Gjest Lilleulv Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 (endret) Jeg har alltid hatt litt problemer med huden min. den har vært tørr, men samtidig har jeg hatt store porer og urenheter. Har gått til flere forskjellige hudpleiere, og de sier det samme: at jeg har tørr overhud og fet underhud. Hvordan de velger å behandle det er veldig forskjellig da. Hun ene er sånn babor-dame. Hun skyr peeling og MD som pesten, og mener at det jeg trenger er fuktighet. jeg har kjøpt babors perfect combination av henne som er beregnet for akkurat sånn hud som jeg har, og den er super!! etter 4-5 behandlinger hos henne er jeg ikke lenger tørr og synes huden min er merkbart bedre. MEN en del urenheter er det fortsatt og de går ikke vekk. i tillegg har jeg slitt med døde hudceller pga hun sier jeg ikke skal peele. de andre hudpleierne har stort sett vært veldig flinke, men synes ikke de treffer med dagkrem til meg. og de urenhetene blir bedre blir huden bare tørrere. dette er ikke lett!! Bestemte meg for å prøve litt på egenhånd her nå, og skaffet meg et sånt kit fra M.D. av denne typen: http://www.skinstore.com/store/product.asp...amp;prodID=4665 og etter få uker har jeg ENDELIG færre urenheter, mindre porer, og synes også noen arr jeg hadde har bltit bedre. YAY!!! Men nå blir jeg tørr... jeg har fulgt oppskriften i det M.D.-kit'et bortsett fra at jeg har brukt en annen dagkrem til slutt for å forhindre fullstendig uttørking (gjør det noe?), men nå er jeg tørr allikevel. så lurer på hva jeg skal gjøre videre her... kunne tenke meg å fortsette med M.D. fordi jeg endelig ser en kraftig redusering i antall urenheter i ansiktet mitt, men hva bør jeg gjøre i tillegg for å forhindre at jeg tørker ut som en rosin? Evt andre forslag til min hud? andre med lignende problemer her? legger til: jeg har alltid hatt mye sorte prikker, og det eneste som får has på sorte prikker synes jeg er M.D... Endret 21. mars 2008 av Lilleulv
Saeria Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg ble faktisk anbefalt Babors q-10 krem når min hud var slik som din. Den syntes jeg var god og gav mye fukt. Kanskje du kan bruke peelingmaske uten korn? En sånn som du lar være på huden en 10 minutters tid? Jeg mener Dermalogica har den typen maske.
Gjest pingvin Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 har lik hud som deg, og bruker md sin cleanser, serum og fuktighetskrem. Fuktighetskremen heter moisture antioxidant cream et eller annet. Den er super og dekker behovene mine. Anbefales!
Hilde Christina Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Gjør ingenting at du bruker en annen krem til slutt, MD er en serie som fungerer best når den kombineres med andre serier. Bruker du en annen nattkrem enn dagkrem? Hva med f.eks. fuktighetsmaske noen dager i uka? Jeg elsker MD, men bruker jeg kun det blir det ikke nok, jeg må bruke fuktighetskrem og maske fra Decleor for å få nok fukt. Det er nok meget mulig at du er fuktfattig isteden for å være tørr(når du er fuktfattig mangler du vann, ikke fett).
Rexina Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Har prøvd masse forskjellig hudpleie i mitt liv, uten mye hell. Har vært innom Amway, Avene, Cliniderm, Body Shop, Lancome, Clarins, Clinique, YSL, Elizabeth Arden, Biotherm, Dermalogica, L'occitan ( +++ ) uten noe hell. Nå har jeg skjønt at naturlig hudpleie gjrø hele forkjellen. Ville gått for en helt naturlig hudpleieserie. Det gjør bare huden godt. Har selv slitt med tørr hud med kviser, kvisearr, sår, sprenkgte blodkarr, rødlighet, irritasjon, store porer, sorte prikker (litt av alt med andre ord:P), og har begynt med Dr, Hauschka. Er vel 4 uker siden jeg testa ut det første Dr. H-produktet (Normaliserende ansiktsolje) og brukte det en uke i stedet for dag- og nattkrem. Etter den uka forsvant hudormene, porene ble SYNLIG mindre og kunne nesten ikke sees, kvisene ble til arr og de kvisearrene jeg hadde ble fadet mer ut. Så huden min reagerte bare positivt til oljen. Da ville jeg prøve resten av serien også, så jeg gikk til innkjøp av melka, toneren, flytende dagkrem, nattampuller (hudkur N) og et reisesett (til å bruke på ferie). Etter at jeg begynte med hele systemet er huden nesten ikke til å kjenne igjen. Den gikk fra å ikke se ut i det hele tatt til en glødende nydelig hud med jevn farge og null kviser på bare 2 uker. Er fortsatt noen små rødlige flekker her og der, men det er alt og det blir bedre hver dag:) Hudin min er nå NORMAL istedet for kombinert med urenheter og allergi, noe jeg ikke trodde var mulig før. I tillegg trenger jeg ikke foundation lenger, noe jeg ikke har gjort på 6 år! Bruker også sminke fra Dr. H, som også hjelper huden min. Har concealer, solpudder, lypsyl og flytende bronzekonsentrat derfra og da er det bare maskara jeg trenger og så er huden min fin:) ANBEFALES på det sterkeste! Det er virkelig mirakelprodukter. Beklager at dette ble så langt, er bare så fornøyd. Burde fått betalt for å skryte så mye av produkter, men er stuck med jobb på eldresenter:( Hehe..
Gjest lucky!74 Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 For det første bør du bruke en skikkelig peeling for å få bort tørr hud. Prøv papaya masken fra jan Marini, den gir mye fukt http://www.skin-etc.com/janmanizy.html Ellers burde du prøve Zyme kremene til Jan Marini
Gjest lucky!74 Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Visst du vil fortsette å bruke det fra MD så trenger du en skikkelig nattkrem. Det følger ingen krem som gir nok fukt. Men uansett så høres det ut som at du har det akkurat sånn som jeg hadde det før. Jeg har vært hos flere hudpleiere i flere år og det eneste jeg har oppnådd er mindre penger å øra full av reklame for de produktene dem sammarbeider med. Jeg er rett og slett sint fordi min hud blei først bra når jeg sluttet å gå til hudpleier og brukte internett for å finne noe som virkelig var bra. Jeg har hatt en skikkelig problemhud som nå er i balanse. Virker som at det kun er noen produkter her i norge som får nok pr slik at folk flest tror disse er de beste. Jeg er ihvertfall veldig glad jeg fant ut av hva som virkelig er god og virkningsfull hudpleie så er det noe du lurer på kan jeg godt gi deg noen tips:)
Gjest Morgan le Fay Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 @Lucky: Ikke for å kuppe tråden, men jeg er selv veldig nysgjerrig på Jan Marini, men da er man vel henvist til Ebay, pga. restriksjoner fra produsenten mot å sende internasjonalt. Jeg har hud som er knusktørr (dvs. mangler både fuktighet og fett, men først og fremst fuktighet), og i tillegg er den tynn og finporet. Jeg reagerer i tillegg på alle interessante ingredienser, for eksempel retinoider og vit-C. Jeg bruker nå en vill blanding av MD, Decleor og Dermalogica, og det funker nesten, men jeg skulle gjerne hatt noe mer aktivt mtp. anti-age, og som samtidig ikke gjør huden enda tørrere. Har du noen peiling på de ulike seriene til JM?
Gjest lucky!74 Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 @Lucky: Ikke for å kuppe tråden, men jeg er selv veldig nysgjerrig på Jan Marini, men da er man vel henvist til Ebay, pga. restriksjoner fra produsenten mot å sende internasjonalt. Jeg har hud som er knusktørr (dvs. mangler både fuktighet og fett, men først og fremst fuktighet), og i tillegg er den tynn og finporet. Jeg reagerer i tillegg på alle interessante ingredienser, for eksempel retinoider og vit-C. Jeg bruker nå en vill blanding av MD, Decleor og Dermalogica, og det funker nesten, men jeg skulle gjerne hatt noe mer aktivt mtp. anti-age, og som samtidig ikke gjør huden enda tørrere. Har du noen peiling på de ulike seriene til JM? Jeg handler på Ebay og er fornøyd med det. Ellers kan du kjøpe herfra http://www.skin-etc.com/janmarini.html Her finner du også utfyllende info om produktene så du bør kanskje lese litt selv først. Zyme(kun nattkremen visst du er veldig tørr) eller age intervention kremene kan kanskje være noe. Vi kan taste når du har lest litt så kan jeg prøve å svare visst det er noe du lurer på. For meg med kombi hud er Skin silk protecting hydrator den beste kremen, fantastisk herlig!!
Gjest Morgan le Fay Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 (endret) Tusen takk! Jeg skal lese litt Endret 22. mars 2008 av Morgan le Fay
Gjest lucky!74 Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Her skal det finnes flere sider som selger Jan Marini http://pret-ty.se/index.php?option=com_fir...00&catid=15
Gjest Morgan le Fay Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Jeg må innrømme at jeg ble litt skeptisk; dårlig/mangefull innholdsdeklarasjon (sorry, men "age intervention complex" holder bare ikke), samt at når det står "for alle hudtyper" er det garantert ikke nok for meg. Men kanskje det blir en liten Ebayrunde en dag jeg kjeder meg. Foreløpig får jeg vel fortsette med å legge tre lag oppå hverandre.
Gjest lucky!74 Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Skjønner det. ikke lett å velge noe nytt. Jeg har prøvd så mye derfra så jeg er ikke i tvil, men den "age kremen har jeg ikke prøvd. Bioglycolic er jo en krem som hjelper mot eldrende hud men denne er sterk og egner seg kun om vinteren. Men så er det jo ikke alle kremer som passer for alle da.. Jeg har hatt motsatt problemet ditt med fet hud og sorte prikker å det som værre er. JM har noen produkter som er veldig virkningsfulle når man har sånne problemer. Skulle du kjøpe noe JM en dag så prøv den Skin silk kremen. Den gir utrolig mye fukt og gjør huden myk og fast. Eller som sagt zyme nattkrem og masken kunne være bra for deg. Lykke til:)
Gjest lucky!74 Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 (endret) Her kan det kanskje være noe for deg http://www.skin-etc.com/sensitiveskin.html Eller du kan kikke på DDF og Peter Thomas Roth på Strawberrynet. Det er gode produkter som min datter også bruker. Hun har eksem og lys,sart hud å disse produktene for sensitiv hud fungerer veldig bra for henne! Slutt på anbefalinger for i dag:) Endret 23. mars 2008 av lucky!74
Gjest Gjest_Carine_* Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Etter at jeg sluttet å bruke produkter som inneholder mineraloljer/paraffinoljer (som tetter igjen porene i huden) pluss andre kjemikalier som ikke er bra for huden, har huden min blitt mye bedre. Jeg har gått helt over til å bruke produktene til Charlottes Urtekosmetikk. www.urtekosmetikk.no Der oppgir de alle ingrediensene de bruker i produktene sine.
Gjest Lilleulv Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Her var det mange tips! hmmm... kanskje jeg skal prøve en av de kremene som anbefales her sammen med MD :o I dag ser huden min kjempebra ut etter noen uker med MD :-D klinte på med fuktighetskrem så nå er den ikke tørr. Litt redd for å slutte med MD nå som det har blitt så bra, men vil ut i sola...... Litt røde flekker rundt omkring. Lurer på om jeg skal prøve med honning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå