Gå til innhold

Vaskemaskinen hopper over gulvet og det høres ut som gulvet skal knekke!

Anbefalte innlegg

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Har kjøpt en helt ny vaskemaskin og installerte den for et par dager siden, men brukte den ikke før i går. Den står på fliselagt gulv.

Sambo stressa dritmye i går med å få den i vater, men siden vi hadde pingle vater så gikk det ikke så bra. Vaskemaskinen dundret over badegulvet og jeg turte ikke gå inn der engang :sjenert:

I dag stresset jeg enda mer med et ordentlig vater, og nå står den rett. Gulvet er litt skjevt, men jeg har skrudd på de beina så godt jeg kan for at den skal stå rett.

Jeg prøvde igjen og var rimelig stolt av meg selv, og da den begynte å sentrifugere nå nettopp dundret den løs igjen. Jeg føler faktisk det var verre nå!

Det bråker noe inn i helvetes mye, og det ser faktisk ut til at den så smått hopper og begeveger seg enormt mye. Jeg er faktisk redd for at gulvet skal knekke!

Hun jeg bor sammen med fant forresten noen sorte "ben" av noe slag som hun mente hørte til maskinen. Jeg finner den ikke i bruksanvisningen og jeg skjønner ikke hva de skal brukes til. Noen ideer?

Jeg har ikke fått kjøpt sklimatte enda, for jeg visste ikke at jeg trengte det. Men kan sklimatta ha så mye å si eller har jeg gjort noe helt stein galt?

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du ikke har vatret den ordentlig, eller at sentrifugen har falt av hektene fordi du ikke hadde vatret den?

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Dere har ikke puttet for mye tøy inn da?

Skrevet

Vi har plastføtter under som stabiliserer. Da kan vi ha tørketrommelen oppå, og det står helt i ro.

De får du kjøpt der du kjøpte vaskemaskinen.

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Trommelen er på 7 kg så jeg får plass til en god del før den er full. Jeg har fylt mer i andre uten at dette har skjedd.

Vi har nok ikke vatret den ordentlig først, men denne gangen stemte deg alle veier og dermed trodde jeg det skulle gå denne gangen.

Hva skjer om sentrifugen har falt av? Hva vil det si? Det har bråket likemye fra første gang den begynte å sentrifugere.

Det var disse plastføttene som ble funnet. Hvordan skal de monteres da?

Jeg fant ingenting om dem i bruksanvisningen..

Huff, dette er så typisk! :(

post-19860-1206114761_thumb.jpg

Skrevet

Jeg vil anbefale deg at du kjøper en slik sklimatte så snart som mulig. Vi har det, og det er stor forskjell på hvor stabil den er. I tillegg demper det og bråker mye mindre med den. Kanskje du kan få tak i en i morgen?

Gjest Gjest
Skrevet

Dere har sannsynligvis glemt å skru ut fraktsikringene. :fnise:

Sjekk bruksanvisningen.

Gjest _Leela_
Skrevet

Sjekk bruksanvisningen.

Det glemte vi engang også, da hoppet den nesten ut av badet og ned trappa... Hjelper ikke med vatring hvis ikke disse er ute.

Skrevet

Transportsikringene må fjernes, ellers hopper maskinen alle veier. Har dere gjort det?

Gjest Stearinpikken
Skrevet (endret)

Sjekk bruksanvisningen.

Det var akkurat det jeg hadde! :klaske:

Er det mulig, føler skikkelig dust nå :murvegg:

Jeg skummet litt gjennom bruksanvisningen, men det var så tykk at jeg orket ikke. Men dette sto på begynnelsen så det har bare gått med forbi!

Sjekka sentrifugen nå og da var det betydelig bedre! Den beveget ikke på seg, men det ristet litt i gulvet likevel. Kommer nok til å skaffe med sklimatte eller noe uansett.. Jeg håper bare jeg ikke har ødelagt noe!

Takk for hjelpen! :klem:

Endret av Stearinpikken
Gjest milkyway
Skrevet
:ler: Ser for meg vaskemaskinene deres, hopper rundt på badet og tilogmed ned trappa! :hoho:
Gjest Stearinpikken
Skrevet

Det var ikke langt ifra :-D

Men den kommer ikke ned trappa sså lenge døra henger på ;)

Gjest milkyway
Skrevet

Men Leelas var på god vei! :-D Vår står helt i ro, men antar den føler seg litt antastet når trommelen står på, siden den er plassert oppå maskinen! :ler:

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Ja, maskinen deres tør vil ikke gjøre mye når et tørkebeis bestiger han med seksuelle tanker.

Skrevet

Skal ikke være for sikker på det.. For hos oss så prøver tørketrommelen på toppen å stikke av, godt mulig han ikke liker å være på toppen.

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Heheh :-D Men det får den jo ikke lov til!

Nå har ikke jeg tørketrommel da, bare en vaskemaskin som var litt vanskelig :sjenert:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Sånn fraktsikring? Finnes det på alle vaskemaskiner. har også fått meg vaskemaskin som danser inne på vaskerommet. Trodde dette skyldtes fliser. (Ingen ting til å absorbere kraften), Kan kun sentrifugere på 800 o/min. På 1600 o/m hopper den kanskje 5 mm over gulvet.

Skrevet (endret)

hihi, godt å høre at det er flere som gjør samme feil.

Akkuret samme skjedde her på en Bauknecht, tenkte ikke en gang over å sjekke det. Så jo ut som det var endel av maskinen. I tillegg var det stukket et verktøy til å løsne fraktsikringen med bak der, som gjorde smellinga enda verre.

Burde vært klistra en advarsel eller noe sånn på maskinen :forvirret:

Har vatra den og sett sånne gummikopper under. Så nå står den relativt stille.

Endret av Cordelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...