Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Igår skjedde det noe veldig ukomfortabelt, jeg har ikke fortalt det til noen enda. Var på et utested i byen med noen venner, og der møtte jeg en venn av kjæresten min. Han var der sammen med en jentegjeng som inkluderte kjæresten hans. (Altså, han er ikke singel. De har vært sammen i nærmere et år tror jeg)

Vi var begge dritingse, for å si det rett ut. Vi danset og tullet mye, men bare vennskapelig. Han vet godt at jeg har vært sammen med kjæresten min lenge. Vi gikk ut for å røyke, og da begynte han plutselig å legge ut om hvor heldig kjæresten min var. Jeg sa takk, og prøvde å prate om noe annet. Men så gikk han for langt, begynte å ta en del på meg og sa at "kjærestene våre trengte ikke å få vite noe". Jeg sa at vi begge var opptatte og ikke kunne gjøre noe, men han ga seg ikke. På et tidspunkt tok han meg faktisk på puppen, under toppen. Da dyttet jeg han vekk.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Han er en god venn av kjæresten min. Tør ikke å tenke på hva kjæresten min gjør hvis han finner det ut, han blir sjalu når andre gutter flørter med meg, og dette var langt forbi flørting spør du meg. Men samtidig føles det ut som jeg nesten har vært utro hvis jeg ikke sier noe.. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer motstand, selv om jeg jo selvfølgelig sa at jeg var opptatt og uinteressert. Jeg skulle ha gått fra ham med en gang. Uff.. hva skal jeg gjøre? Ville dere ha fortalt det til typen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg tror du skal la være å si noe til typen din, det kommer bare til å bli masse oppstyr. Får håpe det bare var en dustete engangsforeteelse i fylla.

Det var selvsagt fryktelig dårlig gjort av kompisen til kjæresten din å oppføre seg sånn, men skjer det igjen bør du nok først skjelle ham ut, og så fortelle det til både din kjæreste og hans!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hm...Ja, det blir garantert noe styr hvis kjæresten min får vite det. Men jeg prøver å tenke "hva hvis en av mine gode venner prøvde seg på denne måten på kjæresten min?" Jeg tror nok jeg ville vite det. Men så har vi da dama til denne gutten igjen, hun er en utrolig søt jente, og jeg vil ikke ødelegge for henne. Mye å tenke på :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Men så har vi da dama til denne gutten igjen, hun er en utrolig søt jente, og jeg vil ikke ødelegge for henne.

Jeg tror vel egentlig at hun også ville ønsket å vite om det. Sier ikke at du skal si det til henne, men hvis resultatet blir at hun også hører om det er ikke akkurat det noen katastrofe.

Jeg synes du bør si det til ham. Han har jo sviktet kjæresten din som venn, og da bør kjæresten din få muligheten til å avslutte vennskapet hvis han skulle ønske det.

Gjest Jente37
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Følte meg "utro" og "skitten", selv om det bare var "uskyldig" klining i en mørk krok. Jeg vet ikke hva som gikk av meg, da jeg normal ikke oppfører meg slik. (vi var begge svært fulle).

Det ville aldri ha falt meg inn å si noe til min kjære om det. Blir -naturlig nok- bare bråk og leven. Men i mange uker etter på, følte jeg meg "utro" og levde i stadig angst at fyren (som er bestekompis og kollega til min kjæreste) skulle si noe om det til ham (eh...fyren kan være litt løsmunnet).

Så, selv om du kommer deg helberget gjennom en slik opplevelse, er det ikke verd angsten i ettertid.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Begge var vi ikke helt edru. Han kysset meg. Jeg valgte å ikke si noe. Anså det bare som et feilsteg fra hans side påvirket av alkohol. Det gjentok seg aldri. Jeg ser faktisk ikke hensikten med å si det. Det vil bare skape masse trøbbel for vennskapet og også for partnere som er involverte.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar:)

Bare for å gjøre det klart så kysset jeg ikke ham eller tok på ham eller noe, så jeg har jo ikke vært utro. Er bare det at jeg føler jeg skulle gjort mer, så han ikke dro det så langt. Jaja.

Kanskje dere har rett, at det blir unødvendig mye oppstyr. Er skikkelig usikker her nå.

Gjest milkyway
Skrevet

Min har sagt han vil vite uansett om det er hans beste venn, eller bare en random tulling. Jeg hadde sagt det iallfall. Dette plager deg jo nok til å skrive en tråd om det, og da er det ikke umulig at det vil komme fram senere, og kjærester liker ikke at en skjuler ting for dem!

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

Jeg er ikke i tvil. Jeg ville sagt det til kjæresten min med en gang! Et forhold skal bygge på ærlighet. Jeg mener, hvis man er usikker på om man skal fortelle noe, så ville jeg sagt det uten å tvile!

Det er hvordan meg og mitt forhold fungerer, fra begge sider. Vi har snakket mye om dette og laget regler på det. Det er så mye greiere da. Men fortell det, det er mitt tips! Det har jeg bedre erfaring med.

Skrevet

Jeg hadde sagt det, av den grunn at jeg ville at han skulle sagt det til meg hvis en av mine venninner la an på han! Uansett hvor fulle de var...

Jeg vet jo allerede at det er noen av mine venninner jeg ikke stoler på 100 % når det kommer til å "stjele" andre sine kjærester, fordi jeg har sett de gjøre det med andre av våre felles venninner...

Du får jo velge selv, men det er jo tydelig at dette er noe du tenker på siden du skriver en tråd her!

Og jeg ville også absolutt ha visst dette hvis jeg var dama til idioten som klådde på deg! Det er ikke sikkert det er et engangs tilfelle vet du!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg tenker mye på det, ja. Har så lyst å fortelle det til kjæresten min fordi det føles ut som jeg skjuler noe nå. Men samtidig vil jeg ikke skape masse trøbbel.

IloveNY: Er enig i det du sier.. Jeg ville selv ha ønsket å vite det hvis en av mine gode venner gjorde det samme. Er vel mest fristet til å si det til ham nå.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med kameraten til typen i edru tilstand, go sagt klart i fra at hender dette en gang til vil både kjæresten hans og min få vite om det. Denne gangen skal jeg ikke si noe, men la det ikke skje flere ganger.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Møter ham vanligvis aldri alene. Han bor en annen plass, og når han er hjemme møter jeg ham bare når jeg er sammen med typen. Dette er første gangen jeg har vært rundt ham uten kjæresten min. Tror det hadde blitt veldig, veldig ukomfortabelt å oppsøke ham for å snakke om dette...

Skrevet
Møter ham vanligvis aldri alene. Han bor en annen plass, og når han er hjemme møter jeg ham bare når jeg er sammen med typen. Dette er første gangen jeg har vært rundt ham uten kjæresten min. Tror det hadde blitt veldig, veldig ukomfortabelt å oppsøke ham for å snakke om dette...

kjære du, hvis den eneste grunnen din til ikke å fortelle han det er at du ikke vil starte noe store greier, syns jeg det er en for svak grunn. Dette sier jeg ikke for å være slem. Men å sjule noe bare så man skal slippe en krangel eller en diskusjon er ingen god ting! Vær ærlig og si det til han!

Og du er ikke "pliktet" til å si noe til dama til han som klådde på deg, eller snakke med han som gjorde det. Men jeg syns du har en viss "plikt" å si det til kjæresten din! :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
kjære du, hvis den eneste grunnen din til ikke å fortelle han det er at du ikke vil starte noe store greier, syns jeg det er en for svak grunn. Dette sier jeg ikke for å være slem. Men å sjule noe bare så man skal slippe en krangel eller en diskusjon er ingen god ting! Vær ærlig og si det til han!

Og du er ikke "pliktet" til å si noe til dama til han som klådde på deg, eller snakke med han som gjorde det. Men jeg syns du har en viss "plikt" å si det til kjæresten din! :)

Tar det absolutt ikke som noe slemt, takk for råd:) Du har jo rett i at det er en svak grunn. Er bare litt redd for at følgene blir store. At jeg ødelegger deres venneforhold, og forholdet til kompisen og dama hans... At det skal komme ut, og at kompisen sier at jeg overdriver det hele, og jeg får rykte som en løgner eller noe slikt.. Hehe, tankene spinner en del nå :sjenert: Men ja, samtidig vil jeg ikke skjule det for kjæresten min. Tror jeg hadde blitt skuffet hvis kjæresten min skjulte noe slikt for meg. Jeg må veie ting litt opp mot hverandre her, tror jeg.

Gjest milkyway
Skrevet

Men uansett hvor drita denne fyren var, er det jo dårlig gjort av han mot kjæresen din uansett! Og dama hans.. Nei, du må bare få skutt han!

Eventuelt sagt ifra :)

Gjest nobilian
Skrevet
Tar det absolutt ikke som noe slemt, takk for råd:) Du har jo rett i at det er en svak grunn. Er bare litt redd for at følgene blir store. At jeg ødelegger deres venneforhold, og forholdet til kompisen og dama hans... At det skal komme ut, og at kompisen sier at jeg overdriver det hele, og jeg får rykte som en løgner eller noe slikt.. Hehe, tankene spinner en del nå :sjenert: Men ja, samtidig vil jeg ikke skjule det for kjæresten min. Tror jeg hadde blitt skuffet hvis kjæresten min skjulte noe slikt for meg. Jeg må veie ting litt opp mot hverandre her, tror jeg.

Ikke oppsøk fyren, ihvertfall. Da vil han muligens løpe til typen din og juge så det renner for å ta brodden av det du kan fortelle - plutselig er det DU som prøvde deg.

Mulig er det forsåvidt at han ikke husker det som skjedde, men OM han gjør det, og det ikke kommer noen reaksjon fra typen din (eller deg), vil han også kanskje se det som en slags aksept for oppførselen sin.

Hadde jeg vært typen din, ville jeg ønsket at du fortalte. Har faktisk hendt også, når jeg tenker meg om. Vet at jeg ville fått problemer med å stole på eksen (da vi var sammen og noe lignende skjedde) om hun ikke hadde sagt fra, og jeg på annen måte hadde funnet det ut.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok ikke klart å ikke si ifra. Er dårlig til å holde på hemmeligheter av en slik grad. Hvis det hadde vært noe mer uskyldig hadde jeg nok sagt det, men pakket det inn og ledd masse o.l. Men, fordi dette ikke er noe du skal ha dårlig samvittighet for, så er jo innpakkingen ikke noe alternativ.

Men jeg hadde sagt det. Ja. Uten tvil. Hvis det blir oppstyr, så var det jo et poeng å si det. Både rettferdig for kjæresten din og kjæresten til "klåfar".

Endret av lucy d-.-b
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Haha, klåfar..

Tja, takk for mange gode innspill her. Tror nok jeg ender opp med å fortelle ham det i morgen når vi møtes. Får nesten bare vente og se hvordan han reagerer, forhåpentligvis tar han det bedre enn jeg tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...