Gå til innhold

barnebidrag fra far

Anbefalte innlegg

Skrevet

En konflikt ang. barnebidrag.

Jeg og barnefar er skilt gjennom tre år. Har to barn under atten år.

Jeg har bare en liten stilling og tjener 250 000 kr i året, min eks tjener ca. 450000 i året. (driver som håndtverker og det er 450 000kr. som registreres hvitt.. det andre er vel.. ja, svart... så kan ikke regnes med.)

Vi har fordeling halvt om halvt på den eldste på 16 år, der barnefar skal ha den daglige onsorgen.

Minsten er ti år. Har er en dag i uken hos far samt annen hver helg, jeg har den daglige omsorgen for han.

Likevel er eldstemann mye hos meg på ettermiddager uansett hvor han egentlig skal være, men det er jo selvsagt bare hyggelig.

Barnefar har nå fått ny samboer.

Hvordan blir det med barnebidrag fra han til meg nå? Jeg tjener svært mye dårliger enn barnefar og han og hans kjærestelever svært godt. Det er jeg som må spinke og spare. Likevel har barnefar og hans nyekjæreste nå begynt å krangle med meg om det bidraget han må betale meg....

lurer på hvordan denn fordelingen ideelt skal være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dersom det er registrert at dere har 50/50 for 16-åringen så skal det beregnes bidrag pga ulik inntekt. Nå er det veldig store innteksforskjeller som påvirker dette da, men dersom det blir sånn at han skal betale 4/6 og du 2/6-deler så skal han faktisk betale et beløp til deg.

For yngstemann så blir det bidrag etter samvær.

Vær obs på at eksen kan be om at bidraget skal beregnes ut i fra det du antatt kunne ha tjent ved å jobbe 100%.

Forøvrig så hadde jeg tatt bidraget gjennom NAV. Da er det de som beregner og krever inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...