Gjest Cleopatra Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Jenta mi på 3 er så plaget med vondt i magen. Hun kan bæsje opptil 7-8 ganger på en dag og det er bare små seige klumper hver gang. Dette har vel pågått siden i sommer/tidlig høst (ingen forandringer i livet hennes). Hun spiser normalt (grovt brød, frukt, grønnsaker etc.) og drikker masse vann. Har i ca. 2 mnd brukt lactulose og drukket laktosefri melk for å se om det ble noe bedring, men det har det ikke. Hun tisser stort sett på do (i alle fall når vi er hjemme), men skal bæsje i bleia. Legen sa bare at hun skulle spise masse kiwi og ta lactulose. Ingen av delene har hatt effekt. Alt med svisker nekter hun å ta i munnen og jeg får henne ikke til å spise nok av andre ting for at det skal sette fart i systemet. Skal ta kontakt med kiropraktor og sonetarapeut over påske for å høre hva de har å si før jeg bestiller ny time til legen. Er noen som har hatt erfaring med dette og/eller har noen tips til oss?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Prøv med yoghurt med litt linfrø oppi. Linfrøene lat du ligge i vann natten over sånn at de er fulle av vann. Vær forsiktig med bananer, mange mener det hjelper mot treg mage, men de gjorde bare vondt verre for mitt barn. Ungen min holdt igjen, sånn at når bæsjen måtte komme ut var den tettpakket av små bæsjeklumper. Vi måtte bruke Microlax noen ganger, for å få bæsjen ut. Lykke til!
Gjest Cleopatra Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Er det for vondt for henne å bæsje på do? Hun nekter å bæsje på do, vil sitte for seg selv litt bortgjemt. Hun kan sitte slik i ganske lang tid for å bare få ut en lite klump på str med en negl. Prøv med yoghurt med litt linfrø oppi. Linfrøene lat du ligge i vann natten over sånn at de er fulle av vann. Vær forsiktig med bananer, mange mener det hjelper mot treg mage, men de gjorde bare vondt verre for mitt barn. Ungen min holdt igjen, sånn at når bæsjen måtte komme ut var den tettpakket av små bæsjeklumper. Vi måtte bruke Microlax noen ganger, for å få bæsjen ut. Lykke til! Bananer får hun sjelden, har gitt beskjed i bhg og, men der går det litt over stokk og stein innimellom Skal prøve youghurt med linfrø. Takk!!! Jeg baker brød med linfrø, men det har ikke hjulpet, men her blir det jo en større mengde samt at de får trekke natta over i vann. Skal legge de i vann med en gang
Kayli Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Liker hun rosiner? I såfall kan det hjelpe. Jeg har en niese med samme problem. Der har foreldrene gitt Dufalac i perioder etter råd fra barnelegen.
Gjest Cleopatra Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Takk for tipset Gjest Linfrø var tingen!!! En ss om dagen og magen er helt normal igjen. Helt utrolig. Ikke klager hun over vondt i magen lenger heller. Får håpe det fortsetter slik, men hun har i alle fall fått tømt seg ordentlig så det er ikke noe som blokkerer i alle fall.
Malama Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Linfrø er fine greier for vanskelige mager ja. Tar med meg din erfaring om at det ikke helt hjelper å ha dem i brød jeg, sånn til eget bruk. Hadde jo vurdert å gjøre det, rent forebyggende (skader for all del helt sikkert ikke) men skal hai bakhodet at de ikke funker like godt da
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Takk for tipset Gjest Linfrø var tingen!!! En ss om dagen og magen er helt normal igjen. Helt utrolig. Ikke klager hun over vondt i magen lenger heller. Får håpe det fortsetter slik, men hun har i alle fall fått tømt seg ordentlig så det er ikke noe som blokkerer i alle fall. Oi! Du må huske å fortelle dette til legen slik at h*n kan gi rådet videre!
lille katt Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 (endret) glem det.... Endret 27. mars 2008 av lille katt
Gjest Cleopatra Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Oi! Du må huske å fortelle dette til legen slik at h*n kan gi rådet videre! Ja, legen skal få beskjed. Får håpe han tar notis av det i alle fall. Synes ofte de anbefaler legemidler litt for fort. Magen har fungert fint etter vi begynte med dette, men det hender hun får litt for lite drikke i bhg og da blir det mye tørre klumper -krever mye væske disse frøa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå