Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #1 Skrevet 6. mai 2003 Lurer på om du har greie på hvordan disse skal behandles når de spirer. Mine har nå gått fra frø til spirer med små blader ca 10 cm. høye. Er det slik at jeg skal knipe av noen av disse bladene?Har hørt noe om det. Har plantet agurk også.Hvordan er det med dem når de kommer opp??? Håper du kan svare meg. MVH Tomaten
Fru Fomle Skrevet 6. mai 2003 #2 Skrevet 6. mai 2003 Hvis det er vanlige tomatplanter skal man knipe av de bladene som kommer inne ved forgreiningene på hovedstammen (litt vanskelig å forklare, håper du skjønner hva jeg mener...). Disse begynner å vokse ut når plantene når en viss høyde, så jeg tror ikke du trenger å gjøre noe foreløpig. Selv har jeg cherry-tomater, og de trenger man ikke å knipe av noenting på. Når det gjelder agurkplanter tror jeg ikke det er nødvendig å gjøre så mye med dem. Men de blir ganske lange og trenger noe å slynge seg rundt (det vokser ut "slyngarmer" på dem). Agurkplantene er også mer følsom for kulde enn tomater er, de bør helst ikke ha under 20 grader. Mine planter står innendørs, og jeg kommer til å ha dem der til iallefall uti juni. Får se om jeg da flytter dem ut på terassen og bygger et lite plast-drivhus til dem. Jeg er absolutt ingen ekspert på området, har ett forsøk med tomatplanter bak meg som endte med to modne i oktober... Men som den evige optimist jeg er...
wondergirl Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Jeg hadde tomater på balkongen i fjor. Det var kanskje ikke cherry-tomater, men de ble små og smakfulle og ganske mange! Jeg knep ikke av noenting, de fikk bare vann og god plass til å vokse seg store. Kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå