Gå til innhold

Kjæledyr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei..

Jeg ønsker meg en hund jeg kan gå på tur med, men jeg vet ikke hvilken rase jeg skal velge.

Noen venner av meg sier at cocker Spaniel er en fin og venlig rase. Noen der ute som har peiling på raser? Har aldri hatt en hund før..

Blir takknemlig for tips..

Hilsen "Hundeeksperten"

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Lån bøker på biblioteket og ta såkalte hvilken-hund-skal-jeg-velge-tester på Internett så er du et skritt nærmere målet.

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Hei..

Jeg ønsker meg en hund jeg kan gå på tur med, men jeg vet ikke hvilken rase jeg skal velge.

Noen venner av meg sier at cocker Spaniel er en fin og venlig rase. Noen der ute som har peiling på raser? Har aldri hatt en hund før..

Blir takknemlig for tips..

Hilsen "Hundeeksperten"

Sett deg først inn i hvor mye ansvar det er å ha hund, og ikke minst hvor mye tid og penger det krever. En hund er et levende vesen som du vil ha ansvar for i mange år fremover, har du tid og penger til det?

Hvis du kommer frem til at du har mulighet til å ha hund, så ville jeg, som gjest sier, satt meg ned med rasebøker og lest om ulike raser. Prøv å tenk gjennom hva slags aktivitetsnivå du ønsker på hunden, pelsstell, gemytt etc, og finn en hund som passer inn i din hverdag.

Skrevet

Ehh... Alle raser er vennlige raser om de får rett oppdragelse og alle raser er potensielle sinnatagger og bitere om de ikke får det. Alle raser egner seg for å gå tur med.

Tror du må vurdere litt mer hva du er ute etter. Prøv rasevelgeren på canis.no

• 1 år senere...
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Phaedra, mod

• 2 uker senere...
Skrevet

De fleste hunder er gode turkamerater. Hvilken du skal velge kommer ann på hvor mye tur du er villig til å gå.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Tråden er fra 2008, ts har heilt sikkert funnet seg hund nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...