Pasjonsblomst Skrevet 22. mars 2008 #21 Del Skrevet 22. mars 2008 Singel over 5 år blir kanskje litt rart... dvs får meg til å tenke: hva var problemet? Men det behøver ikke være noe problem heller, det er jo som alt annet i livet meget individuelt/avhengig av situasjon/person osv.. Men for å sette et tall er 5 år pluss greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 23. mars 2008 #22 Del Skrevet 23. mars 2008 Singel over 5 år blir kanskje litt rart... dvs får meg til å tenke: hva var problemet? Men det behøver ikke være noe problem heller, det er jo som alt annet i livet meget individuelt/avhengig av situasjon/person osv.. Men for å sette et tall er 5 år pluss greit. Det stemmer ikke helt overens med signaturen din? "Lev livet nå, men for guds skyld; husk at du ikke bør være singel i mer enn fem år!". Og hvorfor i huleste er det et problem at man er singel i over fem år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. mars 2008 #23 Del Skrevet 23. mars 2008 Godt spørsmål Hilde K S. Det at man har vært singel i mange år kan jo ha sine årsaker og trenger nødvendigvis ikke å bety at det er noe "galt" med personen. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #24 Del Skrevet 23. mars 2008 Vel, jeg har hvertfall bestemt meg for at jeg ikke har tenkt å legge skjul på at jeg har vært singel lenge neste gang jeg treffer en jeg liker... Når spørsmålet kommer opp da Det må da finnes flere enn meg her i verden som tidvis føler for å kun tenke på seg selv pluss familie og venner? Hvis ikke så skylder jeg på Friends. Den serien har gjort singellivet kult Uansett, jeg er ingen særing utenom at jeg ikke har lett aktivt etter noen bedre halvdel de siste årene. Jeg har sunne hobbyer (dvs frimerkesamling og sommerfulsamler) . Fasinerende forum dere har forresten, skal ikke se bort ifra at jeg registrerer meg en dag. Hilsen TS. Og Aurelia, du ville ha gått glipp av noe om du hadde sagt hade til meg fordi at du fant ut at jeg har vært singel i mere enn 5 år. Ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 23. mars 2008 #25 Del Skrevet 23. mars 2008 Men egentlig, dersom man snur litt på det. Ja, da blir det jo sånn at den som fanger interessen til noen som har vært singel lenge, burde føle seg spesiell og litt beæret. Over å være nettopp den personen som får den langtidssingle til å vurdere et forhold. Ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 23. mars 2008 #26 Del Skrevet 23. mars 2008 Men egentlig, dersom man snur litt på det. Ja, da blir det jo sånn at den som fanger interessen til noen som har vært singel lenge, burde føle seg spesiell og litt beæret. Over å være nettopp den personen som får den langtidssingle til å vurdere et forhold. Ja? Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #27 Del Skrevet 23. mars 2008 Men egentlig, dersom man snur litt på det. Ja, da blir det jo sånn at den som fanger interessen til noen som har vært singel lenge, burde føle seg spesiell og litt beæret. Over å være nettopp den personen som får den langtidssingle til å vurdere et forhold. Ja? Ja! Tusen takk Jeg har hatt en tendens til å snu meg etter jenter med vel litt mye bagasje. Jeg får en slags "omsorgsfølelse" for dem, og slike ting fungerer ikke alltid i lengden. Derfor fant jeg ut for noen år sida, hvorfor være ulykkelig isammen når man kan være lykkelig alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 23. mars 2008 #28 Del Skrevet 23. mars 2008 Derfor fant jeg ut for noen år sida, hvorfor være ulykkelig isammen når man kan være lykkelig alene Det er så sant så sant. Hvor lenge man har vært singel spiller ingen rolle. Det er personen som teller. Jeg er mye mere skeptisk til de som går direkte fra det ene forholdet til det andre. Takler de ikke å være alene? Må de ha noen å støtte seg på? Det er for meg mye mer negativt enn en som har bevist at h*n klarer seg og er lykkelig alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. mars 2008 #29 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har ikke vært singel på snart 5 år. Jeg trives i forhold, men savner litt å "være på sjekker'n". Hvis man nyter det å være singel, og ikke ønsker å involvere seg med noen før man finner den rette, har jeg full respekt for det. Jeg hadde ikke vært skeptisk til en mann som hadde vært singel i 5+ år, heller beæret over at jeg hadde klart å få oppmerksomheten hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 23. mars 2008 #30 Del Skrevet 23. mars 2008 Hvor lenge kan man forresten være i et forhold før man blir sett på som sær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #31 Del Skrevet 23. mars 2008 Det er så sant så sant. Hvor lenge man har vært singel spiller ingen rolle. Det er personen som teller. Jeg er mye mere skeptisk til de som går direkte fra det ene forholdet til det andre. Takler de ikke å være alene? Må de ha noen å støtte seg på? Det er for meg mye mer negativt enn en som har bevist at h*n klarer seg og er lykkelig alene. Utrolig godt poeng. Jeg har en kamerat som "aldri" har vært singel. Han har alltid funnet ny dame mens han er sammen med en. Jeg fatter ikke at noen (begge kjønn) godtar slikt. Jeg hadde aldri gått for en dame som er etablert i ett forhold. Slik man reder ligger man. Hvis det noen gang skjer med han så får han ikke mye sympati fra min side hvertfall. Hvor lenge kan man forresten være i et forhold før man blir sett på som sær? Man kan da ikke bli sær når man er to? Hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DAJMI Skrevet 24. mars 2008 #32 Del Skrevet 24. mars 2008 Hva er grensa deres fra "ok" lengde til "wierdo" lengde på å leve singellivet? Selv har jeg ikke noen grense på hvor lenge en kar kan være singel, hovedsaken for meg er mer hva han har brukt den tiden på. si det er maaaange år og all tid er brukt på "festing og puling", så vil nok heller DET være negativt enn at han har vært singel lenge... er som flerer her mer skepisk til de som går direkte fra ett forhold til et nytt forhold... har flere venner som er sånn og lurer på hvordan de vil takle å en dag bli single, sånn når de er 40, og aldri har stått på egne ben?? hmm nei, heller en som har vært singel en stund. levd livet litt og tatt litt fatt på livet sitt og nå vil satse på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #33 Del Skrevet 24. mars 2008 Selv har jeg ikke noen grense på hvor lenge en kar kan være singel, hovedsaken for meg er mer hva han har brukt den tiden på. si det er maaaange år og all tid er brukt på "festing og puling", så vil nok heller DET være negativt enn at han har vært singel lenge... er som flerer her mer skepisk til de som går direkte fra ett forhold til et nytt forhold... har flere venner som er sånn og lurer på hvordan de vil takle å en dag bli single, sånn når de er 40, og aldri har stått på egne ben?? hmm nei, heller en som har vært singel en stund. levd livet litt og tatt litt fatt på livet sitt og nå vil satse på nytt. Jeg bare tenker; fenomenet festing og puling, det er overhodet ikke noe jeg setter høyt i det hele tatt bare så det er sagt, tar selv sterk avstand fra det å pule rundt osv. Meeeen, jeg er likevel tilhenger av at man skal leve livet ut litt på den måten når man er ung - dvs feste litt fra seg osv, for jeg tror det er en fase de fleste vil oppleve at de trenger i løpet av livet - og da vil jeg si at det er best om man har den perioden når man er ung slik at man muligens er lei av dette innen det er på tide å stifte familie osv. Lettere å slå seg til ro når man har fått tatt´n ut litt først;) Veldig mange som er i forhold hele tida og som da gjerne har vært i et forhold fra de har vært 17 har kanksje ikke fått oppleve den ungdomstida, studietida whatever som er vanlig for de fleste i dag... Slik kjennes det ut på meg og mange av de jeg kjenner iallefall. Og da mener jeg ikke de som er av typen som bare puler rundt hele tida med forskjellige damer / menn hver uke, men om man har levd litt og d er jo bedre om man tester ut andre når man er ung og fri enn når man til slutt har funnet den ene rette (blablabla). Og så skjønner jeg ikke helt hva som veldig ofte blir forbundet med negativt og feste mye. Det er jo bare et tegn p at man er sosial, livsglad osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #34 Del Skrevet 24. mars 2008 Må nok si jeg stusset litt over en mann jeg møtte en gang som aldri hadde vært i et forhold og han var over 40 år. Han var kjekk og pen, og kunne bl. a skikkelig lage mat! (Det kan vel de single!) Vi møttes flere ganger via felles kjente men han ba aldri om mitt tlf. nr og han kontaktet meg aldri pr. telefon selv om jeg gav det til han. Han ba meg også besøke han.....men følte liksom at alt alltid var opp til meg. Syns kanskje dette var litt "sært"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. mars 2008 #35 Del Skrevet 24. mars 2008 Må nok si jeg stusset litt over en mann jeg møtte en gang som aldri hadde vært i et forhold og han var over 40 år. Han var kjekk og pen, og kunne bl. a skikkelig lage mat! (Det kan vel de single!) Vi møttes flere ganger via felles kjente men han ba aldri om mitt tlf. nr og han kontaktet meg aldri pr. telefon selv om jeg gav det til han. Han ba meg også besøke han.....men følte liksom at alt alltid var opp til meg. Syns kanskje dette var litt "sært"... Dersom han var kjekk og pen, var han kanskje bare vant til at han ikke måtte anstrenge seg i særlig grad for å ha tilgang på det motsatte kjønn? Eller så var han bare ikke interessert nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #36 Del Skrevet 24. mars 2008 Dersom han var kjekk og pen, var han kanskje bare vant til at han ikke måtte anstrenge seg i særlig grad for å ha tilgang på det motsatte kjønn? Eller så var han bare ikke interessert nok? Nei, det var tydelig at han ikke var interessert nok i meg. Men at han aldri hadde hatt et forhold var nå litt merkelig synes jeg.....men han likte vel å leve ungkarslivet, feste og finne seg nye damer...og damene skulle helst være i 20 årene og ikke ha barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. mars 2008 #37 Del Skrevet 24. mars 2008 Nei, det var tydelig at han ikke var interessert nok i meg. Men at han aldri hadde hatt et forhold var nå litt merkelig synes jeg.....men han likte vel å leve ungkarslivet, feste og finne seg nye damer...og damene skulle helst være i 20 årene og ikke ha barn! Mhm. Jeg synes det er mer merkelig at en mann i førtiårene vil ha en dame i tjueårene, enn at en på førti aldri har hatt et fast forhold. Jeg kjenner en mann, høyst oppegående, ganske kjekk og morsom. Han har aldri ahtt et langvarig forhold. Årsaken er rett og slett at han ikke har truffet noen han vil leve sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 24. mars 2008 #38 Del Skrevet 24. mars 2008 Det kommer vel an på personen. Jeg har en kamerat som har vært singel i åresvis, uten at jeg kan forstå hvorfor! Han er både kjekk og hyggelig OG på utkikk etter kjæreste. Samtidig så vet jeg om mange som stadig får seg nye kjærester, uten at jeg kan forstå hvordan de klarer å få til det! Skulle jeg kommet med et konkret tall, så vil det nok ligge rundt 5 år. Men det er også avhengig av alder. Jeg synes det er rarere å være singel fra 20-30 enn fra 40-50 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DAJMI Skrevet 24. mars 2008 #39 Del Skrevet 24. mars 2008 Og så skjønner jeg ikke helt hva som veldig ofte blir forbundet med negativt og feste mye. Det er jo bare et tegn p at man er sosial, livsglad osv. ja, en periode kan man jo det, det er jeg enig i selv, men i forhold til om det som var spørsmålet ville jeg ha sett på det som negativit hvis det var alt som var blitt gjort i en periode på la oss si på 5-6 år.... det tenker jeg hverfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. mars 2008 #40 Del Skrevet 24. mars 2008 Det stemmer ikke helt overens med signaturen din? "Lev livet nå, men for guds skyld; husk at du ikke bør være singel i mer enn fem år!". Og hvorfor i huleste er det et problem at man er singel i over fem år? Hvis du leser teksten min nøye, ser du at jeg har skrevet "kanskje" og "vil alltid være avhengig av..." osv. Ikke noe "for guds skyld", det var dine ord! Og er det virkelig så ille dersom jeg skulle tenkt: hmmm hvorfor har han ikke vært i et forhold på 5 år? Jeg må jo få lov å tenke det jeg vil! Så får du bare overtolke/sort-hvit behandle svaret mitt så mye du vil for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå