Gjest fattiglusa Skrevet 23. mars 2008 #1 Del Skrevet 23. mars 2008 Hva er det det virkelig lønner seg å handle på europris? Noen som har undersøkt? Jo de har skyllemiddel der, men ER det faktisk billigere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Del Skrevet 23. mars 2008 Hermetisk mais og ananas (de som selges enkle) Smågodt Ulike typer hygieneprodukter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fattiglusa Skrevet 23. mars 2008 #3 Del Skrevet 23. mars 2008 Jøss, er det virkelig ikke mer varer som er billige der altså? Hmm, blir jo bare dumt å ta turen heilt dit da, da går vinninga opp i spinninga.....jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 23. mars 2008 #4 Del Skrevet 23. mars 2008 Europris skifter hyppig varer, bortsett fra en liten fast grunnstamme, av hovedsakelig rengjørings- og hygienegreier. Derfor er det vanskelig å si hva som er billig der, og ikke. Mye må man nesten se, for å vite hvor billig det er, eller ei. For eksempel fikk jeg kjøpt dasslokk i tre til tohundre, som ellers ville kostet meg mellom sju- og tolvhundre kroner hos VVS-langeren. Kvaliteten er ok, jeg har ennå ikke fått flis i akterspeilet. For eksempel kan jeg synes at ett verktøy er for dyrt, i forhold til kvaliteten, og prisen for et av merkevare. Et annet redskap kan være skitbillig, med dårlig kvalitet. Likevel kan det hende jeg kjøper det, fordi mitt behov for dette verktøyet er begrenset, og jeg har kanskje bruk for det tre-fire ganger i året, ikke femti ganger om dagen som proffutgaven er beregnet til. Mitt samlede inntrykk av Europris er at man kan finne enkelte kjempegode tilbud der, men at man må være prisbevisst, for mye de selger (særlig av mat og hermetikk) er dyrere enn for kjente merker i dagligvarekjedene. Har du peil, kan du fylle handlekorgen med mye basisvarer og sesongvarer, som du likevel trenger, til en rimeligere pris enn andre steder. Men dette krever at du aktivt kjenner prisnivået rundtom, og at du ikke for lett handler på impuls. Men å gi råd er nesten umulig. Når du kommer innom etter ei uke eller to, er mange av de gode tilbudsvarene og partivarene skiftet ut med noe annet. Jeg kjøpte vanlige stearinlys som kostet 9,90 på rimi-rema og de til fem kroner pakken, etter at rimi-rema satte prisen på disse opp til 12-15 kr. Neste gang var de vekk, og jeg kjøpte en annen type kronelys til samme pris som hos de andre, men kvaliteten viste seg å være bedre, og lysene hadde nesten dobbelt brenntid. Ta deg en tur og se. Følg med i tilbudsavisene deres. Er det langt å reise, spises nok fortjenesten fort opp av reiseutgiftene, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 24. mars 2008 #5 Del Skrevet 24. mars 2008 De har gode ullsokker både til barn og voksne, billig kaffe (helt OK ifølge mannen, jeg drikker ikke kaffe) Har kjøpt billig treningstøy til ungene, de har jo fått skryt av noen vinterdresser til barn såvidt jeg husker. Brukbart kjøkkenutstyr, Billige oppbvaringsbokser/baljer i plast. Billige papirduker/engangsbestikk hvis du trenger det. Og sikkert mer til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 24. mars 2008 #6 Del Skrevet 24. mars 2008 Hundebein! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grissini Skrevet 24. mars 2008 #7 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har kjøpt billig frisørshampo og balsam der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 24. mars 2008 #8 Del Skrevet 24. mars 2008 Europris har greie ting til gaver, som interiør, pynteting, handklær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 24. mars 2008 #9 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg får vel svare her siden jeg har jobbet i kjeden i 3 år...sorry hvis det blir litt langt. Som flere sier så kommer det jo an på hva du er ute etter, men jeg kan i hvert fall fortelle litt om hva folk kommer til oss for å kjøpe. Det er vel ca. halvparten av varene vi har til enhver tid som er faste varer. Det vi selger masse av er ananas, mais, skivet champignon, hakkede tomater som alle koster 3 kroner boksen (eller 2,99 da for å være presis...). Vi har også helbokser med div. middagsretter som f.eks. fiskeboller, kjøttkaker, spaghettigryte, joikakaker, bogskinke osv som mange kjøper. De fleste av disse kommer fra Terina, som jo også selges i andre butikker. Supper og sauser som er av vårt eget merke koster 6-7 kroner og er faktisk veldig gode. Det går veldig mye brødposer, søplesekker (30 stk. for 30 kr) engangstallerkner og -bestikk, skyllemiddel (forskjellige typer) og fuglemat. Og nå om dagen selger vi jo masse spylervæske, den koster 17 kroner for 4 liter. Peiskubber til 50,- for 5 stk og vedbriketter til 20 kroner for en sekk med 30 er også noe det går mye av nå. Ellers har vi som noen nevnte veldig gode ullsokker, men de er på vei ut nå fordi det er sesongskifte. Men vi har alltid veldig godt utvalg i forskjellige sokker, de billigste koster 10 kroner og personlig bruker jeg bare disse for de er helt ok, vanlig tynne sokker i forskjellige farger og motiver. Ellers så er Trysilsokken til 35 kroner en storselger, folk sier den er like bra som Ulvangsokken som koster minst det dobbelte. Vi har deilige, flotte håndklær til kr. 40 for 50x70 cm eller kr. 60 for en større str. Men vi har også håndklær i ikke fullt så god kvalitet, de koster ca. halvparten. Så man kan velge. Fra i morgen har vi stretchlaken på tilbud, jeg husker ikke helt nøyaktig prisene men det til enkeltseng koster rundt 30 kroner, det er rundt halv pris av vanlig pris. De er helt ok kvalitet. Som noen nevnte så har vi mye billige plastbokser til enhver tid, fra størrelser på halvannen dl opp til 50-60 liter. Vi selger alltid mye av det. Vi har en god del kjøkkenutstyr, men glass og tallerkener kan variere en del da en god del av dette er partivarer. Det samme gjelder for verktøy. Som noen sa så kan man enten betale en del og få en skikkelig kvalitetsvare, vi har ofte merker som Bosch, Skil eller DeWalt. De virker dyre i forhold til andre merker vi har, men folk sier likevel at de er billigere enn hos andre butikker. De som bruker verktøy ofte kjøper disse merkene mens de som kanskje trenger en vinkelsliper f.eks. til å kappe et par ganger vil kjøpe billigmerket. Mange kommer til oss for å kjøpe malepensler og elektrisk materiell. Jeg vet det er en del profesjonelle som kjøper dette hos oss. Vi selger også masse kofferter, du kan få en lett håndbagasjekoffert til 100 kroner, eller en stor koffert til 199. Men vi har også kofferter med mer lommer og slikt, de koster dobbelt så mye. Ellers har vi en del brettspill og leker som er billigere enn hos andre, og godteri og snacks ligger omtrent på samme nivå men det hender vi har tilbud på dette eller at vi får inn partier av f.eks Twist som selges billig. Noe jeg aldri kjøper hos oss selv om vi har det er Nutrilett bar, de er nemlig et par kroner billigere hos Rimi Vi har mange varegrupper jeg ikke har nevnt men nå har jeg i hvert fall fått med det meste som folk kommer spesifikt til oss for å kjøpe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #10 Del Skrevet 24. mars 2008 Hva er det det virkelig lønner seg å handle på europris? Noen som har undersøkt? Jo de har skyllemiddel der, men ER det faktisk billigere? man sparer ikke noe ved å gå på Europris. Europris er en butikk man besøker om man har penger til overs, for å kjøpe ting en ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. mars 2008 #11 Del Skrevet 24. mars 2008 Vi kjøper alltid spylevæske hos Europris, for den er VELDIG mye billigere enn den man får kjøpt på en bensinstasjon. Så jo - man kan faktisk spare en del hvis man er litt selektiv og vet hva man skal ha og ikke bruker pengene på alt mulig annet dill-dall. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catanova Skrevet 25. mars 2008 #12 Del Skrevet 25. mars 2008 Hva er det det virkelig lønner seg å handle på europris? Noen som har undersøkt? Jo de har skyllemiddel der, men ER det faktisk billigere? Shampo og balsam. Jeg kjøper alltid herbal essences (eller åssen det skrives) på europris. Det koster 29 kr for en stor flaske (større enn vanlig). Tror den er dobbel så stor som vanlig. Head and shoulders, stor flaske til 29 kr. Juice og eplejuice. Godteri. Tennbriketter med 98 stk i Kjøper også diverse baderomsartikler der, som skittentøyskurver o.l. Sist så kjøpte jeg en stor skittentøyskurv med hull i, for kun 29 kr. Billig, billig. Syns europris har mye bra til en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 25. mars 2008 #13 Del Skrevet 25. mars 2008 Syns europris har mye bra til en billig penge. Og en del dårlig til en billig penge. Selv kjøper jeg napoleonskakemiks på europris, for det finner jeg ikke noe annet sted. (Greit å ha på hytta eller på tur) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. mars 2008 #14 Del Skrevet 26. mars 2008 Og en del dårlig til en billig penge. Selv kjøper jeg napoleonskakemiks på europris, for det finner jeg ikke noe annet sted. (Greit å ha på hytta eller på tur) Ja, huff. Skikkelig nedtur, etter å ha gledet seg til napoleonskake etpartre mil, så endelig hjemme, oppdage at pokkerskapet var byggesett... Nåvel, napoleon tapte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 26. mars 2008 #15 Del Skrevet 26. mars 2008 Synes jeg ser for meg å ha ferdig napoleonskake i ryggsekken på fjelltur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 26. mars 2008 #16 Del Skrevet 26. mars 2008 Den hermetiske bogskinka er forholdsvis billig der.. Var iallefall.. Men en ting som irriterer meg er at det står at varen f.eks koster 9,99. Men når den blir registrert i kassa står d 10,00! Det er villende markedsføring! Om man kjøper flust av varer kan man faktisk spare 50 øre eller 1 krone. Nå tenker jeg på PRINSIPPET altså!! At det burde stå 10 kr isteden for 9,99 når det faktisk er 10 kr som varen er registrert for i kassa. Og det er IKKE etter øreavrundingen som kommer til slutt. Det er med en gang varen blir "bippet" i kassa. Jada vet jeg høres hysterisk ut, men det er prinsippet. Butikken tjener kroner og øre på dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 26. mars 2008 #17 Del Skrevet 26. mars 2008 Nå har de begynt med hvitevarer på Europris pluss. Ser billig ut, men ville dere tatt sjansen på å kjøpe det der? Jeg kjøpte superundertøy (ikke ull) til barna ganske billig, og en skidress til guttungen. De hadde ikke igjen for jenter, så til henne kjøpte jeg på sportsbutikk. Hans kostet rundt 79 kr og hennes nesten 500...selvfølgelig er det kvalitetsforskjell, men det er ikke noe de bruker så ofte, og de vokser jo fort ut av det. Kommer nok til å kjøpe skibukser der til høsten igjen, de ser solide og greie ut. Er neimen ikke kvalitet på H&M heller, hvor jeg har kjøpt tidligere. Jeg har også sett at de har ski og slalåmskipakker veldig billig, og de SER jo like ut som de i sportsbutikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catanova Skrevet 26. mars 2008 #18 Del Skrevet 26. mars 2008 Nå har de begynt med hvitevarer på Europris pluss. Ser billig ut, men ville dere tatt sjansen på å kjøpe det der? Jeg kjøpte superundertøy (ikke ull) til barna ganske billig, og en skidress til guttungen. De hadde ikke igjen for jenter, så til henne kjøpte jeg på sportsbutikk. Hans kostet rundt 79 kr og hennes nesten 500...selvfølgelig er det kvalitetsforskjell, men det er ikke noe de bruker så ofte, og de vokser jo fort ut av det. Kommer nok til å kjøpe skibukser der til høsten igjen, de ser solide og greie ut. Er neimen ikke kvalitet på H&M heller, hvor jeg har kjøpt tidligere. Jeg har også sett at de har ski og slalåmskipakker veldig billig, og de SER jo like ut som de i sportsbutikker... Vi kjøpte en slushmaskin på europris, av merke obh nordica.. ganskje kjent merke. kostet 200 kr der og 400 kr på elkjøp. Er akkurat samme vare, så hvorfor ikke? ikke hatt noen problem med den hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. mars 2008 #19 Del Skrevet 26. mars 2008 Den hermetiske bogskinka er forholdsvis billig der.. Var iallefall.. Men en ting som irriterer meg er at det står at varen f.eks koster 9,99. Men når den blir registrert i kassa står d 10,00! Det er villende markedsføring! Om man kjøper flust av varer kan man faktisk spare 50 øre eller 1 krone. Nå tenker jeg på PRINSIPPET altså!! At det burde stå 10 kr isteden for 9,99 når det faktisk er 10 kr som varen er registrert for i kassa. Og det er IKKE etter øreavrundingen som kommer til slutt. Det er med en gang varen blir "bippet" i kassa. Jada vet jeg høres hysterisk ut, men det er prinsippet. Butikken tjener kroner og øre på dette! Dette er ikke riktig, hvis det har skjedd så er det et unntak og da er det den fra sentralt hold som har lagt inn prisen på varen som har gjort en glipp. Eller det kan være at den som var i kassa har slått inn manuelt (hvis strekkoden ikke virket) og gjort feil. En vare som er priset til 9.99 kommer inn på kassa mi til 9.99. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 26. mars 2008 #20 Del Skrevet 26. mars 2008 Kjente el-merker ville jeg ikke hatt problemer med å kjøpe på europris (utenom at jeg trolig ikke har bruk for det egentlig), men litt mer ukjente ville jeg holdt meg unna (f.eks. Melissa som de selger på Nille er ubrukelige). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå