Gjest Revenka Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Har tenkt til å bestille tur til NY men er usikker på hvor vi bør bo. Vil bo sentralt og gjerne gangavstand til shopping (ikke dyre merkebutikker, men "vanlige") Upper east Upper west Midtown east Midtown west Midtown south Lower Manhattan :klø:
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Har tenkt til å bestille tur til NY men er usikker på hvor vi bør bo. Vil bo sentralt og gjerne gangavstand til shopping (ikke dyre merkebutikker, men "vanlige") Upper east Upper west Midtown east Midtown west Midtown south Lower Manhattan :klø: Hei. Det er butikker "overalt" i NY. Vi bodde i Park Avenue på Waldorf Astoria, helt rått hotell. Men det koster noe mer enn andre hoteller. Ikke velg hoteller etter shopping, velg etter beliggenhet. Det er et hotell som heter Central Park Hotel, det skal vi sjekke ut neste gang. Hva enn du gjør; ikke bestill hotell i Times Square, slitsomt! Husk også at hotellrommene er mye mindre enn det vi er vant til. Råder deg til å shoppe i Soho, Broadway, der ligger det mange bra butikker. Likte ikke så gdot de store kjøpesentrene.. Sjekk ut Hotels.com og søk på New York, der finner du litt av et utvalg!
Gjest annen gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hei. Det er butikker "overalt" i NY. Ehh..nei, dvs hvis man ikke vil brenne mange tusen i dyre designbutikker da. Vi bodde i Park Avenue på Waldorf Astoria, helt rått hotell. Men det koster noe mer enn andre hoteller. Vi bodde også der, helt greit hotell litt i utkanten av både butikker og andre ting, men rått? Nei - overhodet ikke. Ikke velg hoteller etter shopping, velg etter beliggenhet. Det er et hotell som heter Central Park Hotel, det skal vi sjekke ut neste gang. Jeg vil så absolutt anbefale å velge hotell etter hva man ønsker å gjøre. Ønsker man å shoppe og spise deilig mat på kveldstid i koselige omgivelser på kveldstid, så bør man bo i nærheten av Little Italy og midtre/nederste del av Broadway. Husk også at hotellrommene er mye mindre enn det vi er vant til. Ikke nødvendigvis, men de billigste rommene på Waldorf Astoria er riktignpok veldig små. Finnes mange hoteller med fine store rom i New York. Hva enn du gjør; ikke bestill hotell i Times Square, slitsomt! Finnes mange fine hoteller rundt Times Square, og da bor man i mye emr nærheten med byen enn i utkanten borte ved Waldorf Astoria. --- Mitt råd er altså å bosette dere i enderste del. Det eneste dere da har en viss avstand til da blir Central park og Times Square. Fine plasser begge to, men det holder kanskje med et besøk på hvert sted under oppholdet, og da gårdet fint an å ta t-bane dit. Det kommer an på hva dere vektlegger, men vi vil neste gang vektlegge å bo i et område som har litt liv også på kveldstid.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Ehh..nei, dvs hvis man ikke vil brenne mange tusen i dyre designbutikker da. Vi bodde også der, helt greit hotell litt i utkanten av både butikker og andre ting, men rått? Nei - overhodet ikke. Jeg vil så absolutt anbefale å velge hotell etter hva man ønsker å gjøre. Ønsker man å shoppe og spise deilig mat på kveldstid i koselige omgivelser på kveldstid, så bør man bo i nærheten av Little Italy og midtre/nederste del av Broadway. Ikke nødvendigvis, men de billigste rommene på Waldorf Astoria er riktignpok veldig små. Finnes mange hoteller med fine store rom i New York. Finnes mange fine hoteller rundt Times Square, og da bor man i mye emr nærheten med byen enn i utkanten borte ved Waldorf Astoria. --- Mitt råd er altså å bosette dere i enderste del. Det eneste dere da har en viss avstand til da blir Central park og Times Square. Fine plasser begge to, men det holder kanskje med et besøk på hvert sted under oppholdet, og da gårdet fint an å ta t-bane dit. Det kommer an på hva dere vektlegger, men vi vil neste gang vektlegge å bo i et område som har litt liv også på kveldstid. Herregud, er du bate ute etter å ta folk eller? Kan ikke andre ha en annen oppfatning enn deg? Ærlig talt, snakk om latterlig. Irriterer meg sååå over folk her inne som "irettesetter" andres tips og meninger. Få deg et liv!!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg foretrekker midtown, da er det overkommelige avstander i de fleste retninger.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er helt enig med gjest at Hotel Waldorf Astoria er et nydelig hotell. Og ikke minst beliggenheten er perfekt. Jeg tror de som trekker ned Waldorf ikke har bodd der. Resepsjonen der er helt fantastisk og en service uten sammenligning. Ikke uten grunn til at dette hotellet (som er barndomshjemmet til Paris Hilton) blir sett på som et av de mest ærverdige hotellene i NY.
Grissini Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er helt enig med gjest at Hotel Waldorf Astoria er et nydelig hotell. Og ikke minst beliggenheten er perfekt. Jeg tror de som trekker ned Waldorf ikke har bodd der. Resepsjonen der er helt fantastisk og en service uten sammenligning. Ikke uten grunn til at dette hotellet (som er barndomshjemmet til Paris Hilton) blir sett på som et av de mest ærverdige hotellene i NY. Vi er alle forskjellige. Selv om ikke folk er enig med deg, så betyr det da slettens ikke at de ikke har vært på det nevnte hotellet. Vi har alle forskjellig sammenligningsgrunnlag.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Herregud, er du bate ute etter å ta folk eller? Kan ikke andre ha en annen oppfatning enn deg? Ærlig talt, snakk om latterlig. Irriterer meg sååå over folk her inne som "irettesetter" andres tips og meninger. Få deg et liv!! Tydelig at det er påskeferie for små fjortisser også.
Gjest annen gejst Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er helt enig med gjest at Hotel Waldorf Astoria er et nydelig hotell. Og ikke minst beliggenheten er perfekt. Jeg tror de som trekker ned Waldorf ikke har bodd der. Resepsjonen der er helt fantastisk og en service uten sammenligning. Ikke uten grunn til at dette hotellet (som er barndomshjemmet til Paris Hilton) blir sett på som et av de mest ærverdige hotellene i NY. Jeg har da ikke sagt at Waldorf Astoria ikke er et fint hotell, men helt rått er det ikke. Men jeg forstår selvfølgelig at mennesker som er lite reisevante kan la seg blende. Respesjonen er fin og servicen er god, og det er den også på andre hoteller i den prisklassen. Uansett ligger hotellet i et stille område av byen, og ønsker man primært shopping og koselig gateliv på kveldstid bør man altså finne et annet hotell. Hva Paris Hilton har med saken å gjøre kan man saktens spørre seg om. (Hvis man da ikke er 16 år og synes Se&Hør er det beste som finnes).
Medulla Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 jeg ELSKER NYC og ikke minst Gramercy park !!! har bodd flere ganger på dette hotellet og er kjempefornøyd med det. kjapt å komme seg alle veier. http://www.ultrahotels.net/north_america/u...262,,.shtml#top ikke glem å dra innom Nolita og for all del ikke gå glipp av meatpacking district.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 jeg ELSKER NYC og ikke minst Gramercy park !!! har bodd flere ganger på dette hotellet og er kjempefornøyd med det. kjapt å komme seg alle veier. http://www.ultrahotels.net/north_america/u...262,,.shtml#top ikke glem å dra innom Nolita og for all del ikke gå glipp av meatpacking district. Hvor ligger dette hotellet? Så koselig ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå