Gjest Gjest_Reiseglad_* Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Heisann! Vi er en familie på 6 stykker. 5 voksne over 20 år, og et barn på 14 år. Vi ønsker å reise til Hellas først og fremst, men andre alternativer er Mallorca og Malta. Vi har alle våre ønsker, men hovedpoenget er at det blir en avslappingsferie der vi kan få oppleve litt historie. Hotellet: Vi ønsker å ha 2 rom for 3stk hver, eller en leilighet for alle 6. Det skal være et svømmebasseng og en restaurant inkludert i prisen. Ikke langt unna stranda og sentrum. Vi vil IKKE møte på europeiske turister, så det må være litt ekskludert fra alt det der. Vi er interessert i natur som fins rundt om ved Middelhavet slik som i Nord-Afrika. Vi tenker på å leie bil, og har funnet bra priser på det. Sist vi ferierte på en øy, så kjørte vi nesten gjennom hele øya og opplevde forskjellige byer. Dette ønsker vi å gjøre igjen, for å oppleve mest mulig historie. Derfor er Hellas førstevalget. Vi er ganske glad i gamlegreske ting og filosofer osv. I år er budsjettet litt strammere og ligger på maksimum 30 000kr for hotell+fly+leiebil. Jeg har forsåvidt funnet bra pakkepriser for noen øyer rundt, men jeg vil gjerne vite om noen av dere har tenkt i de banene og har noe å anbefale. Tusen takk for svar :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Må si det er ambisiøst å ikke ville møte europeiske turister i Hellas, evt. Malta og Mallorca. Hva, biter de?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Må si det er ambisiøst å ikke ville møte europeiske turister i Hellas, evt. Malta og Mallorca. Hva, biter de? Du har et godt poeng der. Hun skal til et europeisk land, men vil kun møte f eks asiatiske eller amerikanske turister kanskje?
Gjest Gjest_Reiseglad_* Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Vi vil helst ikke møte noen turister, fordi vi ønsker å oppleve landet slik det er. Altså ingen turistmål Det er vel bare slik at jeg skrev europeiske fordi jeg ikke tenkte noe særlig på asiatiske eller afrikanske.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Er redd du skyter litt i blinde her. Hvem tror du bassenger og restauranter nær strender på Syden-reisemål er bygget for? Fastboende? Prisindikasjonen din, og den "pakka" du ønsker, tror jeg nærmest tvinger dere til kjente turistmål. Man kan ikke få både i pose og sekk.
Gjest Gjest_Reiseglad_* Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Bodde fint på et nydelig hotell ved en vakker strand ifjor på Sardinia. Flott hotell med enormt svømmebasseng og classy restaurant. Var der i juli-august og møtte kun på turister fra selve øya eller øyene rundt. Vil bare ikke møte mange skandinaver og engelskmenn dit vi skal.
Gjest Kira Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 (endret) Reis til Peloppones! Vi møtte knapt nok skandinaver da vi var der, men masse grekere og italienere på ferie. Naturen er fantastisk, flotte strender, maten er bra, og du møter nok ikke naboen. Kjære gjest, Det er fullt mulig å finne perler som ikke er invadert av fulle skandinaver når man reiser til "syden". Tro det eller ei, men verden er ikke sentrert rundt oss nordeuropeere. De lokale reiser også på ferie. Endret 22. mars 2008 av Kira
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Har dere vurdert Korsika? Noen jeg kjenner var der i fjor, og hadde det fantastisk! Leie bil, kjøre rundt, oppleve øya. Men der er andre turister også, altså...
Gjest TS Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Har dere vurdert Korsika? Noen jeg kjenner var der i fjor, og hadde det fantastisk! Leie bil, kjøre rundt, oppleve øya. Men der er andre turister også, altså... Ja den øya har vi vært på også når vi var i Sardinia. Er ikke så langt unna Var kjempefint, også har vi familie som bor der da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå