Gå til innhold

Pause i forhold, singel eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Hva mener dere:

Når man har pause i et forhold er man da singel eller i et forhold??

Videoannonse
Annonse
Gjest Mirina
Skrevet

Det er vel da facebookfrasen "It's complicated", kommer til sin rett. ;) Personlig er jeg enten på eller av, så jeg har aldri hatt behovet for å definere akkurat dette, men jeg vil tro det varierer.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må faktisk prate med parteren og bli enige om hva som gjelder for dere to.

Noen som har pause har lov til å ha sex med andre og å date. Andre ikke. Hvert par bestemmer, men det er veldig viktig å ta den praten så at det ikke blir noen misforståelser og antakelser.

Skrevet

Det spørs vel helt hva man har blitt enig om... Jeg hadde blitt like såret om noen ba om en pause i forholdet som hvis de hadde slått opp med meg. Ser vel på det som begynnelsen på slutten. Men jeg hadde aldri tolerert at kjæresten min hadde sex med andre bare fordi vi hadde pause. Da kunne han ha slått opp!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, så pause er tull. Kunne like gjerne slått opp. Tar noen pause fra meg, så skal de slett ikke anta at jeg sitter pent i sofaen og venter.

Gjest Gjest
Skrevet

Ville heller ikke nødvendigvis sitet hjemme i sofaen og ventet. Samtidig tolker jeg pause dit hen at det er slutt, men at begge parter fortsatt har håp om å bli sammen igjen. Da er det anskje ikke så fristende å pule andre heller, dersom en fortsatt har følelser for exen og vet at hun/han er åpen for å finne ut av ting på sikt?

Skrevet
Det spørs vel helt hva man har blitt enig om... Jeg hadde blitt like såret om noen ba om en pause i forholdet som hvis de hadde slått opp med meg. Ser vel på det som begynnelsen på slutten. Men jeg hadde aldri tolerert at kjæresten min hadde sex med andre bare fordi vi hadde pause. Da kunne han ha slått opp!

helt enig, både at det kommer helt an på hva man blir enige om, og at jeg hadde sett på det som begynnelsen på slutten og blitt like såret som om han hadde gjort det slutt.

Har aldri hatt tro på pause, men vet at dersom man først velger det, så må man finne hva som passer begge. Ikke finn ut på egenhånd hva DU legger i det, snakk med pause-partneren og bli enige om hva dere vil med det og hva som er ok og ikke.

hadde jeg skullet akseptere en pause, så måtte det være for å få tid og rom til å være fra hverandre, føle på hvordan det kjennes, finne ut av forholdet. IKKE for å ligge med andre eller gå på date med andre, det hadde jeg overhode ikke funnet meg i, da fikk vi heller gjøre det slutt. Å ikke være sikker i ett forhold, er en ting. Men å holde kjæresten på gress/pause, mens man dater og ligger med andre... er ikke ok for mitt vedkommende.

Skrevet

Jeg er også av den formening om at pause i et forhold er bare tull. Enten er man kjærester eller så er man det ikke.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Hvis partneren min hadde ønsket pause fra meg, hadde jeg tolket det dithen at han ikke hadde de riktige følelsene for meg. Den som ikke har de rette følelsene for meg, fortjener ikke å få være i et forhold til meg.

Jeg er heller singel, enn å sitte å ha det vondt pga en partner som ikke vet hva han vil i forhold til meg.

Og pause = slutt for min del.

Skrevet
Ja, så pause er tull. Kunne like gjerne slått opp. Tar noen pause fra meg, så skal de slett ikke anta at jeg sitter pent i sofaen og venter.

Yepp. Denne signerer jeg!

Skrevet

Man bør nok bli enige seg imellom om hva en egentlig mener med pause, og finne ut hva som gjelder for dem. Finnes ikke noe fasitsvar.

Skrevet

Nei, for min del er pause = slutt.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Takker for svar, men jeg var egentlig ikke så interessert i å vite om pause er bra/dårlig osv,,,det må vel være opp til hver enkelt det hva en vil også den parten i forholdet som ikke har bedt om pausen. Det er jo ikke opplagt at den ønsker å godta det den andre ber om.

Skrevet

Pause = slutt, man er singel.

Behov for å være litt alene = ikke treffes på en stund, men er fortsatt sammen.

Gjest bitty
Skrevet

jeg og samboeren tok en pause for ca 2 mnd siden pga at jeg ville... for meg foeltes det ut som om det var slutt... jeg var veldig usikker paa foelelsene mine, og trengte en stund for meg selv.. trodde ikke vi kom til og bli sammen igjen.. hadde da sex med en annen person-- jeg saa ikke paa det som galt... men da etter en stund vi ble sammen igjen (fant ut at det faktisk var han jeg elsket, og han jeg ville vaere med resten av livet) og da jeg fortalte ham at jeg hadde vaert med en annen person i mellomtida, saa saa han paa det som utroskap... jeg tror egentli det er slik:

den som sier at man er paa pause: foeler at det er slutt, men ikke toer ikke og gjoere det slutt, og sier at man er paa "pause" for ikke og miste den andre personen helt... som egentlig er veldig feigt gjort..

den som blir fortalt at man er paa pause: har haap om at man skal bli sammen igjen...?

eller det kommer jo an paa da, men tror det er mer slutt for personen som sier at de vil ha pause.. det var hvertfall det som skjedde med meg... selv om jeg ombestemte meg etterpaa. jeg synes det er bedre og gjoere det helt slutt, for hvis man virkelig elsker hverandre, blir man sammen igjen uansett om det er "pause" eller slutt i forholdet tror da jeg....

Skrevet

Jeg ville ikke sett på det som riktig og date eller ha sex med andre når jeg har en "pause".

For min del ville jeg ikke hatt en pause, hadde nok eller gjort det slutt, eller fortalt den som ville ha pause med meg at det er enten eller.

Skrevet
jeg og samboeren tok en pause for ca 2 mnd siden pga at jeg ville... for meg foeltes det ut som om det var slutt... jeg var veldig usikker paa foelelsene mine, og trengte en stund for meg selv.. trodde ikke vi kom til og bli sammen igjen.. hadde da sex med en annen person-- jeg saa ikke paa det som galt... men da etter en stund vi ble sammen igjen (fant ut at det faktisk var han jeg elsket, og han jeg ville vaere med resten av livet) og da jeg fortalte ham at jeg hadde vaert med en annen person i mellomtida, saa saa han paa det som utroskap... jeg tror egentli det er slik:

den som sier at man er paa pause: foeler at det er slutt, men ikke toer ikke og gjoere det slutt, og sier at man er paa "pause" for ikke og miste den andre personen helt... som egentlig er veldig feigt gjort..

den som blir fortalt at man er paa pause: har haap om at man skal bli sammen igjen...?

eller det kommer jo an paa da, men tror det er mer slutt for personen som sier at de vil ha pause.. det var hvertfall det som skjedde med meg... selv om jeg ombestemte meg etterpaa. jeg synes det er bedre og gjoere det helt slutt, for hvis man virkelig elsker hverandre, blir man sammen igjen uansett om det er "pause" eller slutt i forholdet tror da jeg....

Uff, jeg er så veldig enig. Jeg var i samme situasjon, hadde vært sammen med en gutt i flere år, og for min del hadde forholdet egentlig vært over i minst et halvt år, men fordi det var det første langvarige forholdet så var det enormt vondt å gjøre det slutt. Vi var jo verdens beste venner. Så jeg valgte, feig som jeg var, å si at jeg trengte en pause. Han forsto jo at det var slutt, men likvel. Feigt.

Men, som flere har sagt her, det er vanskelig å si om det i ditt tilfelle er slutt eller faktisk bare pause. Som regel er det slutt. Det er egentlig bare den personen som har valgt å foreslå pause som vet det helt sikkert.

For sikkerhetskyld ville jeg nok ikke "pult rundt" uansett, fordi du da kan få både han, hans venner og deres felles venner mot deg. Alle får med seg sånt. Men føler du at det er slutt, fortell han at du ikke takler akkurat det med pause. Enten slutt eller kjærester som jobber med forholdet.

Lykke til!

Gjest Heloise
Skrevet
Hva mener dere:

Når man har pause i et forhold er man da singel eller i et forhold??

Min personlige mening er at det ikke er noe som heter "pause" egentlig, er bare en pen måte å si "det er slutt" på for å finne ut av hva man vil. Har man"pause" sier man ette rmin mening opp sin rett, til å f.eks. kritisere den andre om den har seg med andre under pausen... Men på den andre siden kan man da altså gjøre hva man vil i en pause. Jeg kjenner alt for mange "pausere" desverre, diskutert det der å mange ganger :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...