Gjest Gjest_Madelene_* Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Er du med og støtter? her: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1622
Brunhilde Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Er du med og støtter? Nei. Jeg mener bestemt at majones lages av olje og egg. Skal det lages av noe annet, så må det få et annet navn.
Gjest Badiane Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Nei. Jeg mener bestemt at majones lages av olje og egg. Skal det lages av noe annet, så må det få et annet navn. Enig med deg. Det blir nesten som om man skal få noen til å produsere vegansk fiskegrateng.
Leo Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Og jeg lurer på hva man egentlig lager vegansk "majones" (Det burde kanskje hete majonesten i stedet? ) av?
Brunhilde Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Majonesten var jo et genialt navneforslag. Kanskje du bør copyrighte det?
Leo Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Kanskje du bør copyrighte det? Ja!!! ... og selge det til Mills når de bestemmer seg for å starte å produsere dette produktet! Jeg fant forresten ut at det lages av erteprotein eller soya. Majones er det dog ikke... Jeg synes forresten det er litt rart at veganere/vegetarianere synes vi kjøttetere er noen rare dyr, men etterligninger av maten vår, det vil de ha!
Brunhilde Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Jeg synes forresten det er litt rart at veganere/vegetarianere synes vi kjøttetere er noen rare dyr, men etterligninger av maten vår, det vil de ha! Det er en ting jeg har undret meg over, mer enn en gang, ja.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Jeg synes forresten det er litt rart at veganere/vegetarianere synes vi kjøttetere er noen rare dyr, men etterligninger av maten vår, det vil de ha! Nja. Folk er vegetarianere av mange ulike grunner - noen liker faktisk smaken av kjøtt, men ønsker ikke å spise det fordi de mener det er feil å spise dyr, eller de ønsker ikke å støtte kjøttindustrien fordi kyr / kylling / griser osv her i landet blir behandlet for dårlig. Da er det jo forståelig at de gjerne vil ha produkter som minner om kjøtt. Andre spiser for eksempel vegetarburgere selv om de absolutt ikke savner smaken av kjøtt; en burger er jo bare en "kake" som kan lager av kjøtt eller noe helt annet - som bønner - og man trenger på ingen måte å ha lyst på kjøtt for å kose seg med en bønneburger med brød og salat og dressinger og greier. I tillegg er mange vant til å lage retter basert på kjøtt / animalske produkter - for en nybegynner-vegetarianer eller for en kjøtteter som skal lage mat til en vegetarianer er det veldig greit å ha tilgang til produkter som minner litt om kjøtt / annen ikke-vegetarisk mat. Angående majones, så er det for eksempel en kjekk ting å ha når man vil lage diverse dressinger og salater, så at man ønsker seg en vegansk majones-lignende greie har jeg full forståelse for.
Buljo Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Kan jo ikke lage en majoneskopi av noe helt annet og kalle det majones! Det blir jo bare helt feil..
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Majones er majones, og det består av egg og olje. Jeg har smakt majones uten egg. Pføy! Fysj! Det var ikke mye majonessmak av det, nei. Vil man ikke ha majones på maten får man spise noe annet. Vil man ha et majoneslignende produkt kan man vel også kalle det noe annet enn majones?
Gjest ts Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Tenkte flere ville se underskriftkampanjen hvis jeg la ut link til den her - man står jo fritt til å la være å skrive under hvis man ikke vil. Jeg ser ikke helt den med at det må være egg i majones for at det skal kunne kalles majones - men det er sikkert mye jeg ikke vet om majones, uansett kan man vel gjerne kalle det noe annet - Majonesten var jo bra Det er vel mye for binding/konsistensens del at egget er der - og da kan man like godt bruke noe annet.
Brunhilde Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Tenkte flere ville se underskriftkampanjen hvis jeg la ut link til den her - man står jo fritt til å la være å skrive under hvis man ikke vil. Jeg ser ikke helt den med at det må være egg i majones for at det skal kunne kalles majones - men det er sikkert mye jeg ikke vet om majones, uansett kan man vel gjerne kalle det noe annet - Majonesten var jo bra Det er vel mye for binding/konsistensens del at egget er der - og da kan man like godt bruke noe annet. Jeg for min del tror nok at det er mye for smaken sin del...
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Rått egg smaker nå ikke spesielt godt, da... Ikke er det særlig gunstig å spise med tanke på salmonella og sånt noe heller.
Brunhilde Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Rått egg smaker nå ikke spesielt godt, da... Ikke er det særlig gunstig å spise med tanke på salmonella og sånt noe heller. Mulig at rått egg alene ikke smaker godt, men sammen med olje og det andre som skal til for å lage ekte majones, så smaker det slett ikke ille! Som en digresjon så lages til og med "Miracle Whip" som vel er den best kjente majoneserstatningen også med egg.
Gjest Fjellsippa Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Hva skal det være godt for å samle masse underskrifter for vegansk majones? Vil det si at de som skriver under er mot majones med egg? Jeg har ingenting i mot at de som er allergisk mot egg, eller ikke å ønsker å spise egg av andre årsaker, får muligheten til å kjøpe noe som ligner majones. Men jeg vil ha min majones med egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå