Gå til innhold

vestvendt terrasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser på boligannonser og lurer på om vestendt tilsvarer sol???? altså om det står vestvendt terrasse, er det sol på dagtid her da?? mener å huske noe slikt, men tror jeg er litt på bærtur..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Da er det sol på ettermiddag og kveld. Da står solen lavere på himmelen, så høye bygninger som står foran kan skygge for solen. Her vi bor har vi sol til 22.30 om sommeren på den siden som vender mot vest.

Gjest Gjest
Skrevet

Min terrasse er også vestvendt .. men en terrasse er som regel aldri vendt bare mot en retning ... Min er f.eks. vendt både mot sør og vest .. så jeg har sol fra tidlig til sent ..

Skrevet

Jeg hadde heller gått for sørvendt terrasse. Det har vi og der er det sol fra morgen til kveld.

Skrevet

Ønsker meg (sør)vestvendt.

Det er tross alt flest ettermiddager/kvelder jeg har mulighet til å nyte den solen.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet (endret)

Vi har direkte vestvendt veranda, og har om sommeren stort sett sol hele ettermiddagen fra kanskje 14-14.30-tida og fram til solnedgang. Vi bortimot bor der når været er bra nok. :)

Endret av Morgan le Fay
Skrevet

så praktisk talt, et hus med terrasse på den ene siden og hage på den annen vil det si at man har kveldssol på verandaen om den er vestvendt, og sol på formiddagen i hagen?

Skrevet
så praktisk talt, et hus med terrasse på den ene siden og hage på den annen vil det si at man har kveldssol på verandaen om den er vestvendt, og sol på formiddagen i hagen?

I utgangspunktet, ja. Hvis hagen er stor og ting ikke skygger for, vil du nok ha mer sol enn bare på morgenkvisten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...