Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en lignende tråd og vil gjerne legge frem mitt problem, håper på gode råd og tilbakemeldinger.

Mannen min har gått opp i vekt, sikkert 30 kg siden vi ble sammen, og forstår ikke at han må slanke seg og bli normal igjen. Han er fortsatt attraktiv, men ikke helt i nærheten av hva han var. Problemet er at han er veldig lat og ikke vil slanke seg, og sier at han har havnet på en trivsel vekt og ikke kommer til å bli slank igjen noen gang. Men man gjør vil ikke dette mot partneren sin?? Jeg vet at det hadde vært fullstendig uakseptabelt om jeg hadde gått opp bare halvparten så mye. Har snakket med han flere ganger og kommer med frekke kommentarer, men det virker som han ikke tar det til seg. Han er enig at han selv veier for mye, og jeg vet han gjerne skulle vært fit igjen. Har noen lignende erfaringer?? Jeg føler sånn at jeg ikke når igjennom til ham.

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Sorry, men du kan ikke hjelpe den som ikke vil hjelpe selv. Hva en voksen person gjør mot kroppen sin, er opp til vedkommende, og du må vel enten bare akseptere det, eller ta konsekvensen av at du ikke gjør det. Masing vil sannsynligvis ha motsatt effekt; at han lukker seg totalt igjen og i hvertfall ikke foretar noen endringer i livsstilen. Jeg vet at mange her inne prater varmt til fordel for snikinnføring av livsstilendringer, men slikt synes jeg er veldig nedlatende mot voksne mennesker.

Skrevet

Hei :)

Jeg forstår deg godt, hadde reagert på det hvis det hadde skjedd med en jeg var sammen med.

Du har sikkert sagt det til han på en pen måte også, men om det heller ikke hjelper så... Han kommer nok til og merke at sexlivet ikke blir som før, kanskje han slanker seg da.. hehe Uansett tror jeg nok han må "finne ut av det selv" på et vis.. hmmm ikke lett det der. Har i grunn ingen gode råd dessverre.

Rart med det der at mange menn går opp selv, men hadde ALDRI akseptert at kona ble feit.

Lykke til, håper han blir slik han var :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Leste en lignende tråd og vil gjerne legge frem mitt problem, håper på gode råd og tilbakemeldinger.

Jeg vet at det hadde vært fullstendig uakseptabelt om jeg hadde gått opp bare halvparten så mye. Har snakket med han flere ganger og kommer med frekke kommentarer, men det virker som han ikke tar det til seg. Han er enig at han selv veier for mye, og jeg vet han gjerne skulle vært fit igjen. Har noen lignende erfaringer?? Jeg føler sånn at jeg ikke når igjennom til ham.

Er det du eller han som ikke ville akseptert at du hadde gått opp halvparten så mye? Om det er han så bør du spørre han hvorfor det er greit for han å øke i størrelse, men ikke du.

Hvis du snakker med han ved å komme med frekke kommentarer så skjønner jeg godt at han ikke hører på deg.

Snakk med han på en ordentlig måte, ikke vær frekk. Hvorfor har han lagt så mye på seg?

Skrevet

Reagerte også på det at du kommer med frekke kommentarer. Det er ikke akkurat måten å gi han den rette motivasjonen til å gå ned i vekt.

Du må ta det opp med han på en ordentlig måte, og i stedet for at du sier at HAN skal spise sunt, at HAN skal være mer i aktivitet osv. så gjør du det til en felles aktivitet med et felles mål, som dere gjør sammen.

For at han skal endre livsstilen sin, så må du som bor sammen med han gjøre det samme.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for mange gode råd!! Har forsøkt flere ganger å snakke med ham alvorlig, men føler at ikke når igjennom. Er ikke bare frekk :smile: Er selv veldig sunn og mye i aktvitet, men kanskje jeg kan bli bedre på dette selv også, men usikker på hvor mye jeg skal forsøke å trekke ham med meg. Prøver å holde meg unna kostholdet hans og hvor mye han spiser så han ikke skal føle på det.

Har noen selv vært svært overvektig og blitt slank? Hva har motivert dere til å ta bedre vare på kroppen?

Gjest Tigress
Skrevet
Har noen selv vært svært overvektig og blitt slank? Hva har motivert dere til å ta bedre vare på kroppen?

Eg blei lei av å vere feit, reduserte inntaket og fortsatte treninga. Fungerte fint det, men lett var det sjølvsagt ikkje.

Gjest tomas joa
Skrevet

Kall han en tjokk mann ok

klem gld i deg toms joa

Skrevet
Jeg vet at det hadde vært fullstendig uakseptabelt om jeg hadde gått opp bare halvparten så mye.

Da hadde jeg redusert åpningstidene på butikken. Det er ikke pent gjort å sabotere den andres seksuelle tenning ved å la kroppen forfalle, når det ikke er en medisinsk eller psykisk grunn til å legge på seg 30 kg, kun latskap og manglende vilje til å begrense matinntaket. Jeg hadde sagt beint ut at jeg var kjempeskuffet og at jeg fikk mindre lyst på sex av at han ikke gadd å holde seg i vanlig bra form for meg. 30 kg er så mye at jeg ville bekymret meg for helsen og dagformen også. Vil ikke ha barn med en som blir sofasliter og får hjerteinfarkt 20 år før tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Det nytter ikke å prøve å fortelle ham at han må slanke seg. Som noen tildligere nevnte vil det i fleste tilfeller ha helt motsatt effekt!

Gjest StockDama
Skrevet

Hvis kjæresten min hadde lagt på seg så mye at han ble avtennende så ville det faktisk vært et problem for meg. Er kanskje ikke politisk korrekt å si =p Men sånn er det nå. Og skulle det om formodning skje at en av oss legger på seg såpass mye at det blir et seksuelt problem, så skal vi trene sammen.

Foreslå det? trene sammen..

Gjest Gjest
Skrevet

Mannen min har gått opp i vekt, sikkert 30 kg siden vi ble sammen, og forstår ikke at han må slanke seg og bli normal igjen. Han er fortsatt attraktiv, men ikke helt i nærheten av hva han var. Problemet er at han er veldig lat og ikke vil slanke seg, og sier at han har havnet på en trivsel vekt og ikke kommer til å bli slank igjen noen gang. Men man gjør vil ikke dette mot partneren sin?? Jeg vet at det hadde vært fullstendig uakseptabelt om jeg hadde gått opp bare halvparten så mye. Har snakket med han flere ganger og kommer med frekke kommentarer, men det virker som han ikke tar det til seg. Han er enig at han selv veier for mye, og jeg vet han gjerne skulle vært fit igjen. Har noen lignende erfaringer?? Jeg føler sånn at jeg ikke når igjennom til ham.

Jeg har den samme situasjonen med min samboer, men hun er kvinne. Hvorfor er da galt å ta opp at hun har lagt på seg?

Gjest Sorte Orm
Skrevet

det merkelig er vel, Om det var mannen som hadde sakt at hun måtte ta av seg noen kilo Så hadde vel helvete kommet

Skrevet

Ikke mere pudding, tjukken

Få'kke mere her hos meg

For du blir, så tjukk og rund

Ikke mere pudding i din munn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...