Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Hva synes dere er best? Meny eller buffet som bryllupsmat? Vi klarer ikke helt å bestemme oss og derfor håper jeg på mange innspill fra dere!
Gjest Piper Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 buffet, for da vil det alltid være noe som alle liker. Mens på en meny kan man risikere at noen ikke liker det man serverer. Men det er helt sikkert delte meninger om dette, for begge deler er ganske vanlig.
Noldus Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Vi går for fast mey, men slik at det du selv forsyner deg og på den måten kan velge mer fritt enn om du velger ferdig talerken servering.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Buffet, med tydelig merking av de forskjellige rettene. Da kan allergikere, vegetarianere og andre enkelt velge noe de kan / vil spise. Med en fast meny blir det fort flere som må ha "spesialmat".
Arkana Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Meny, fordi jeg synes det er stiligere og passer bedre til en slik spesiell dag. Jeg synes buffet blir for uformelt rett og slett. Har man veldig mange allergikere e.l. blandt gjestene ville jeg kanskje vurdert buffet, men de aller fleste mennesker kan spise det meste og selv en meny kan endres for de som ikke tåler enkelte av ingrediensene.
Gjest nextlife Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Synes, i likehet med Arkana at en meny er mer klassisk og "staselig", og da helst med servitører som forsyner gjestene. Vi hadde selv buffèt i vårt bryllup, årsaken til det var at jeg laget maten selv pga allergi,- og ville sikre meg å ikke bli syk på dagen. Da var buffèt den beste løsningen. Selskapet vil med en gan ta en mer uformell retning når gjestene er å vandrer for å forsyne seg.
LilleSiri Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Vi går for buffet:) Både av økonomiske årsaker (det koster med kokk og servitører :s ) og fordi vi ønsker en mer uformell feiring:) Dessuten vil alle finne noe de liker:)
Gjest Ballerina Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tror det er litt avhengig av hvor mange gjester man har. Vi vurderte koldtbord, buffet og vanlig menyservering. Ettersom vi er over 60 stk. til bords syntes vi det kunne bli litt mye rot om vi valgte koldtbord eller buffet. Vi hadde nok gått for buffet om vi var rundt 40 eller mindre
Amom Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Jeg ville definitivt valgt meny. Var i et bryllup for noen år siden hvor det var buffet. Maten var nydelig, men det ble veldig rotete i forhold til taler - det var jo alltid noen som var oppe og forsynte seg og gikk rundt omkring! Tror toastmasteren synes det var helt håpløst.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 For min del syntes jeg koldtbord funker helt fint. Var i et brullyp nå i høst hvor de hadde dette, men sitedenfor at allt vandret rundt nå og da (det syntes jeg hadde vært frekt og rotet uansett) så gjorde de det slik at først forsynte man seg, så gikk den en stund hvor man rett og slett hadde spising, taler o.s.v. så en ny runde med mat før flere taler også en siste gang med mat.. Syntes dette var mye bedre enn det andre brullypet jeg var i hvor det var bestemt på forhold hva man skulle ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå