Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Hei. Har akkuratt kommet hjem fra ferie i Gambia og der var det jo sikkleig byliv. Var på utesteder hver kveld. De spilte kjempebra musikk, men musikk jeg aldri har hørt før. Tror det er en slags reggae, ikke Bob Marly akkuratt da, men de kalte det reggae. Noe som har noen tips om artiser det kan være og hvor jeg kan få tak i den musikken? Får det ikke ut av hodet altså
Gjest Tnita Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Aner ikke, men kanskje Kevin lyttle er noe lignende? Og Soca (sjangeren soca), dancehall osv er noe...
Gjest TS Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Takk, men det er nok ikke det desverre. Var mere "råere" om du skjønner hva jeg mener. De kalte det stort sett reggae, men ikke det heg forbinder med reggae (som er bob marley ol, men de spilte jo det og da)
Gjest Tnita Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 (endret) Reggaeton da? Eller var det noe a la "Damian marley - still searching" og "Hey Girl"? Endret 21. mars 2008 av Tnita
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 (endret) Reggaeton da? Eller var det noe a la "Damian marley - still searching" og "Hey Girl"? Ikke usannsynlig at det var Reggaeton nei. Vet flere gambiere jeg kjenner som kaller reggaeton for reggae eller reggae mikser, samme med dancehall. Nå danser de til absolutt alt da, og har som regel lite behov for å sette musikken i sånne bokser hehe Men når jeg spør hva de liker å høre på så går det som regel i "reggae"! Endret 21. mars 2008 av Wolfmoon
Gjest Casey Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Var det dancemusic som på nattklubber her i vesten, eller mer som noe av dette: ? http://www.amazon.ca/gambia-Jazz-Music/s?i...mbia&page=1 http://www.globalmusic.fi/immigres/afrikka/Jambe.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå