Gjest Mzfire Skrevet 6. mai 2003 #1 Skrevet 6. mai 2003 Jeg har enda ikke finni ut hva jeg skal ha på meg på 17 mai. Hva går det an å ha på seg på 17 mai? Noen som har noe forslag?
Gjest Vega Skrevet 6. mai 2003 #2 Skrevet 6. mai 2003 Hm. Jeg feirer ikke 17. mai - men synes bunad er flott. Hva med en buskedress? Skjørt og jakke? Eller som meg - vanlig dongeri og ferdig med det ... må bemerke at jeg ikke deltar i tog eller festivitas. Gjorde det da sønnen min var liten, og er glad jeg slipper nå.
Gjest Étoile Skrevet 6. mai 2003 #3 Skrevet 6. mai 2003 Det du vil... Mye rart å se rundt Karl Johan på 17. mai ja... Jeg pleier alltid ha på meg bunad på dagen når jeg er i byen for å se på tog og sånn, så drar jeg hjem og skifter til noe mer behagelig pentøy på kvelden, f.ex skjørt og en fin topp. Hva du kan ha på deg avhenger jo av hva du skal, men jeg synes nå at det er fint at folk pynter seg litt til 17. mai jeg. Jeans kan man jo bruke alle andre dager... Og ikke glem 17. mai sløyfa! :D
Gjest Starya Skrevet 6. mai 2003 #4 Skrevet 6. mai 2003 Jeg kommer til å gjøre det samme som jeg gjør hvert år: kjøpe meg en ny overdel, og kombinere med skjørt eller bukse som jeg har fra før. Også bruker jeg overdelen til mer vanlig bruk etterpå. Jeg har ikke råd til å invistere i skikkelig "pentøy". Kan hende jeg kommer til å kjøpe meg en ny jakke dog, for det er litt kjipt å måtte komme i den gamle jakken jeg har hatt i 5 år, og som slett ikke er "fin" på noe vis. Og personlig synes jeg mange kan være fine i dongeri, så lenge det er helt og rent. (jeg kommer til å satse på dongeriskjørtet mitt.) Guttungen blir det det samme med. Jeg kjøper ny bukse og genser som han kan bruke til vanlig etterpå. Så får vi råd til å kose oss på selve dagen.
Gjest Mzfire Skrevet 6. mai 2003 #5 Skrevet 6. mai 2003 Hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt meg en bunad på flekken. Syns det er flott Men det får jeg spare til en gang. Men skjørt føler jeg meg ikke vel i for tiden. Kansje når jeg får gått ned flere kilo så. Ellers liker jeg skjørt. Men det jeg har tenkt veldig på i det siste er buksedress. ER ikke det en flott bukse og jakke i samme farge? Men så tenker jeg at det koster litt. Mulig jeg må opp i 1000 kr. Nå holder jeg på å slanke meg. Lurer da på hvor lenge jeg får glede av å bruke den. Hmmm.... Ja har tenkt på en bukse og en topp til, men syns det er best å pynte seg den dagen, selv om jeg syns 17 mai nå egentlig bare er tull.
Gjest Starya Skrevet 6. mai 2003 #6 Skrevet 6. mai 2003 Tja, jeg har aldri vært liten, og begynte å bruke skjørt først for noen få år siden. nå føler jeg meg veldig vel i skjørt, men de må være forside og ikke i tettsittende eller "flagrestoff". :oops: Overdel er det verre med, det er jæ.... lite fint å finne i butikkene om man har litt... vom. Nå har jeg nettopp kjøpt en fin sort t-skjorte med tre-kvart arm på kapp-ahl, så om været vil er jeg kanskje berget med det. Men jeg burde nok kjøpe noe i reserve.. Herk! (Skulle forresten gjerne hatt bunad jeg også. Blå nordlandsbunad eller kystdrakt..)
Gjest Lea Skrevet 6. mai 2003 #8 Skrevet 6. mai 2003 Har du ikke en svart penbukse liggende da? Kjøp et rimelig cardigan-sett (topp og jakke i samme farge f.eks), så har du et anvendelig antrekk til en mindre festlig anledning senere. Her i Oslo er det ikke så nøye hvor pyntet man er tror jeg. Selv blir jeg hjemme på 17. mai. Får angst av korpsmusikk og trengsel :o .
Gjest Mzfire Skrevet 6. mai 2003 #9 Skrevet 6. mai 2003 Topp og jakke i samme farge? Det hørtes flott ut ja. Og fint ut også. Det var en god ide. JA jeg skal kikke litt i butikkene. Så finner jeg nok på noe. Jeg har en svart bukse i stoff, men den sitter ikke noe fint på meg lenger.. Jeg kunne gjerne tenkt meg å låne den blå vestfold bunaden til mora mi men tror hun skal gå med den selv og jeg er høyere enn henne. Hadde kansje ikke sett fin ut med høyvanns- skjørt
Gjest Lea Skrevet 6. mai 2003 #10 Skrevet 6. mai 2003 Ta deg en tur på H&M du MzFire! Der finner du sikkert en OK langbukse og et cardigansett som ikke koster skjorta. Jeg har noen standardantrekk som brukes på slik dager jeg (hvis jeg MÅ ut da). En dress med bukse og jakke, en svart langbukse og en fin, innsvinget blazer. Så varierer jeg med topper og sånt. Blir ikke fryktelig moteriktig og fjong i disse antrekkene, men har i hvertfall pyntet meg uten å tømme lommeboka.
Gjest Diva Skrevet 6. mai 2003 #11 Skrevet 6. mai 2003 Diva tar bunaden sin :D Skal legge flid i det og flette håret i to fletter og sette de opp som en krone over hodet,- og feste vippebåndet oppå :D Skikkelig Helga eller Synnøve Solbakken Men har hatt det før, og jeg kledde det visstnok Har ikke like blondt hår nå da.... Kanskje friske opp stripene litt ? :D
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #13 Skrevet 6. mai 2003 Som regel er bunaden det jeg går i, men i år må jeg finne noe annet da magen ikke får plass i bunaden. Blir vel en penbukse med en fin topp.
Gjest M-ling Skrevet 6. mai 2003 #15 Skrevet 6. mai 2003 Jeg skal ha bunaden min tror jeg, om den passer. Ikke helt tilpasset fra jeg arvet den enda. Aldri blitt tid - synd, for den er kjempefin. :D Hvis ikke, vurderer jeg litt å ta en svart, enkel, fotsid kjole, med folklore-preg. Sette opp håret med litt fletter og slikt, kanskje.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 7. mai 2003 #16 Skrevet 7. mai 2003 Blir nok min herlige sorte dress, passer til alt og aller best - meg! Orker ikke de lyse, siden jeg skal være ute. Bunaden min og jeg er ikke bestevenner.Den har i motsettning til mitt yndige legeme, ikke lagt seg ut heller. Så den henger pent i skapet sitt, den. Og uansett, så tar jeg dagen med knusende ro. Egentlig kunne jeg heller sullet hjemme i hverdagsklær. Ser ikke helt gleden med en by fullstappet med sultne og trøtte unger, russ og de %#&"% buekorpsene.
Livets datter Skrevet 7. mai 2003 #19 Skrevet 7. mai 2003 Hva med en buskedress? Er det en sånn dress der "busken" stikker ut?
kristine 80 Skrevet 7. mai 2003 #20 Skrevet 7. mai 2003 UGH jeg savner bunaden min :cry: det er en blå trønderbunad. ikke av de fineste, men spesiell for meg... men den er bare såååååå liten. Jeg kjøpte meg en enkel kjole, det tror jeg er billigst, istedet for og kjøpe mange deler. jeg gleder meg jeg da :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå