Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her erfaring med å kjøpe DVD'er fra Ebay? DVD'er som kommer fra USA / Hong Kong og andre kontinenter fungerer de på norske PC'er /DVD-spillere? Kjøpte en film i Australia en gang, og det gikk ikke an å spille den av på norsk spiller nemlig.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kermit
Skrevet

Jeg kjøper endel dvd på Ebay. Har funket greit det, men vær obs på at det er endel bootleg ute og går. Du kan spille av en dvd fra Asia dersom du har en sonefri dvd spiller. Mange spillere som selges i Norge er sone 2 spillere. Disse kan spille av sone 0(regionsfrie) eller sone2(Europa, Midt-Østen, Grønland mm.)

Her står det mer om dvd-regioner, deriblant hvilke land som tilhører hvile regioner: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dvd-regioner

Skrevet

Henger meg på denne tråden, jeg, for jeg har gått i fella..... Vel, jeg tror i allfall jeg har det. Kjøpte en DVD på ebay og den viste seg å være uspillelig. Sto ikke noe om region på annonsen så jeg sjanset. (Så jeg fikk jo forsåvidt som fortjent). Men sitter nå og klør meg i hodet over to ting. Da jeg fikk DVD'en så var merkingen litt rar. Jeg finner det der "globussymbolet" som regionsnummeret skal stå inni, men i stedet for et arabisk tall så står der fire prikker ("terningkast fire"). Benyttes det forskjellig symbolikk slik at det egentlig er region 4?

Mitt andre hodebry er hva spilleren min egentlig kan ta? Jeg har lest bruksanvisning (jada, før jeg kjøpte DVD utenlands) og "justfuckingoogleit"et ;) men er nesten like klok. I bruksanvisningen så står det nemlig:

Hvis koden ikke stemmer overens med afspillerens områdenummer (se nedenstående tabel) kan afspilleren måske ikke afspille cd'en
Og så følger en tabell der regionene 1-6 er listet. Kan den da spille fra alle de områdene eller betyr det at den kan spille kun område 2 når den er kjøpt her i Norge?

Trodde jeg skjønte dette og at den kunne ta alle de listede områdene, men begynner nå å lure på om jeg har klart å misforstå bruksanvisningen :sur: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...