Gå til innhold

Spagetti Carbonara

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Er det noen som har en god oppskrift på spagetti carbonara?

Jeg vil helst ha en oppskrift som dere vet er god og ikke linker til div. matsider, de har jeg selv.

Hadde en kjempegod oppskrift, men den ble borte under flytting.

Takk :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg husker ikke akkurat blandingsforholdet, men jeg mener at jeg bruker fire egg, et knust fedd hvitløk, 100 gram revet parmesan, samt kvernet salt og pepper. Bland sammen til en jevn røre. Kok spaghetti, sil av vannet, og rør inn blandingen, og server med sprøstekte baconbiter, samt kvernet salt, pepper og kanskje ekstra parmesan.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg husker ikke akkurat blandingsforholdet, men jeg mener at jeg bruker fire egg, et knust fedd hvitløk, 100 gram revet parmesan, samt kvernet salt og pepper. Bland sammen til en jevn røre. Kok spaghetti, sil av vannet, og rør inn blandingen, og server med sprøstekte baconbiter, samt kvernet salt, pepper og kanskje ekstra parmesan.

Tusen takk. Den høres ut som kan ligne litt på oppskriften jeg hadde...

Skrevet

Ikke egentlig Carbonara, men litt i samme gate - og fryktelig lettvint - og veldig godt!:

Stek baconskiver, gjerne litt tykke, og legg til side.

Fres fersk sjampinjong på høyeste varme så all fuktighet forsvinner.

Skru ned varmen til laveste, tilsett evt. litt finhakket hvitløk (1-3 fedd etter smak).

Tilsett baconskivene, klippet opp i litt store biter.

Bland inn et beger creme fraiche.

Krydre med oregano, timian, merian, eller hva du måtte ha for hånden, sammen med masse nykvernet sort pepper, og lar surre 1-2 minutter.

Server med pasta, strø over parmesan, og voilá :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...