Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SnartKlar
Skrevet

Vi er snart klar for barn.

Jeg bruker hormonell prevansjon, P-Ring (Nuvaring)

Leser mye om at noen får igjen menstrasjonen med en gang de slutter på pervansjon, mens andre går opptil flere år før det stabiliserer seg. Jeg har gått på P-Piller i 6 år og byttet deretter til P-Ring som jeg har brukt i et år.

Vi er nok klar til prøving i slutten året, eller begynnelsen på neste år. Bør jeg egentlig slutte med P-Ringen nå, for å få igjen syklusene mine og for å bli kjent med kroppen?

Noen av dere som har erfaring med hvor lang tid det tar å få igjen mesen etter at man slutter med prevansjon? (jada, jeg vet det varierer, men vil gjerne høre DITT eksempel) :)

Hvilke prevansjon er uten hormoner, som jeg kan bruke i mellomtiden. Kom gjerne med alternativer.. Finnes vel kobberspirla, men skal jo starte prøvingen om ikke så lenge, er det bare kondomer som vil være lurt da?

Takk for svar!

-SnartKlar-

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hørte også dette, så jeg slutta på ppiller i oktober/nov 2006, siden vi planla å bli gravide på våren 2007. Nå har jeg en 6 mnd gammel sønn:) Så, mitt råd er å ikke slutte med prevansjon før dere er klare til å bli gravide. Du kan jo slutte på p piller og begynne med kondom eller du kan begynne å tempe. Temping er jo en litt usikker metode siden du har gått på hormonell prevensjon og syklusene dine er ustabile og usikre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble gravid ved første eggløsning etter å ha tatt ut hormonspiralen, innen 2-4 uker, husker ikke helt.

Skrevet

Jeg sluttet med p-piller ett år før jeg ble gravid. Brukte "sikre perioder"-metoden i mellomtida fordi det ikke var noen krise om jeg ble gravid. Og det fungerte helt utmerket. De siste månedene tempet jeg, og ble gravid når jeg ønsket å bli det.

Nå har jeg fått satt inn hormonspiral, og ifølge gynekologen min så kan jeg begynne å prøve å bli gravid en halvtime etter den er fjernet :ler:

Skrevet (endret)

Jeg har selv brukt hormonprevansjon i 6, nesten 7 år. Fikk fjernet p-staven for ikke så lenge siden. Begynte å tempe dagen etterpå. Det gikk ca 31 dager før mensen kom, ikke medregnet første hormon-blødning. Og i følge tempingen hadde jeg EL på dag 13 i første syklus.

Vi skal også begynne å prøve til neste år, men jeg tenkte det kunne være fint å bli kjent med kroppen min først. Har ikke hatt regelmessig mens på 6-7 år på grunn av hormoner. En annen ting er alle jeg har hørt om som ikke får regelmessig mens før det har gått lang tid etter hormonell prevansjon.

Frem til vi blir prøvere bruker vi "sikre" perioder i følge tempingen og kondom.

Endret av Redlady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...