefjes* Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg betaler 2200 kroner, det inkluderer tre timer hos frisøren inkludert make-up :-D
Eplekake Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Ingenting! har en venninde som er stylist og frisør, kjempedyktig, hun kjenner meg godt og vet hva jeg liker, litt rufsete stil. Hun vil ikke ha betalt men jeg skal kjøpe en fin gave til henne hadde jeg tenkt.
Gjest Alvebruden Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Dette er prisene jeg fikk. Brud: m/ prøvetime og make-up: ca 2800,- Forlover: ca 700,- (Skal ha 2 forlovere til frisør) (usikker om dette er med make-up) Brudepiker: ca 400,- (Skal ha 2 brudepiker til frisør) -Totalt ca 5000,- Timespris 500,-
*Tausa* Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Jeg betalte under 1000 kr for frisering og make-up. Men jeg kledde meg hjemme, da, ellers hadde det nok blitt litt mer. Frisøren brukte ca 2,5 timer på meg, så det var egentlig ikke så høy timespris heller. Jeg skjønner jo at dette er veldig rimelig, men trodde ikke forskjellen var såååå stor?!
Gjest Alvebruden Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Jeg betalte under 1000 kr for frisering og make-up. Men jeg kledde meg hjemme, da, ellers hadde det nok blitt litt mer. Frisøren brukte ca 2,5 timer på meg, så det var egentlig ikke så høy timespris heller. Jeg skjønner jo at dette er veldig rimelig, men trodde ikke forskjellen var såååå stor?! Det var jo kjempe billig. Syntes det bare er helt utrolig at de kan ta så mye for det. DEN timesprisen vettu!!!!
BayliZ Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Det går an å prute litt også, jeg har f.eks fått pris på 2000,- med sminke inkl prøvetime til både hår og sminke. Og da sa jeg at jeg har en forlover som med kort hår som jeg ville ha inn for den samme prisen også, og det fikk jeg - altså forloveren får en kjapp frisering samt makeup inkl for de 2000,-
Gjest Alvebruden Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Det går an å prute litt også, jeg har f.eks fått pris på 2000,- med sminke inkl prøvetime til både hår og sminke. Og da sa jeg at jeg har en forlover som med kort hår som jeg ville ha inn for den samme prisen også, og det fikk jeg - altså forloveren får en kjapp frisering samt makeup inkl for de 2000,- Tror neppe jeg får prisen ned. Alle har langt hår.
sandra82 Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 det første stedet jeg skulle på skulle ha 3500 for sminke hår og prøvetime.. på perry.. følte meg som en i mengden der.. og lite velkommen egentlig.. de jeg har bestilt hos er litt mindre,der betaler jeg 2500 for hår, sminke og prøve time.. sjampis og lunsj selve dagen, og får kle meg der!! så jeg er fornøyd!!!
~Minni~ Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 På den store dagen betaler jeg 600 per time og hun regner med å bruke 3 timer, så dermed 1.800 kr. I tillegg betaler jeg 600 kr for sminke. På prøvetimen bruker hun akkurat like lang tid og setter opp håret slik som på den store dagen og det betaler jeg 600 kr for inkl. sminke. Jeg skal i tillegg ha med to forlovere med halvlangt hår og de betaler vi 350 kr for hver. Så alt i alt blir det 3.700 kr... :dåne:
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Det er visst kjempestor forskjell på pris her... Hører det er veldig stor forskjell på hva som er inkludert også. NOen har lunsj og champagne inkludert, mens andre ikke har noe. Får dere hjelp av frisøren til påkledning?
Gjest smotti Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Det er visst kjempestor forskjell på pris her... Hører det er veldig stor forskjell på hva som er inkludert også. NOen har lunsj og champagne inkludert, mens andre ikke har noe. Får dere hjelp av frisøren til påkledning? Nei, det er det jo forloveren min og vennine mine som gjør. De er med til frisøren.
junibrura Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Har noen samme erfaring som jeg?? Jeg har spurt på flere frisørsalonger om brudefrisyre og makeup. Jeg synes at responsen jeg har fått har vært veldig laber...... Det virker ikke som om frisørene er så "keene" på å ta på seg et slikt oppdrag? Noen sier: jo, vi kan ta hår, men ikke makeup, salongen er for liten til at du kan ha med kjole og kle deg om, vaktlister for sommer er ikke planlagt... osv osv. Jeg mister litt motet jeg... Jeg bor på Lillehammer. Jeg vet at på Gjøvik og Hamar er det mange salonger som markedsfører seg som "bryllupssalonger" med "alt" inkludert. Ingen problem med noen ting, liksom... Jeg blir så frustrert! Jeg gidder jo ikke reise lengre enn jeg må.. Hva gjør jeg??
miss_universum Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har kjøpt kjole hos Cleopatra i Bergen, der har de brudepynting for 3000,- . (minus 10% siden jeg kjøpte kjole der) Da blir jeg kledd, sminket og frisert, får champagne og noe lett å bite i Syns det var kjempepraktisk, og betaler lett litt ekstra hvis jeg må det for å få alt på en plass.. Får også levert brudebuketten til salongen da de har en avtale med Atelier Flora
Maja_83 Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 de jeg har bestilt hos er litt mindre,der betaler jeg 2500 for hår, sminke og prøve time.. sjampis og lunsj selve dagen, og får kle meg der!! så jeg er fornøyd!!! Er dette i Oslo? Hvilken salong er det i såfall? Jeg har også hørt negative ting om perry frisør nemlig, så greit å styre unna de.
junibrura Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Din heldiggris som får alt ordnet på brudesalongen. Utrolig praktisk å få ordnet alt på EN plass, Pris deg lykkelig!
miss_universum Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 Din heldiggris som får alt ordnet på brudesalongen. Utrolig praktisk å få ordnet alt på EN plass, Pris deg lykkelig! Var derfor jeg kjøpte kjole der.. Men ikke sånn at jeg valgte en kjole jeg egentlig ikke likte så godt,var så heldig å finne den nydeligste kjolen jeg har sett
en_jente Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Har noen samme erfaring som jeg?? Jeg har spurt på flere frisørsalonger om brudefrisyre og makeup. Jeg synes at responsen jeg har fått har vært veldig laber...... Det virker ikke som om frisørene er så "keene" på å ta på seg et slikt oppdrag? Noen sier: jo, vi kan ta hår, men ikke makeup, salongen er for liten til at du kan ha med kjole og kle deg om, vaktlister for sommer er ikke planlagt... osv osv. Jeg mister litt motet jeg... Jeg bor på Lillehammer. Jeg vet at på Gjøvik og Hamar er det mange salonger som markedsfører seg som "bryllupssalonger" med "alt" inkludert. Ingen problem med noen ting, liksom... Jeg blir så frustrert! Jeg gidder jo ikke reise lengre enn jeg må.. Hva gjør jeg?? Hei! Jeg skal også fikse hår og sminke på Lillehammer. Har ikke ringt noe særlig rundt enda, men har hørt med ett sted da. De hadde heller ikke satt opp noen jobblister for sommeren, men hun skulle skrive det på en lapp også måtte jeg bare ringe igjen. Kunne selv tenkt å få avklart sånne ting litt kjapt, har nok av andre ting å tenke på, men forstår jo de også. Er litt demotiverende å høre at de ikke er mer engasjerte da, skjønner deg godt. Si fra hvis du finner et sted som er bra da. Skal sjekke ut mer jeg også så kan si fra selv hvis det dukker opp noe bra Lykke til.
junibrura Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Å, så flott å finne en til som skal gifte seg på Lillehammer! jeg har ringt mer rundt, og har fått noen tips. Studio M v/Per Kjerstis Salong v/Kjersti Hair and There v/Oddny Touch v/Anne Dissen Dette er råd fra EN person i frisøryrket, men alt er jo subjektivt. Det beste hadde vært å fått råd av bruder som allerede er gift, og som opplevde dagen i frisørstolen. Jeg har en bestilling inne hos en meget kjent frisør her på Lillehammer, men jeg vet ikke om denne frisøren og jeg egentlig er noen god "match". Det er derfor jeg leter videre.... Har du andre tips (som f,eks kjøretøy) tar jeg gladelig i mot? Når skal du gifte deg og hvor??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå