Gjest Johanne31 Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg blir så forbanna. Snakket nettopp i telefonen med mamma. Det viser seg at onkelen min har giftet seg. Igjen. Dette er det tredje ekteskapet hans. De to tidligere damene har vært fra Thailand. De to første eteskapene har røket etter tre år, når damene fikk permanent oppholdstillatelse. Onkel er over 60, og den nye damen er 23 og han var med henne bare 3 uker i Ukraina før de bestemte seg for å gifte seg. Vet ikke helt hvorfor jeg blir så forbanna, det er sikkert en gjensidig "utnyttelse" om man ser stort på det. Onkel får en dame i 3 år, og damene får visum til Norge. Kanskje jeg synes det er litt flaut, og har problemer med å takle det. Men jeg får så vondt av min onkel. Den første thaidamen han giftet seg med anmeldte han for overgrep mot datteren hennes (som alstå flyttet sammen med henne til Norge), så han ble nærmest brennmerket i det lille lokalsamfunnet vårt. Jeg er selvsagt 100 % sikker på at han ikke er pedo. Han er bare ufattelig snill. Vet ikke helt hva jeg spør om her; men er det noen her som hart vært borte i noe av det samme?? Merker at jeg ikke akkurat kommer til å motta den nye filletanten min med åpne armer, basert på tidligere erfaring...
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Herregud! Stakkars dame. Er du sikker på at det ikkje er ein grunn til at alle desse damene forlater onkelen din?
Kosemose Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Beklager å si det, men jeg er litt enig med gjest over; hvordan kan du vite noe om hva som foregår i onkelen din sine samliv? Og hvis han som 60 åring syns det er greit å gifte seg med en ressurssvak dame på 22 år, så må han vel ha en vag anelse om at det skyldes noe mer enn kjærlighet? Disse damene er tydeligvis desperate etter å skape seg et bedre liv - så desperate at de godtar å leve med onkelen din de tre årene det tar dem å få seg oppholdstillatelse. Hadde de levd godt med onkelen din så hadde de vel blitt hos ham?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Onkelen din er gammel nok til å ta egne valg. Han skjønner nok at dette er en økonomisk "flyktning". Ingen på 23 år vil egentlig ha en mann på 60. Kan godt tenkes at han er snill. Ville heller ha kalt ham dumsnill. Skjønner godt at du har problemer med å ta i mot henne, men gjør det allikevel. Hun gjør valg her i livet for å overleve. Det betyr ikke at hun er et dårlig menneske.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Be for all del onkelen din om å sjekke at de ikke har kjønnsykdommer, slike damer har ofte vært prostituerte...
Gjest Gjest_Erika_* Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Be for all del onkelen din om å sjekke at de ikke har kjønnsykdommer, slike damer har ofte vært prostituerte... Sant. En kollega av meg fikk skabb på den måten. Tenk, det! Skabb! I 2005!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Det er nok gjensidig utnyttelse, men jeg synes det er flaut når en mann på 60 har en kvinne på 23. Ja, jeg vet unge kvinner er vakre og enhver manns drøm men det blir så veldig åpenbart at her tenker mannen kun med pikken. men det er vel slik at mange menn mener de fortjener en ung og vakker kvinne uansett hvor gammel de selv blir. Hva som får et menneske til å gifte seg med en som kunne vært barnebarnet er for meg komplett uforståelig...... Jeg håper konen til din onkel blir tatt i mot på en god måte av familien din. Det er ikke hennes feil at din onkel har tatt del i gjensidig utnyttelse to ganger før... Han virker bra naiv den fyren. Hadde jeg møtte en mann på 60 og giftet meg med han for oppholdstilatelse så hadde jeg garantert tatt ut skilsmisse så fort som mulig og funnet meg en tiltrekkende mann på egen alder. Skjønner disse jentene godt. Dårlig samvittighet hadde jeg ikke hatt. Mannen hadde fått sex med en ung dame i noen mnd og jeg hadde nok opplevd det som et onde som måtte til for å skape meg et bedre liv. Over 30 års aldersforskjell er drøyt!
Gjest undrer Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Ok, dette er kanskje litt på siden av hva denne tråden handler om, men er dette virkelig lov? Skjønner ikke den norske stat hva dette ekteskapet går ut på? (altså oppholdstillatelse) Grunnen til at jeg spør er fordi en bekjent forelsket seg i en fra Irak, og de har vært sammen i to år nå, men blir nektet å gifte seg, fordi staten/UDI mener det bare blir gjort slik at han får oppholdstillatelse på denne måten. (noe som forøvrig ikke er sant, da de oppriktig elsker hverandre) Til TS vil jeg bare si at jeg forstår din frustrasjon, men desverre ikke har noen gode råd å komme med. Gir deg en klem i vertfall. Hvordan reagerer resten av familien på dette da?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Ok, dette er kanskje litt på siden av hva denne tråden handler om, men er dette virkelig lov? Skjønner ikke den norske stat hva dette ekteskapet går ut på? (altså oppholdstillatelse) Grunnen til at jeg spør er fordi en bekjent forelsket seg i en fra Irak, og de har vært sammen i to år nå, men blir nektet å gifte seg, fordi staten/UDI mener det bare blir gjort slik at han får oppholdstillatelse på denne måten. (noe som forøvrig ikke er sant, da de oppriktig elsker hverandre) Til TS vil jeg bare si at jeg forstår din frustrasjon, men desverre ikke har noen gode råd å komme med. Gir deg en klem i vertfall. Hvordan reagerer resten av familien på dette da? Jo, det kan godt være at dama ikke får oppholdstillatelse selv om de gifter seg. UDI ser nemlig på aldersforskjell, hvilke språk de snakker sammen (hvis de ikke har felles språk kan man jo spørre seg hvordan de kan ha blitt forelsket og hvilke felles intr de har), hva de vet om hverandre osv. Dette for å sile ut dem som gifter seg proforma. Hvis UDI mener at dette ekteskapet er basert på at hun skal få oppholdstillatelse mens han får sex i tre år, så kan de få nei på familiegjenforeningssøknaden og da får ikke hun bo her.
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Onkelen din burde vite hva han går til, det er jo ikke første gang. Og de fleste med litt omløp i toppetasjen skjønner at det er ikke kjærlighet som får en 23-åring til å gifte seg med en på 60. Skjønner at din entusiasme over din onkels nye ekteskap ikke akkurat blomstrer og jeg hadde nok blitt akkurat like oppgitt selv.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jo, det kan godt være at dama ikke får oppholdstillatelse selv om de gifter seg. UDI ser nemlig på aldersforskjell, hvilke språk de snakker sammen (hvis de ikke har felles språk kan man jo spørre seg hvordan de kan ha blitt forelsket og hvilke felles intr de har), hva de vet om hverandre osv. Dette for å sile ut dem som gifter seg proforma. Hvis UDI mener at dette ekteskapet er basert på at hun skal få oppholdstillatelse mens han får sex i tre år, så kan de få nei på familiegjenforeningssøknaden og da får ikke hun bo her. Pøh, detter er bare sludder. Så lenge mannen kan forsørge kvinnen og de har ekte vigslesattest (og begge har lyst at hun skal komme til Norge), skal det MYE til for at saksbehandlerene i UDi avslår kvinnens søknad om oppholdstillatelse. Alder i seg selv er ikke et kriterie for å avslå en slik søknad.
Gjest Byråkratine Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Grunnen til at jeg spør er fordi en bekjent forelsket seg i en fra Irak, og de har vært sammen i to år nå, men blir nektet å gifte seg, fordi staten/UDI mener det bare blir gjort slik at han får oppholdstillatelse på denne måten. (noe som forøvrig ikke er sant, da de oppriktig elsker hverandre) For det første: staten kan ikke nekte noen å gifte seg. For det andre: så lenge du ikke har sett avslaget fra UDI/staten er det veeeldig vanskelig å vite sikkert hvorfor hun fikk avslag. En kompis av meg sa at kona hans fra Thailand ikke fikk komme til Norge fordi de trodde det var proforma. Det viste seg senere at det egentlige grunnlaget for avlag var at han tjente for lite. (Tror den norske ektefellen må tjene min 200 000 eller noe sånt)
milla-mor Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Pøh, detter er bare sludder. Så lenge mannen kan forsørge kvinnen og de har ekte vigslesattest (og begge har lyst at hun skal komme til Norge), skal det MYE til for at saksbehandlerene i UDi avslår kvinnens søknad om oppholdstillatelse. Alder i seg selv er ikke et kriterie for å avslå en slik søknad. Det kan jo hende UDI synes det er litt interessant at de to tidligere ekteskapene hans tok slutt straks kvinnene fikk oppholdstillatelse? En venninne av meg giftet seg med en fyr for å sikre ham oppholdstillatelse. De var sammen, men hadde neppe giftet seg om han alt var norsk statsborger. Jeg ble piss-sur, for det er jo ulovlig så det holder... De bodde aldri sammen, og forholdet tok slutt kort tid etter vielsen (!).
Gjest Gjest_Eva28_* Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 En venninne av meg giftet seg med en fyr for å sikre ham oppholdstillatelse. De var sammen, men hadde neppe giftet seg om han alt var norsk statsborger. Jeg ble piss-sur, for det er jo ulovlig så det holder... De bodde aldri sammen, og forholdet tok slutt kort tid etter vielsen (!). Hvordan gikk det med han? Ble han kasta ut av landet eller fikk han bli? Ei venninne av meg gifta seg for 1,5 år siden med en fra Brasil. I begynnelsen var de så søte sammen, men nå har venninna mi funnet ut at han har vert notorisk utro etter at han kom til norge. Venninna mi lurer¨på å skille seg, men synes så synd på mannen som da blir kasta ut av landet. Finst det en måte han kan bli på?
milla-mor Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Hvordan gikk det med han? Ble han kasta ut av landet eller fikk han bli? Ei venninne av meg gifta seg for 1,5 år siden med en fra Brasil. I begynnelsen var de så søte sammen, men nå har venninna mi funnet ut at han har vert notorisk utro etter at han kom til norge. Venninna mi lurer¨på å skille seg, men synes så synd på mannen som da blir kasta ut av landet. Finst det en måte han kan bli på? Nei, han ble ettersøkt av interpol og forduftet for noen år siden. Hun fikk innvilget skilsmisse når han hadde vært borte i et år. Så nå har han ikke oppholdstillatelse, og kan ikke returnere. Men hvorfor er det synd om ikke den notorisk utro mannen til venninnen din får bli? Det kan jeg ikke helt se... Hvis han skal få bli, må hun fortsette i ekteskapet, men det virker jo helt bak mål. Hvorfor skal hun hjelpe en som har sviktet henne så grundig?
Gjest Gjest_Eva28_* Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Nei, han ble ettersøkt av interpol og forduftet for noen år siden. Hun fikk innvilget skilsmisse når han hadde vært borte i et år. Så nå har han ikke oppholdstillatelse, og kan ikke returnere. Men hvorfor er det synd om ikke den notorisk utro mannen til venninnen din får bli? Det kan jeg ikke helt se... Hvis han skal få bli, må hun fortsette i ekteskapet, men det virker jo helt bak mål. Hvorfor skal hun hjelpe en som har sviktet henne så grundig? Oj sann! For en fyr! Venninna min sin ektemann er heller ikke helt god, men av en eller annen grunn føler hun at hun skylder hen noe... Dette er selvfølgelig sprøyt, noe vi også sier til henne. " Men han har jo blitt så flink i norsk og Norge trenger hans kompetanse (IT)" er omkvedet vi da får høre. Jeg sier til henne at hun bare må tuppe han ut. Vi bor i en liten by, de flyttet hit for bare 4 måneder siden, men allikevel har han allerede vært "bortpå" 3 damer. Som hun vet om! Håper hun leser dette så hun kan få litt perspektiv...
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Onkelen din burde vite hva han går til, det er jo ikke første gang. Og de fleste med litt omløp i toppetasjen skjønner at det er ikke kjærlighet som får en 23-åring til å gifte seg med en på 60. Skjønner at din entusiasme over din onkels nye ekteskap ikke akkurat blomstrer og jeg hadde nok blitt akkurat like oppgitt selv. Så hvis man har sett eller opplevd dette er man dum?
Gjest C2CE1B Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Så hvis man har sett eller opplevd dette er man dum? Nei, ikke hvis man har sett det. Men om man går inn i slikt er man vel kanskje det??
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Nei, han ble ettersøkt av interpol og forduftet for noen år siden. Hun fikk innvilget skilsmisse når han hadde vært borte i et år. Så nå har han ikke oppholdstillatelse, og kan ikke returnere. Folk er f... meg syke!!
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 24. mars 2008 #20 Skrevet 24. mars 2008 Så hvis man har sett eller opplevd dette er man dum? Foreslår at du leser det en gang til, jeg så kanskje du får med deg det som står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå