Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære vil flytte til England, men jeg har ingen peiling på hvordan jeg skal gå frem. Noen som kan hjelpe? Jeg blir glad for alle slags råd, alt i fra hva som må fikses her i Norge, hvordan finne leilighet, hvordan det er å bo i England (vi tenker på Newcastle)... :)

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke bodd i England, så akkurat der kan jeg ikke hjelpe, men jeg har vært myyyye i Newcastle så jeg kan gi litt tanker om hvordan det er der. Min mor hadde en samboer derfra, og han hadde en bungalow i Gateshead, som ligger like utenfor Newcastle. Kjempefin plass å bo. Det å bo i bungalow er ganske vanlig i England, det er også en god løsning hvis man liker å ha litt hage eller uteplass. Så det å bo i Gateshead anbefales, hadde gjort det selv hvis jeg turte å flytte...

Newcastle i seg selv er en kjempeflott by, og så har du Europas største handlesenter, The Metro Center, like i nærheten, der finner du absolutt ALT. Det er mange plasser rundt byen å reise på dagsturer til, noe vi gjorde mye, blant annet til Shields, der du finner langstrakte sandstrender.

Alt i alt så skjønner du sikkert at Newcastle ligger mitt hjerte nær, er faktisk litt missunnelig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke europas største kjøpesenter i Berlin?

Skrevet

En av Europas største da :)

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hei, jeg har bodd i England, ikke så langt fra Newcastle, i York. Jeg var riktignok bare student, men det er vel ganske likt. Vi skaffet oss hus gjennom et eiendomsbyrå, men vær klar over at det er ganske dyrt der, både å leie og å kjøpe, stort sett like dyrt som her og dyrere.

England er et fantastisk sted å bo, hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg flyttet tilbake, og kommer nok til å gjøre det i fremtiden.

Det er billigere enn i Norge (mat og klær er veldig billig dersom du vet hvor du skal gå)

Søk på letting newcastle på google og du får opp mange treff. Se i gjennom og finn noe du liker, da får du samtidig en oversikt over prisene der.

Skal dere ha med flyttelass? I tilfelle er det flere byråer i Norge som tar på seg dette, men det koster en del.

Jeg er veldig missunnelig på deg, og er det mer du vil vite må du bare ta kontakt.

Og ja, Europas størst innendørs kjøpesenter ligger der. (Metro center)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...