Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ta læretiden min som helsefagarbeider i England, men har ingen peiling på hvordan jeg skal gå frem. Så håper det er noen her inne som kan hjelpe meg :) Jeg har ingen peiling på hvor jeg skal henvende meg for å få vite mer eller noen ting, og fint om noen som har tatt læretiden i utlandet eller har bodd i England kan fortelle meg litt :)

Setter pris på alle svar :)

Skrevet

Hei!

Jeg har desverre ikke noe info ang. laeretid i utlandet, men har bodd i London i over 6 aar, saa hvis du har noen spQrsmaal om hvordan det er aa bo her, er det bare aa spQrre :)

Skrevet

kjekt med svar :D

du kan kanskje fortelle litt om hvordan du kom deg ned? hvordan du fikk deg leilighet, jobb, priser osv=P jeg har ingen peiling, så blir glad for all informasjon og detaljer du kan gi :)

jeg lurer også på, lærte du raskt å prate "flytende" engelsk? jeg har god forståelse i engelsk, men sliter nok mer med å prate det selv.. hehe =P

takker på forhånd så mye for hjelpen, setter stor pris på det :)

Skrevet

Jeg tror rett og slett jeg ville snakket med skolen og hørt om de haret program eller andre opplegg for læretid i utlandet.

Skrevet

jeg har funnet hvordan jeg skal få det til, og skriver det bare her i tilfelle det er andre som lurer =P

Det er noe som kalles Leonardo DaVinci programmet, og da kan du ta deler av læretiden i utlandet, mellom 3-9 måneder. Lånekassen støtter vanligvis ikke lærlinger i utlandet, men med DaVinci programmet så får du støtte for d om. For å bli med på dette programmet, så må læreplassen din søke til DaVinci, du kan ikke søke selv. Får du plass, så hjelper de deg med å finne sted å bo osv.

Send gjerne melding om det er flere som skal gjøre det samme :)

• 7 år senere...
Skrevet

Hei, litt gammel tråd. Men hvordan gikk det med deg? :)

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også veldig på! :D Vurderer å være lærling i utlandet som barne- og ungdomsarbeider, og har veldig lyst til å lese litt om andres erfaringer. 

Anonymkode: 6a018...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...