fløtepia Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Jeg vil ta læretiden min som helsefagarbeider i England, men har ingen peiling på hvordan jeg skal gå frem. Så håper det er noen her inne som kan hjelpe meg Jeg har ingen peiling på hvor jeg skal henvende meg for å få vite mer eller noen ting, og fint om noen som har tatt læretiden i utlandet eller har bodd i England kan fortelle meg litt Setter pris på alle svar
trolley_dolly Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Hei! Jeg har desverre ikke noe info ang. laeretid i utlandet, men har bodd i London i over 6 aar, saa hvis du har noen spQrsmaal om hvordan det er aa bo her, er det bare aa spQrre
fløtepia Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2008 kjekt med svar :D du kan kanskje fortelle litt om hvordan du kom deg ned? hvordan du fikk deg leilighet, jobb, priser osv=P jeg har ingen peiling, så blir glad for all informasjon og detaljer du kan gi jeg lurer også på, lærte du raskt å prate "flytende" engelsk? jeg har god forståelse i engelsk, men sliter nok mer med å prate det selv.. hehe =P takker på forhånd så mye for hjelpen, setter stor pris på det
Saeria Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tror rett og slett jeg ville snakket med skolen og hørt om de haret program eller andre opplegg for læretid i utlandet.
fløtepia Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2008 jeg har funnet hvordan jeg skal få det til, og skriver det bare her i tilfelle det er andre som lurer =P Det er noe som kalles Leonardo DaVinci programmet, og da kan du ta deler av læretiden i utlandet, mellom 3-9 måneder. Lånekassen støtter vanligvis ikke lærlinger i utlandet, men med DaVinci programmet så får du støtte for d om. For å bli med på dette programmet, så må læreplassen din søke til DaVinci, du kan ikke søke selv. Får du plass, så hjelper de deg med å finne sted å bo osv. Send gjerne melding om det er flere som skal gjøre det samme
♥Missy♥ Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Hei, litt gammel tråd. Men hvordan gikk det med deg?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Det lurer jeg også veldig på! :D Vurderer å være lærling i utlandet som barne- og ungdomsarbeider, og har veldig lyst til å lese litt om andres erfaringer. Anonymkode: 6a018...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå