Solfridbruda Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg har ei god veninne med en alldeles nydelig stemme som har sagt ja til både å synge i kirken og på festen. Tenkte meg noe salmeaktig i kirken, mens noe mer "moderne" på festen. Noen forslag til fine samler og låter som er både romantiske og vakre å høre på ?
en_jente Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har ei god veninne med en alldeles nydelig stemme som har sagt ja til både å synge i kirken og på festen. Tenkte meg noe salmeaktig i kirken, mens noe mer "moderne" på festen. Noen forslag til fine samler og låter som er både romantiske og vakre å høre på ? Heihei Jeg kan ikke noe med salmer, men hvis du ønsker noe fin musikk til festen har jeg da noen forslag. Dette er rolige sanger. Eva Cassidy med songbird + fler Mariah Carey Lee Ann Rimes - how do i live + fler Aerosmith - i don't wanne miss a thing Vamp - tir'na noir Peter Cetera Whitney Houston Lionel Richie - hello + fler kommer ikke på flere nå, men stikker innom igjen hvis jeg kommer på mer
Eplekake Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 From this moment :love: Den hadde en jeg kjenner, den passet fint. Husker ikke artisten desverre. Ellers syns jeg den : "why do birds suddenly appare, everytime you are near, just like me, they long to be close to you" er fin.
Solfridbruda Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 From this moment :love: Den hadde en jeg kjenner, den passet fint. Husker ikke artisten desverre. Ellers syns jeg den : "why do birds suddenly appare, everytime you are near, just like me, they long to be close to you" er fin. søker på youtube, så det går fint From this moment er shania Twain som synger. Er fin den ja Den siste heiter close to you, veldig fin den også takk for tips!!!
Eplekake Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 søker på youtube, så det går fint From this moment er shania Twain som synger. Er fin den ja Den siste heiter close to you, veldig fin den også takk for tips!!! he he ja da vet jeg det Vet du hvem du skal ha i kirken da? Vi har ikke bestemt noe, mannen stemmer for "you are my sunshine, my only sunshine" ikke noe hjelp å få der med andre ord..... he he
Prinsesse Snuppelure Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Vi skal ha en venninne som synger SÅ vakkert til å synge "Mitt Hjerte er Ditt" av Alf Prøysen i kirken. Den er litt "salmeaktig" og naiv. HELT nydelig. Skal love deg det lokker frem tårer! Ellers var det jo mange bra forslag til festen her! Ellers er "Mitt hjerte alltid vanker" også helt fantastisk...! (Den skal vi også ha..!) Værsågod kopier! Heihei Jeg kan ikke noe med salmer, men hvis du ønsker noe fin musikk til festen har jeg da noen forslag. Dette er rolige sanger. Eva Cassidy med songbird + fler Mariah Carey Lee Ann Rimes - how do i live + fler Aerosmith - i don't wanne miss a thing Vamp - tir'na noir Peter Cetera Whitney Houston Lionel Richie - hello + fler kommer ikke på flere nå, men stikker innom igjen hvis jeg kommer på mer
Solfridbruda Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2008 takk for mange gode tips Vi har enda ikke funnet hvilken salme/rolig sang hun skal synge i kirken. Men på festen skal hun i allefall synge "if you were a sailboat" av katie melua. Den er NYDELIG - sjekk ut! Hun er selv veldig flink på musikk og sånn, så jeg har gitt henne oppgaven i å finne noe passelig til resten:) Er det passelig med 1 eller 2 solosanger i kirken? på festen tenkte jeg at hun gjerne kunne få synge 2-3 sanger. Så har litt igjen å finne for å si det sånn
mia83 Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 9 million bicycles med Katie Melua er jo også nydelig da! :rødme: ..."like the fact that I will love you till I die.." Den er sååå fin!!
nygarda Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Listen jeg hadde samlet opp før bryllupet: savage garden- truly, madly, deeply time of your life Your song - Elton John robbie something stupid she's the one - katie mehlua 9 mill bicycles The rose - fields of gold - when you say nothing at all - Vi skal ha Annies song av John Denver og Ave Maria, slik Sarah Brightman synger den - En kort, en lång - Lisa Nilsson Säg det igen - Lisa Nilsson Kristallen den fina - Svensk folketone You bring the sun out - Randy Crawford Mitt hjerte er ditt - Alf Prøysen From this moment - Shania Twain Tir na noir - Vamp Fields of gold - Eva Cassidy Songbird - Eva Cassidy Av längtan till dig - Jinder/Åkerström Till Åsa (jeg tror det er det den heter)- The Real Group Hymne a l'amour - Edith Piaf halleluja Hvis du vil ha mæ (H. Sivertsen) - Det vackraste (Cecilia Vennersten) - Himlen rundt hörnet (Lisa Nilsson) - Så skimrande var aldrig havet (E. Taube) - Ett liv för mig (sunget av The Real Group) - Bryllaupssong (av Noel Paul Stookey, oversatt til norsk av K.V & R. Tesdal, arr. av Magne Askeland "Å kuinne æ skrive" av Lars Bremnes. "At last" med Etta James
linel Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Vi skal ha en solist som skal synge When I look into your eyes med Bon Jovi.. Den sangen er liksom vår, og teksten passer også veldig bra for anledningen ' Jeg syns det blir litt dumt hvis man spiller en sang i kirka som har en veldig trist tekst, selv om det er "sangen" til brudeparet... Men, for all del, det er opp til hver enkelt! Som sagt skal vi ha en sang av Bon Jovi, men vi skal "tone" den ned litt, bare ha solist og piano, og gjøre enda mer ballade av den.. Tror det blir nydelig! Lykke til!
Lassie Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Vi hadde bl.a. "D e du d" av Bjørn Eidsvåg, den anbefaler jeg veldig iallfall. Synes den er utrolig nydelig..
Tweak Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 (endret) takk for mange gode tips Vi har enda ikke funnet hvilken salme/rolig sang hun skal synge i kirken. Men på festen skal hun i allefall synge "if you were a sailboat" av katie melua. Den er NYDELIG - sjekk ut! Hun er selv veldig flink på musikk og sånn, så jeg har gitt henne oppgaven i å finne noe passelig til resten:) Er det passelig med 1 eller 2 solosanger i kirken? på festen tenkte jeg at hun gjerne kunne få synge 2-3 sanger. Så har litt igjen å finne for å si det sånn Når du har valgt "if your were a sailboat" med Katie Melua, har du valgt kun ut ifra melodi eller tekst også? Jeg synes sangen er nydelig! Men teksten passer ikke i et bryllup... "If You Were A Sailboat" If you're a cowboy I would trail you, If you're a piece of wood I'd nail you to the floor. If you're a sailboat I would sail you to the shore. If you're a river I would swim you, If you're a house I would live in you all my days. If you're a preacher I'd begin to change my ways. Så et intervju med henne der hun selv beskrev sangen som en mørkere og røffere type kjørlighetssang som handlet om at den ene parten ønsket å eie og kontrollere den andre. Og det er jo ikke så veldig romantisk da... Men sangen er nydelig altså! Teksten er kortet ned ihht våre regler. Camilla(mod) Endret 6. april 2008 av Camilla
Vita Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 Hva med "Have I told you lately that I love you"? Den er nyyyyyyyyydelig!
Fun Light Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Gabriellas sång er såå fin syns jeg.. Vi har også veldig lyst til å ha Den finaste eg veit med Hellbillies, og vurderer å bruke første verset som en del av invitasjonen.. Ellers er More than words med Extreme en nydelig sang! Cindy Laupers Time after time er også fantastisk! Mange fine sanger, og så vanskelig å velge.. Tenke tenke..
Solfridbruda Skrevet 14. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. april 2008 Når du har valgt "if your were a sailboat" med Katie Melua, har du valgt kun ut ifra melodi eller tekst også? Jeg synes sangen er nydelig! Men teksten passer ikke i et bryllup... "If You Were A Sailboat" If you're a cowboy I would trail you, If you're a piece of wood I'd nail you to the floor. If you're a sailboat I would sail you to the shore. If you're a river I would swim you, If you're a house I would live in you all my days. If you're a preacher I'd begin to change my ways. Så et intervju med henne der hun selv beskrev sangen som en mørkere og røffere type kjørlighetssang som handlet om at den ene parten ønsket å eie og kontrollere den andre. Og det er jo ikke så veldig romantisk da... Men sangen er nydelig altså! Teksten er kortet ned ihht våre regler. Camilla(mod) tja, det spørs jo hvordan man sjølv tolker sangen. tror ikke gjestene sitter og tolker så mye, men blir heller rørt av hvor nydelig sangen er fremført....
Tweak Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 tja, det spørs jo hvordan man sjølv tolker sangen. tror ikke gjestene sitter og tolker så mye, men blir heller rørt av hvor nydelig sangen er fremført.... He he, jeg hører alltid på teksten og blir beveget av den i tillegg til fremførelsen. :-) Men så blir jeg beveget av det meste da! Noen som synger pent, flere som gjør det samme samtidig (f.eks. et buekorps i bergen... ) og spesielt flott musikk med skikkelig trøkk i, som en bryllupsmarsj spilt høyt og flott. Snufs... he he
foxy09 Skrevet 15. april 2008 #18 Skrevet 15. april 2008 vi har lyst til å hellbillies med "den finaste eg veit" sambo eeeelsker den sangen. men vi er litt usikkre på om kirken vil godta den. ellers har vi lyst til at noen venner av oss skal synge "as" av george michael. er jo såååå søt
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 Brudepikene har samlet noen sanger som kan brukes som solosang i kirken her
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Har lyst på This I Swear som Nick Lachey synger (melodien som ble brukt til newlyweds), men jeg må finne noen som kan synge den + forhandle litt med sambo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå