Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg kjøpt meg dette blekeproduktet i USA, og er igang med første bleking. Fester strips på tennene i 30 minutter 2 ganger daglig.

Er det noen som har erfaring med dette? Håper det funker litt da... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kjøpt de, men har ikke turt å bruke de før jeg har fått vært hos tannlegen og sjekket tennene. Kan du ikke gi en tilbakemelding på hvordan de fungerer på deg og om det gjør vondt? Da hadde jeg blitt svært takknemlig!

Hvilken type har du forresten kjøpt? Jeg har den pakken som heter et eller annet med "Premium"...

:)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har også kjøpt de, men har ikke turt å bruke de før jeg har fått vært hos tannlegen og sjekket tennene. Kan du ikke gi en tilbakemelding på hvordan de fungerer på deg og om det gjør vondt? Da hadde jeg blitt svært takknemlig!

Hvilken type har du forresten kjøpt? Jeg har den pakken som heter et eller annet med "Premium"...

Hei.

Jeg skal gi deg en oppdatering etterhvert som de virker. Jeg brukte den første stripsen i dag. Med en gang jeg satte de på, kjente jeg en svak smerte/ising. Dette gikk fort over. Fikk endel spyttproduksjon med stripsen i munn, og jeg turde ikke å svelge så mye da det kanskje ikke er bra... Ha noe du kan spytte i.

Jeg kjøpte også Premium, det var den som solgte mest i statene.

Jeg er sikker på at min tannlege ville si at han ikke anbefaler slik bleking på tennene, men jeg tar en sjans...

Jeg fikk faktisk hvite flekker på fingrene etter å tatt på stripsen, så det må jo være sterkt. Du kan også få hvite flekker på tennene, men dette går over i løpet av noen timer.

Blir spennende å se om det faktisk funker.

Skrevet

Jeg kjøpte de samme stripsene i USA ifjor, og startet å bruke dem med en gang jeg kom hjem. Brukte dem to ganger om dagen oppe og nede og tok ikke mange dagene før jeg merket at tennene ble lysere. Problemet er at ikke alle tenner kan bli helt hvite, mine fikk en del små hvite flekker og ble seende nesten gjennomsiktige ut til slutt. I tillegg til at før behandlingen var avsluttet hadde jeg så vondt i tennene hele tiden at jeg måtte bare gi meg. Tennene mine er fremdeles mer gjennomsiktige enn hvite og dette er da emaljen som syntes, så de kan ikke bli noe hvitere.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjøpte de samme stripsene i USA ifjor, og startet å bruke dem med en gang jeg kom hjem. Brukte dem to ganger om dagen oppe og nede og tok ikke mange dagene før jeg merket at tennene ble lysere. Problemet er at ikke alle tenner kan bli helt hvite, mine fikk en del små hvite flekker og ble seende nesten gjennomsiktige ut til slutt. I tillegg til at før behandlingen var avsluttet hadde jeg så vondt i tennene hele tiden at jeg måtte bare gi meg. Tennene mine er fremdeles mer gjennomsiktige enn hvite og dette er da emaljen som syntes, så de kan ikke bli noe hvitere.

Oi, nå ble jeg skeptisk... Jeg har såkalte kraftige tenner, kanskje det hjelper? F.eks.søstra mi har "tynne" tenner som jeg kaller det, kanskje det er verre da?

Du vil med andre ord ikke anbefale dette?

Skrevet

Jeg har også kraftige tenner, har aldri hatt hull og de har alltid vært mindre hvite enn normalt fordi de er så sterke. Jeg vil ikke fraråde deg å bruke dem, men vær obs på at dersom de begynner å bli gjennomsiktige så vil du sannsynligvis ikke ende opp med de kritthvite tennene du ønsker deg fordi du er da allerede kommet helt innpå emaljen. Smertene i tennene ga seg iløpet av en dag eller to, men jeg så at resultatet ble bare mer og mer gjennomsiktige og flekkene forsvant ikke så jeg fant ut at det var best å gi seg. Ikke alle tenner kan bli helt hvite :S

Skrevet

Uff, blir litt engstelig her jeg også... Har visst ganske bra tenner i følge tannlegen, men jeg har vært uheldig med jekslene mine. Det er derfor jeg ikke tør å starte med bleking før jeg har tatt et tannlegebesøk. Har forresten hørt om flere som har fått vondt i tennene etter å ha brukt stripsene, men smertene har visst gitt seg etter noen få dager.

Er temmelig sikker på at min tannlege heller ikke vil være overbegeistret over disse stripsene, men jeg har tidligere fått beskjed om at det ville gå helt fint å bleke tennene mine med utstyr fra tannlegen (selvfølgelig - det er liksom ikke helt gratis...).

Takk for tilbakemelding, gjest!

Skrevet

Søsteren, mannen min og jeg har prøvd dem. De funket veldig bra på de to. Vi slet alle med ising i tennene en ukes tid etterpå, men dette gikk over. Tennene mine ble kjempehvite, men jeg hadde nok brukt stripsene litt for høyt opp, så jeg ble kjempesår på tannkjøttet og det løftet seg litt oppover. Derfor har jeg ikke turt å bruke dem igjen..

Gjest Gjest
Skrevet

Har brukt Whitning Strips i 2 dager nå, det iser veldig i tennene. Kjentes ut som om jeg hadde tannverk i natt. Vurderer å droppe hele prosessen jeg... :sjenert:

Gjest gjestelina
Skrevet

Har brukt crest white strips premium mange ganger og det funker kjempebra:)...mine tenner ble kjempe fine og hvite, men husk at tennene kan ikke bli hvitere enn de en gang var.

så resultatet vil naturligvis variere veldig fra person til person.

lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Premium er vel en noe sterkere utgave enn de originale stripsene, så det kan være derfor det iser. Det kan være en ide å bruke dem bare en gang daglig, og heller bruke flere dager på selve blekingen.

Men nå er det jo sånn at ingen typer bleking er spesielt bra for tennene - heller ikke den som tannleger selger.

Gjest Gjest
Skrevet
Har brukt Whitning Strips i 2 dager nå, det iser veldig i tennene. Kjentes ut som om jeg hadde tannverk i natt. Vurderer å droppe hele prosessen jeg... :sjenert:

Takk, det var veldig hyggelig å høre at noen har positiv erfaring med dette :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

premium innerholder 10 % hydrogen peroxider.det tilsvarer 20% carbin peroxid så de er veldig sterke.

Min datter bleker med stoff fra tannlegen og det er 15 % carbin peroxid.DVS 7,5 hydrogen peroxid.

Var forsiktig,jeg har bestillt hos dentist.net professional sensitiv med 6,5 hydrogen peroxid,og håper det går bra,helt normalt å ise i tennen mens du holder på.det går over,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...