Gjest Trampe Skrevet 6. mai 2003 #1 Skrevet 6. mai 2003 Jeg har et stort dilemma, jeg har to venninner som kjenner hverandre gjennom meg. :-? Problemet kom da den ene av dem ble sammen med eksen til hun andre... :veldigsur: De har nå vært sammen i ca et halvt år, min andre venninne har vært sammen med han i 9 år og de har 2 barn sammen. Dilemmaet mitt kom da jeg skulle invitere til bryllupet vårt, jeg ba begge venninnene mine uten partner, for jeg vet det blir krangel og masse oppstyr, og det vil vi ikke ha på vår store dag. Men, nå er hun ene skikkelig sur (hun som er blitt sammen med denne mannen) , takka ikke for inbydelsen engang, nevnte den ikke med et ord faktisk.... synes det var ganske uhøflig jeg... Jeg vet at hun har fått den for hun hadde komentert den til ei anna venninne. Huff for et kaos!!! :cry: Jeg prøvde bare å være smidig, men dette er frustrerende. Hun som har vært mest sammen med han er bestevenninna mi og hun hadde ikke lyst å komme hvis han og kom.... det fostår jeg veldig godt.
Armonia Skrevet 6. mai 2003 #2 Skrevet 6. mai 2003 Høres ikke ut som en festlig situasjon.. Men kan du ikke prøve å forklare hvordan det ligger ann til hun som nå er sammen med mannen? Hun burde jo skjønne at det ikke er spesielt trivelig for hun andre..? Angående det å ikke nevne eller takk for innvitasjonen har skjedd med oss også, blir ganske skuffet når folk ikke bryr seg om å si takk en gang
Tusenfryd Skrevet 6. mai 2003 #3 Skrevet 6. mai 2003 Det er dessverre ikke uvanlig å bli skuffet av venner og/eller familie i forbindelse med et bryllup. Det er de du hjalp i deres bryllup som ikke hjelper deg nå. Det er folk du inviterer som ikke kommer. ikke en gang gidder å svare. Vi fikk rensket ut litt etter vårt bryllup. Og jeg synes at du har vært smidig og gjort ditt for at dette skulle bli en hyggelig dag for alle. Og kommer ikke hun som rappa eksen til din andre venninne, fordi hun er sur og fornærmet - så får hun la være. Gidder hun ikke en gang å svare, men slenger dritt bak ryggen din? Ja, da stryker du henne av julekortlisten også. Hvem trenger sånne "venner"? Bruk heller plassen til å invitere den andre venninnen med følge og kos deg med de som har skjønt at dagen er din og din kommende ektemanns.
Engel Skrevet 6. mai 2003 #4 Skrevet 6. mai 2003 Huff! At ikke folk kan heve seg over slikt tull og glemme uvennskapet i et bryllup! Å true med å ikke komme fordi noen andre kommer/ikke kommer er utrolig barnslig og egoistisk! Men for å løse det: Kan du ikke prate med begge dine venninner, forklare for dem hva den andre mener, og forklare at du ikke vil ha uvennskap i bryllupet? Sannsynligvis vil de begge ønske å finne en løsning!
Gjest Tex Skrevet 6. mai 2003 #5 Skrevet 6. mai 2003 Har sagt det før og sier det igjen. I vårt bryllup kommer det bare folk vi bryr oss om, og jeg inviterer de det passer meg å invitere. Vet jeg at det kan bli krangel et sted lar jeg den ene være igjen hjemme. Inviter de du vil og ikke la noen såre deg. Det er deres dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå