Pasha Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har noen skapdører i frostet glass som har blitt stygge. (sambo sprayet dem med rengjøringsspray og glemte å tørke av..så har blitt flekker som vi ikke får vekk). Tenkte at jeg kanskje kunne tapetsere dem, så ser de finere ut. Men er det mulig?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Ja, det går sikkert fint=) Siden det er frostet glass så har det nok litt ekstra vedheft. Bruk en tapetlim av god kvalitet, ikke den rimligste.
Leo Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har tapetsert en skapdør av glass og det gikk helt fint! For å være helt sikker på å få feste for limet, malte jeg den med heftgrunn først og brukte rikelig med tapetlim beregnet for våtrom.
Pasha Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2008 Det med heftgrunn var jo lurt. Da blir jo innsiden av skapdørene litt finere også. hvis ikke ville man kanskje ha skimtet noe av limet :klø:
Leo Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 (endret) Da blir jo innsiden av skapdørene litt finere også. hvis ikke ville man kanskje ha skimtet noe av limet :klø: Hvis du ikke vil at limet skal synes på innsiden, tror jeg du må ha minst to strøk med heftgrunn. Jeg skal innrømme at jeg tapetserte på innsiden også, men det var fordi dette er en dør som befinner seg i gangen og derfor ofte er synlig for andre enn oss. Det burde imidlertid være unødvendig når glasset er frostet. Endret 21. mars 2008 av Leo
Pasha Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2008 Denne døra synes jo stort sett bare for oss.. og stort sett er den vel lukket igjen også.. så, så farlig er det vel neppe egentlig.
Leo Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Kom forresten på en ting og det er at det tar lenger tid enn vanlig før limet tørker fordi ingenting trekker inn i underlaget.
Pasha Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2008 Det var lurt ja. Så langt hadde ikke jeg tenkt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå