Gjest Starya Skrevet 6. mai 2003 #1 Skrevet 6. mai 2003 Matcher det? Jeg skulle mekke sammen en spaghetti bolognese, også hadde jeg noe chili liggende som jeg ikke ville kaste. Men passer det in eller? :-?
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2003 #2 Skrevet 6. mai 2003 I bolognese sausen kan du jo bruke det du vil. Enhver italiensk husmor har sin oppskrift. Jeg bruker alltid både chili og hvitløk i. Hvis du har er det godt med en skvett rødvin i.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #3 Skrevet 6. mai 2003 Chili og hvitløk går sammen som salt og pepper, hånd og hanske.
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2003 #4 Skrevet 6. mai 2003 jada, går fint sammen de. Bruker å lage tomtasaus av en finhakket løk, finhakket chili og hvitløk, litt gulrot, selleri og 2 bokser hakkede tomater. Lar det koke inn ca 30 min så den blir litt tykk. chili + hvitløk + timian er forresten en genial kombinasjon til sopp!
Gjest Starya Skrevet 6. mai 2003 #5 Skrevet 6. mai 2003 Ok, måtte sjekke siden jeg kjøpte chili for første gang i forrige uke, og ikke er vant til å bruke det.. Det jeg tenkte å pakke i sausen var løk, hvitløk, kjøttdeig, hakka tomater, soltørkede tomater, litt gulrot, chili og div krydder jeg måtte finne på å pælme i. Rødvin har jeg ikke, men det hadde sikkert gjort seg..
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2003 #6 Skrevet 6. mai 2003 Du kan bruke litt buljong i stedet for rødvin. Bare la det få tid til å trekke skikkelig. Minst 30 min.
Gjest Starya Skrevet 6. mai 2003 #7 Skrevet 6. mai 2003 Fri for buljon,. men det gjorde ikke noe. Hadde i noen klatter tomatpure, det ble helknæsj.. nå venter jeg bare på at spaghettien skal bli kokt...
Gjest Tristessa Skrevet 6. mai 2003 #8 Skrevet 6. mai 2003 Det går fint an å bruke chili og hvitløk, blir en saus som ligner litt mer på all'arrabiata, men det er godt det og! For øvrig liker jeg å frese chili og hvitløk i olvienolje og helle dette over nykokt spaghetti - en klassisk enkel rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå