Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Vi har flytteplaner, og Fredrikstadområdet kan være aktuelt. Men vi er ikke særlig kjent bortsett fra i Fredrikstad sentrum Hvordan er Gressvik - buss til byen, butikker, friluftsliv o.l? Hvordan er bade- og fiskemuligheter, og mulighet for båtplass? Industri - og tildels hva slags folk bor der (er ikke så nøye på det, men har ikke lyst til å flytte til en "ghetto", mye forurensning eller et område som kommer til å forandre seg veldig pga reguleringsplaner... noe sånt har jeg nemlig vokst opp med og flyttet fra) ? Jeg antar det ikke er verdens navle, men det spiller ikke så stor rolle for oss.
Karoline Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Hei! Jeg verken er fra Gressvik eller bor der, men tror det er ganske ok å bo der. Kjenner noen derfra og de er helt vanlige mennesker. Mitt tips er å gjøre seg litt kjent i området, kjøre noen turer og se på hvordan hus og omgivelser ser ut.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Takk for svar Jeg kjenner forsåvidt helt vanlige mennesker som bor steder jeg ikke kunne tenke meg å bo men hvis folk trives der er det jo alltids et tegn på at det er greit nok. Vi kommer nok til å dra på visninger o.l, men det er fint med litt info fra folk som er godt kjent også...
superMe Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Har en nær venninne som er oppvokst på Gressvik, og bor der fremdeles. Har vært der endel og mitt inntrykk er at det er et fint og rolig sted, men man får fort "langt ute på landet"-følelse. Dessuten virker det som at alle tenåringsguttene med altfor langt hår, Metallica t-skjorter og skinnjakker kommer fra Gressvik. Og de regjerer visst området i kjent gjengstil.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Takk for svar Vi synes det er helt greit at det er ute på landet, men helst at det går an å ta buss til og fra Fredrikstad sentrum utenom rushtidsbusser? Langhårede ungdommer - hehe, så lenge området ikke er kjent for kriminalitet og mye hærverk og sånt skremmer de oss ikke. Rånete ungdom er det vel de fleste steder. Vi har heller ikke barn selv, så er ikke ekstremt opptatt av oppvekstvilkår selv om vi gjerne vil bo i et nokså velfungerende område.
Gjest "innfødt" ;-) Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Gressvik kan anbefales! Ettersom jeg selv er oppvokst der (men ikke har bodd der på noen år nå), er jeg vel litt inhabil, men svarer likevel: Bussforbindelsen til sentrum er helt ok, etter min målestokk. Sommerhalvåret kan du gå/sykle på gangbroa fra Gressvik og til båthavna i sentrum, det er en helt overkommelig tur. Gressvik består hovedsaklig av eneboliger, og det er et rolig, trivelig sted å bo. Ingen "ghetto" eller drabantby, slik som det gjerne er utenfor større byer. Det er fine turmuligheter i marka, og det er ikke lange avstanden til gode badeplasser. Lykke til med boligjakten! hilsen gjest *lengter tilbake*
prinsessa Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Jeg vet også en del om Gressvik. Er egentlig alle slags folk som bor dere. God bussforbindelse og det er heller ikke langt til byn. Har også et torg med apotek, matvarebutikk, blomster osv. Ikke langt til badeplasser heller. Fra Gressvik torg og ut til badestedene er det ca 5-10 min med bil. Det er nok en del "rockere" der som liker Metallica men de er ganske så uskyldige Du må gjerne sende meg en PM hvis du vil.
Gjest Sativa Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 pluss: Sentralt, et lite knippe veldig sjarmerende og forseggjorte butikker, lett vei til marka, sjøen og gode bussforbindelser minus: Til dels dårlig ungdomsmiljø med rivaliserende gjenger osv, hærverk, tyverier, bråk hele døgnet (i sentrum). Jeg bor her selv, og vi er nå så slitne at vi vurdere å flytte. Politiet er her så og si daglig pga ungdommene. de ødelegger alt de kommer over,og gjør ganske grove ting. Vi har blitt evakuert mindt på natten på vinteren fordi de hadde tent på nabobygget som var i full fyr.Nabomannen (gammel) fikk inngangsdøra si blokkert og ungdommene klatret opp på verandaen hans og truet han på livet. Det er ikke koselig å bo i et slikt miljø med barn synes jeg.
t-schnuppa Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 (endret) Herregud, her var d mye rart gitt. Jer er selv oppvokt på Gressvik. Bor et annet sted nå, men vi er på husjakt på Gressvik nå. Her som alle andre steder, er d selvfølgelig ungdommer m mye rart for seg, hærverk osv osv.. Men sånt kan skje alle steder her til lands. Vil ikke si at d er noe overvekt av "problembarn". Ja, vi er kjent for å ha en del metallica-ungdom, men gud så snille og harmløse de er. Har selv venner som er "en av de". Jeg selv, er ei helt normal jente som har holdt meg unna dritt som dop og u-gang og vi er vel så mange av den sorten også! Man kan ikke ta alle over en kam! Hvor finner man ikke en eneste negativ handling lissom.. Ingen steder er prikkfritt.. Gressvik blir bare mer og mer populært og boligprisene stiger også der! D er gode bussforbindelser til byen, ferge til byen og gamebyen på sommeren, gangavstand.. Flere flotte badesteder og båthavner og turområder! Har d este innen rekkevidde på ressvik torg- matbutikker,apotek,klær,sko,blomster,posthus,tannlege,lege,lekebutikk,frisør,fotograf,cafe,kunstgalleri osv osv.. Og finner du ikke d du leter etter, kommer du lett til byen som sagt. Jeg har bare positivt å si om Gressvik og greier nesten ikke vente på å få kommet tilbake dit! Jeg har nå selv en liten sønn på 1,5år og kan ikke tenke meg et annet sted å oppdra ham på Litt "landelig" men nærme byen! Ikke nøl! Prøv ut Gressvik! Gressvik for alltid :bukke: Og forresten Gressvik strekker seg helt fra ørebekk og langt ut til hankø.. D er ikke bare Gressvik sentrum som er Gressvik.. Kan tenke meg d er litt bråk midt på torget på natterstid, men du skal ikke langt for å komme unna "sentrumsbråket". Mange fine rolige og flotte byggefelt på Gressvik..-rød,oksviken,slevik.lenafjellet osv.. Endret 24. mars 2008 av t-schnuppa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå