Gå til innhold

Jeg trenger hjelp.... Bordplassering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har følgende problem. Felix hjalp meg med å gi meg linken til bordplassering. men det gjenstår et problem.

På min side så er det brud, brudens far, brudens mor, brudens mormor og brudens farfar samt min bror (29 år).

Men på min kjæres side er det, brudgom, brudgoms mor, brudgoms to brødre (12 og 23 år), brudgoms mormor og brudgoms farmor.

Det jeg lurer på hvordan vi skal klare å løse dette, hvordan skal jeg plassere dem??? For dette går jo ikke opp....

Trenger desperat hjelp!!!!!!!!!! :-?

Skrevet

Man skal prioritere slik:

1. Brud og Bg

2. B mor, B far og Bg mor. I flg tradisjon skal brudens foreldre flankere brudeparet.

3. B mormor, B farfar, Bg mormor og Bg farmor.

Brødre og søstre er ikke så høyt prioritert som besteforeldre. Faddere er også prioritert. Har dere faddere, som kommer?

Vi hadde også kluss pg.a. at min mor kommer alene. Vi har valgt å bytte litt på det. (I vår moderne verden må det være lov..)

Det gjør ikke noe at to damer sitter ved siden av hverandre, men la det ikke bli tre.. I mangel på faddere, må dere da putte inn deres brødre.

Skrevet

Tusen takk Felix nok en gang. Skal se om jeg kan få en ordning på dette nå. Men er det flere her inne som har noen ideer så sier jeg ikke neitakk til det. :)

Skrevet

Hos oss var ikke min far tilstede, slik at vi hadde denne vrien:

"Hovedbordet":

brudens mormor-brudgommens onkel (som holdt takk-for-maten-talen)-brudens mor - brudgommens far - brud - brudgom - brudgommens mor - brudgommens eldste bror - brudens søster - brudens fetter (eneste søskenbarn på morssiden).

Så plasserte vi forloverne etter fetteren, ned langs siden av den fløyen. Og toastmaster (brudgommens andre bror) og brudens farmor ned langs andre siden. Slik ble det "balanse" når talene ble holdt, og ingen som snakket sto med ryggen til noen av gjestene.

(Vi hadde E-bord, der de eldre var konsentrert på den ene fløyen, og venner og søskenbarn ble mikset (etter interesser og typer som snakker godt sammen).)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...