Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Defineres det som utroskap dersom han finner en annen mens vi fortsatt offisielt er sammen, men at han avslutter forholdet til meg så snart det andre nye forholdet ble seriøst? Jeg synes i hvert fall det føles som utroskap, men i følge ham så er dette en helt fair måte å avslutte et forhold på. Jeg synes det er ganske feigt faktisk. Og mye mer sårende enn om han "bare" hadde gått.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Jeg synes ikke det er en fair måte å avslutte på, kall det utroskap eller ikke. Å finne seg en annen mens man er sammen med noen kaller i hvertfall jeg utroskap. Greit nok at han avslutter med deg når det andre ble mer seriøst, men skal han liksom få i både pose og sekk han da? Holde mulighetene åpne? Dårlig gjort synes jeg.
rangi Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Hvis denne mannen syns dette er en fair måte å avslutte et forhold på har han et merkelig syn på det å være i et forhold. Hvis min mann hadde gjort dette mot meg, så hadde jeg definitivt kalt det utroskap. Det er vel definisjonen på utroskap etter min oppfatning! Fysj, jeg ville blitt så forbanna at jeg hadde skjelt han ut etter noter og fortalt han akkurat hvor idiotisk jeg mente han var! Vær glad du er kvitt idioten!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Jeg synes ikke det er en fair måte å avslutte på, kall det utroskap eller ikke. Å finne seg en annen mens man er sammen med noen kaller i hvertfall jeg utroskap. Greit nok at han avslutter med deg når det andre ble mer seriøst, men skal han liksom få i både pose og sekk han da? Holde mulighetene åpne? Dårlig gjort synes jeg. Ja nettopp! Holde mulighetene åpne! Han prøver dessuten å opprettholde kontakten med meg nå i ettertid, men det blir for mye synes jeg. Jeg føler at jeg har mistet litt av respekten for ham som menneske og vil ikke ha ham som venn, siden han er så upålitelig. Merkelig at han ikke skjønner det sånn av seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Hvis denne mannen syns dette er en fair måte å avslutte et forhold på har han et merkelig syn på det å være i et forhold. Hvis min mann hadde gjort dette mot meg, så hadde jeg definitivt kalt det utroskap. Det er vel definisjonen på utroskap etter min oppfatning! Fysj, jeg ville blitt så forbanna at jeg hadde skjelt han ut etter noter og fortalt han akkurat hvor idiotisk jeg mente han var! Vær glad du er kvitt idioten! Takk !
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Har hørt slikt bli omtalt som brekkstang-forhold, altså at man finner seg et nytt forhold for å orke å gå ut av det gamle. Jeg tror det er ganske vanlig, særlig blant menn, men synes allikevel det er en form for utroskap, absolutt. Samtidig ser jeg jo at det ikke er alle som er så sterke at de klarer å forlate noe uten å ha fått et puff i baken.
Gjest Tigress Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Det er vel ikkje heilt fair, men ganske normalt trur eg. I alle fall viss ein treff ein annan, finn ut at det ein har ikkje er bra nok, og så går vidare til den andre. Eg vil seie det ikkje er utruskap så lenge ein ikkje har gjort noko anna enn å bli kjent. Det vil vere heilt umogleg å bli kjent med folk dersom det å like nokon og å dermed finne ut at kjærasten ikkje held mål skulle vere utruskap. Eg meiner, om ein får ein ny kollega som ein likar godt, og så finn ut at det forholdet ein er i ikkje er noko ein vil satse på, så har ein jo ikkje vore utru for det?
Gjest Veronica Mars Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Enig med Tigress her, om han har vært utro eller ikke kommer jo an på hva han har gjort med den nye før han gjorde det slutt med deg. Men når han sier at han gjorde det slutt med deg "når det andre forholdet ble seriøst" kan jo det tolkes som han har hatt et useriøst forhold først, og i så fall vil vel det være utroskap.
Hedda-78 Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Enig med Veronica Mars. Det høres ut som om det har vært litt "overlapping" her, og at han til slutt har klart å bestemme seg for hvem han ville satse videre på. Uten å kjenne detaljene, høres det ut som om han har tråkket over streken før han gjorde det slutt med deg. Men det blir jo bare gjettinger.
Gjest Tigress Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Eg er samd med dei to over meg. Eg ser at eg ikkje skreiv det i innlegget mitt over her, men driv ein på med to samstundes, då er det sjølvsagt utruskap. Det kjem heilt an på kva som har skjedd meiner eg.
IloveNY Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Jeg synes dette er en feig måte å gjøre det slutt med noen på! Det samme har skjedd med meg, og jeg synes det var utrolig dumt at han ikke bare sa ifra før han fant en annen at han ikke hadde de rette følelsene for meg lenger. I mitt tilfelle kom bruddet som et sjokk. Han hadde tilogmed helga før sagt masse om hvor glad han var i meg osv osv. I ettertid vet jeg jo at han hadde vært usikker på sine følelser for meg lenge. Det er synd at dette har blitt en "akseptabel" måte å gjøre det slutt med noen på! Selvfølgelig skal man ikke bli i et forhold hvor man ikke er lykkelig, men jeg tror ingenting på at man plutselig møter noen annen og da finner ut at følelsene for sin daværende kjæreste er borte! For ikke å snakke om at jeg hadde vært veldig skeptisk hvis jeg var den nye dama hans! Hun har jo på en måte klart å stjele han fra deg. Men hvorfor skulle ikke det samme kunne skje igjen bare at da er det henne som blir sittende igjen??
W. Wallace Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Dette er nok vanligere enn de mange innser. Man kan ha det helt fint i et forhold for så å plutselig finne ut at det finnes noe bedre der ute. Utroskap (i allmenn forstand) er seksuelle strabaser med andre enn den faste parteren sin. Det er vanskeligere å finne ut av emosjonell "utroskap". Det er tross alt ikke en handling. Det er vanskelig å trekke konklusjoner når alle situasjoner er så forskjellige, men jeg er stort sett enig med Tigress.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #14 Skrevet 22. mars 2008 Mange gode svar her. Skjønner at det er vanskelig å se helheten. Jeg føler meg vel mest "lik" hun " 'IloveNY' date" over her. Vel, det som skjedde med typen min var at han aktivt søkte etter en annen via et nettsted da jeg var ute og reiste en ukes tid (en venninne så ham der). Han fant visst noe som fristet, for da jeg kom hjem var det over og ut. Jeg hadde tatt ham i å ha en aktiv profil på samme nettsted en annen gang tidligere da vi hadde en vanskelig periode. Han bad da om unnskyldning og slettet profilen straks. Jeg tolket det slik at han kun brukte nettstedet som underholdning, og ikke at han var på jakt etter noen ny kjæreste, siden han lovet at det var meg han var glad i og det var meg han ville ha. Sist gang han sa noe sånt var ca en uke før bruddet, rett før jeg reiste...så feil kunne jeg ta.... :gråte: ....det er vel derfor dette føles som utroskap for meg, fordi han aktivt hadde lett etter en annen mens vi offisielt var sammen (en kollega hadde vært mer forståelig!). Jeg trodde dette var den store kjærligheten og at vi ville overvinne alle vanskeligheter sammen...jaja...sånn ble det med den saken.
Gjest Bolledeig Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Å sørge for at man har en fot innenfor hos en annen før man dumper kjæresten er en ganske vanlig "taktikk". Da slipper man usikkerheten med å være singel og får tryggheten helt til man er garantert innpass hos den andre. At det er råtten oppførsel er en ting, men jeg tror ikke det er spesielt uvanlig, og det er vel et tegn på at man er veldig avhengig av å ha en kjæreste hele tiden. Jeg kjenner flere som knapt er single i en uke før de er i et nytt forhold, og da er det jo relativt åpenbart at dette ikke bare var noe som "datt i fanget" på dem så fort de ble single. Hvis kjæresten min hadde lagt aksjer inn hos en annen og gått fra meg så fort det ble napp, så hadde jeg følt meg bedratt. Om det var utroskap går jo på utroskapsdefinisjoner, og dem føler jeg det er like mange av som det er mennesker på jorden. Feigt? Definitivt. Ufint? Absolutt. Utroskap? Spørs på øyet som ser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå